|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Mechanika - [MK3] Nie pali na trzecim cylindrze 
						
												 BALIAN - 5 Mar 2012,  20:46 Temat postu: [MK3] Nie pali na trzecim cylindrze
     Poproszę o pomoc kogoś kto miał problem z 3 garem we fiestce 1.1 na gażniku a mianowicie nie pali na 3 tłok , zalewa świece pomimo jej wymiany jak i kabli , podpieta cewka do sprawdzenia starej i nic . Na pozostałych garkach świece piekne popielate . Czy ktoś miał taki problem ? co z tego wynikło jaka była przyczyna ?     pozdrawiam i dziękuję
												 diodalodz - 5 Mar 2012,  20:55
  zmierz kompresję to się dowiesz.
												 BALIAN - 5 Mar 2012,  21:04
  No dzięki za cynk ale ciśnienie mogę zmierzyć dopiero za parę dni jak nabede zegar , i myslę sobie że ktoś miał ten sam problem i dowiem się czegoś predzej . Jak podjechałem pod mechaniora to frajer chciał przed pomiarem myć motor za 150 zł bo ponoć on to tylko na czyściutkich silnikach pracuje i zawsze przed robotą myje , dobry temat zrobi niezrobi zawsze 150 jest    
												 BALIAN - 5 Mar 2012,  21:21
  Dodam że motor nie jest super no i oliwke lubi bardzo przy czym dymek jest dość błękitny w umiarkowanym jego wydobyciu z wydechu więc myślę że motorek trochę jeszcze może popracować .
												 BALIAN - 5 Mar 2012,  21:22
  Dodam że motor nie jest super no i oliwke lubi bardzo przy czym dymek jest dość błękitny w umiarkowanym jego wydobyciu z wydechu więc myślę że motorek trochę jeszcze może popracować .
												 JoeMix - 5 Mar 2012,  22:00
 
  	  | BALIAN napisał/a: | 	 		  | i myslę sobie że ktoś miał ten sam problem i dowiem się czegoś predzej | 	  Ale na jeden problem jest kilkanaście przyczyn, zamień świece w parze (na forum jest opis) to ci na 100% odpadnie cewka, przewód, świeca - chyba że problem się przeniesie na inny cylinder...
												 BALIAN - 5 Mar 2012,  23:29
  Rozumiem że na to może składac się kilka przyczyn jak uszczelka , zawory ,pierścienie czy może nawet tłok choć na to ostatnie stawiam najmniej , myslę też że pomiar ciśnienia tak naprawdę to tylko kolejny krok przed zwaleniem głowicy po czym tak naprawde wyjdzie szydło z worka . Chyba liczyłem że ktoś napisze że nie jest zle     . Nie bardzo rozumiem na czym polega zamiana świec w parze     po którym problem może wystąpić na inny cylinder ?
												 BALIAN - 5 Mar 2012,  23:46
  Kolega DIODALODZ ma rację , do pomiaru ciśnienia STOP z doświadczeniami i podmiankami pierdoł    
												 diodalodz - 6 Mar 2012,  02:59
  Świece możesz zmienić 2 i 3 wkręcić na 1 i 4. Fiesta ma system zapłonowy z tzw iskrą traconą. czyli iskra pojawia się na 2 cylindrach jednocześnie ale "niepotrzebna" nic nie robi bo jest koniec suwu wydechu.
 
 
Z tanich prac to możesz zobaczyć czy nie są podparte zawory na tym cylindrze. Trzeba zdjąć dekiel zaworów i mieć szczelinomierz. 
 
 
Reszta to pomiar ciśnienia, w innym wypadku tylko się narobisz niepotrzebnie.
 
 
Miałem jeszcze kiedyś inny przypadek z takim silnikiem i też padł 3 cylinder. na wałku rozrządu wytarły się krzywki 3 cylindra. To też możesz sprawdzić jak bedzie zdjęty dekiel. Ugięcie zaworu w maximum mierzysz linijką względem głowicy (np płaszczyzny uszczelki. Porównujesz z innymi cylindrami. Musisz tylko znać kolejność ułożenia zaworów ale to widać po kształcie głowicy w mk3 zdaje się jest wswsswsw s- ssący w- wydechowy. Na forum znajdziesz instrukcję w FAQ jak dokonać regulacji.
												 BALIAN - 6 Mar 2012,  04:15
  dzięki za kolejne podpowiedzi , zawory były też przeze mnie ustawiane , bardzo klepały i to było moje pierwsze ale co do tego cylindra , po ustawieniu chodziło wszystko zaraz ciszej i równiej ale cylinder i swieca nadal zalane    
												 marek_zegarek - 6 Mar 2012,  18:21
  Sprawdz czy uszczelka na kolektorze dolotowym jest cała. Moja fiesta w lato tez nie paliła na 4 cylinder.zmieniałem cewki,swiece,kable i nic z tego. daalej kulała. az pewnego dnia obczaiłem ze z kolektora pomiedzy glowica a kolektorem leci dymek. odkrecilem go i  zauwazylem ze nie było kawałka uszczelki, brał lewe powietrze.kupilem nowa i  zaczal palic na wszystkie gary.
												 BALIAN - 6 Mar 2012,  20:12
  Dzięki marek ! kto by pomyslał ? że uszczelka kolektora  narobi klopotu z paleniem na gar . Dziś namierzyłem motor z niemca za 250 zł jest O.K. i tera nie wiem czy robić swój czy może przekładka ?      Jestem nowy ale to forum jest super     
												 
					 | 
				 
			 
		 |