Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] 1.3 Endura szarpie, dusi się, wrażenie pracy na 3 cyli

graba - 12 Lut 2012, 10:21
Temat postu: [MK4] 1.3 Endura szarpie, dusi się, wrażenie pracy na 3 cyli
Witam szanownych forumowiczów

niestety Ford Ka z silnikiem 1.3 EFI Endura E / 60km znowu odmawia posłuszeństwa.

Problem jest następujący...

silnik sprawia wrażenie jakby chodził na 3 cylindrach, choć mechanik stwierdził, że tak naprawdę chodzi na 4, wydobywa z rury wydechowej ogromne chmury czarnego dymu, po odpaleniu odrazu gaśnie a próbując podtrzymać go na obrotach dławi się. Podczas jazdy podobnie...dalej chodzi jak traktor, dławi się, nie przyspiesza problem coraz bardziej się pogarsza i wczoraj z trudem doczołgałem się pod dom. A do tego spala przeogromne ilosci paliwa...Dodam, że silnik nie ma instalacji lpg

Wczoraj spędziłem na warsztacie 9 godzin...kable, świece i cewka są ok, jest iskra na wszystkich 4 świecach, rozebraliśmy kolektor ssący aby sprawdzić czy wszystkie wtryski podają paliwo...wszystkie wtryski ładnie pryskały. Mechanicznie silnik sprawny...sprawdziliśmy sprężania na wszystkich cylindrach...było od 14 do 16.

Jednak mimio tego, że niby wszystko działa silnik chodzi jak chodzi. Zastanawiamy się z kolegą co może być przyczyną tej strasznej pracy silnika...

Znajomy mechanik stawia na układ paliwowy...skoro podczas jazdy odniósł wrażenie odcinania dopływu paliwa.

Mamy kilka hipotez...może to być padająca pompa paliwa, może sonda lambda a może regulator ciśnienia paliwa? nie wiemy czego szukać...

Proszę o porady, może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem

Pozdrawiam

Peedro - 12 Lut 2012, 10:26

Jak dużo pali i dużo czarnego dymu to raczej go zalewa
graba - 12 Lut 2012, 10:44

Oczywiście, że zalewa...ale wydaje się to być efektem ubocznym problemu niż samym problemem.

Może komuś to pomoże ale mokre były 2 świece...2 i 4

ale tak jak pisałem wcześniej iskra jest na wszystkich cylindrach...po podmianie cewki to samo.

I nie ma różnicy teraz czy silnik jest zimny czy rozgrzany...chociaż jeszcze 3 dni temu silnik po rozgrzaniu chodził normalnie...a teraz to już kaplica całkowita

drjanusz - 12 Lut 2012, 12:14

graba, Ja bym podmienił kable i świece-tu może być problem.
Jak ten mechanik sprawdził kable i świece ,że są dobre?

graba - 12 Lut 2012, 12:31

najpierw sprawdzał czy jest iskra trzymając kable jakieś 2 cm nad świecami a później położył świece z kablami na osłonie kolektora i sprawdzał czy też iskrzy....wszystko było OK, iskra była na wszystkich świecach

zresztą kable są nowe, kupione tydzień temu Bosch'a, i na tych nowych i na starych chodzi tak samo

drjanusz - 12 Lut 2012, 12:41

A świeczki-nowe czy stare? pozamieniaj miejscami chociarz i sprawdź czy jest tak samo(które zalewa)? :fox:
graba - 12 Lut 2012, 12:43

świece mają 8000km zrobione, zalewa 2 i 4 świece, jutro jade na komputer może coś powie i napewno spróbuje z zamianą świec jeśli komputer nic nie powie
drjanusz - 12 Lut 2012, 12:56

A nie prościej przed jazdą na kompa-to może ci wyjaśnić i bez kompa się obędzie(komp nie zawsze pokaże). A świeczki mogą siąść nawet po paru kilometrach ;-(
Peedro - 12 Lut 2012, 13:45

Spróbuj jeszcze odpiąć sonde lambda. Mi w zetecu na zepsutej sondzie ładnie podlewało.
graba - 19 Lut 2012, 00:46

więc tak...byłem na komputerze...pokazał błąd CPP, układ odprowadzania par paliwa i słaby sygnał sterowania wentylatorem...

CPP wymienione i dalej silnik źle pracuje. Nadal zalewa świece, wogóle nie trzyma obrotów, zaraz po odpaleniu gaśnie, dymi na czarno i spaliny śmierdzą paliwem. Sprawia wrażenie pracy na 3 cylindrach choć wszystkie cylindry pracują...tak jak pisałem wcześniej układ zapłonowy (cewka, kable, świece) jest sprawny i na 99% nie jest winowajcą tego stanu rzeczy

Wymieniłem także czujnik położenia wału korbowego...oczywiście bez poprawy...

powiem Wam szczerze, że pomysły mi się naprawdę skończyły...

Mechanik zauważyl ostatnio, że podczas pracy silnika jak odkręcał korek od paliwa to z baku aż buchęło powietrzem i wypchało korek...czy to może być przyczyną? on na to stawia i zaczął zajmować się zaworem par paliwa ale dziś zdążył go tylko wymontować...

Myślałem także że winnym może być zapchany katalizator, układ wydechowy ale wszystko jest ok

Bardzo proszę Was o pomysły i sugestie bo niedługo mogę stanąć w martwym punkcie a od czytania różnych forum internetowych i szukania przyczyny robi mi się powoli sieczka z mózgu

drjanusz - 19 Lut 2012, 12:17

graba napisał/a:
Mechanik zauważyl ostatnio, że podczas pracy silnika jak odkręcał korek od paliwa to z baku aż buchęło powietrzem i wypchało korek...czy to może być przyczyną? on na to stawia i zaczął zajmować się zaworem par paliwa ale dziś zdążył go tylko wymontować...

To można bardzo łatwo sprawdzić-odpalić na odkręconym korku :-P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group