| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Elektryka - [MK6] Szybko migające kierunkowskazy
 
 Łukasz91 - 29 Sty 2012,  17:32
 Temat postu: [MK6] Szybko migające kierunkowskazy
 Witam!
 Przejrzałem już wiele tematów nie tylko na tym forum w sprawie szybko migających kierunkowskazów w fieście MK6 ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi.
 Mój problem polega na tym że prawy jak i lewy kierunkowskaz mrugają szybko. Awaryjne chodzą normalnie. Sprawdzałem wszystkie żarówki i styki wszystko jest w porządku (zdziwiło mnie tylko że nawet po wyjęciu 2 żarówek z 3 z prawej strony auta prędkość migania nie wzrosła). Podświetlenie tablicy rejestracyjnej z tyłu świeci słabiej (czytałem gdzieś że ktoś też miał taki objaw). Wszystkie bezpieczniki sprawdziłem od kierunkowskazów i modułu GEM, zrobiłem nawet test modułu GEM i wszystko wydaje się być w porządku. Nie mam już pomysłów co można zrobić, myślałem wmontować żarówki o większej mocy ale czy to coś zmieni skoro po wyciągnięciu żarówek (rezystancja całego układu spadła) czyli teoretycznie powinny jeszcze szybciej migać, a tu jest bez zmian.
 Proszę o pomoc,
 Pozdrawiam!
 Puff - 29 Sty 2012,  18:31
 
 Żarówki nie są łączone w szereg tylko równolegle, więc jeśli jakaś się spali, to rezystancja zastępcza rośnie.
 
 Załóżmy, że mk6 ma takie żarówki migaczy jak mk5 (2x21W + 1x5W).
 
 (liczby zaokrąglę do 2. miejsca po przecinku)
 Rezystancja żarówek dla 12V w sieci wynosi odpowiednio:
 21W - 6,86Ω
 5W - 28,80Ω
 
 Rezystancja zastępcza całego układu wynosi 3,06Ω.
 
 Gdy padnie żarówka 5W, rezystancja zastępcza wzrośnie do 3,43Ω.
 Gdy padnie żarówka 21W, rezystancja zastępcza wzrośnie do 5,54Ω.
 
 Jak więc widać z liczb, wsadzenie złej żarówki (5W w miejsce 21W) spowoduje gwałtowny wzrost rezystancji zastępczej (do 4,64Ω), co komputer zinterpretuje jako spaloną żarówkę - przerywacz wyraźnie zasygnalizuje szybkim miganiem, że żarówka padła (w zasadzie to efekt uboczny, ale dobrze go wykorzystali
  ). 
 Ach - i przerywacz generalnie będzie miał 2 prędkości działania - standardową i szybką. To wynika z wewnętrznej konstrukcji (lub odpowiedniego zaprogramowania komputera). Byłoby bezsensem, gdyby po spaleniu się dwóch żarówek, trzecia migała z częstotliwością stroboskopu
   
 Wyjścia są więc dwa - albo z dwóch stron są wsadzone nie takie żarówki jak trzeba (jak widać z obliczeń, wystarczy jedna 5W zamiast 21W), albo przerywacz jest schrzaniony (w co zbytnio nie wierzę, bo już w mk5 nie ma osobnego przerywacza do migaczy - wszystkim steruje moduł) albo sam komputer ześwirował
   
 Najtaniej i najszybciej będzie sprawdzić żarówki
  Jakie dokładnie są w mk6, jest w jakimś temacie na forum - polecam przejrzenie. Łukasz91 - 29 Sty 2012,  18:50
 
 Sprawdziłem wszystkie żarówki i każda jest na swoim miejscu (przód, tył po 21W a na środku5W). Nie sądzę żeby to była wina żarówek. Nie wspomniałem wcześniej że ta usterka pojawiła się po zainstalowaniu centralki zdalnego sterowania centralnym zamkiem z allegro.
 Siłowniki czyli całe zamki w drzwiach są oryginalne tylko uniwersalna centralka. Z centralki podpinałem się właśnie pod kierunkowskazy aby sygnalizowały otwieranie/zamykanie auta. Podczas otwierania i zamykania kierunkowskazy migają dobrze ponieważ centralka ma własny przerywacz. Czy właśnie to może być przyczyną złego działania kierunkowskazów ?
 Puff - 29 Sty 2012,  19:47
 
 
  	  | Łukasz91 napisał/a: |  	  | Czy właśnie to może być przyczyną złego działania kierunkowskazów ? | 
 No bardziej oczywistej diagnozy być nie może - sam sobie odpowiedziałeś na pytanie.
 Jeśli centralka jest ok, to musiałeś źle podpiąć kable. Więcej nie powiem, bo nie mam schematu przed oczami, a nie chce mi się snuć teorii
   drjanusz - 29 Sty 2012,  23:07
 
 Łukasz91, A wstawiłeś diody-tu może być pies pogrzebany
   mieszko - 30 Sty 2012,  17:58
 
 podepnę się pod temat, u mnie usterka występuje od roku, zaczęło się niewiadomo dlaczego, żarówki wszystkie sprawne, wymiana wszystkich również nie pomogła, zamienienie GEM'u też, generalnie nic w elektryce nie grzebane, w 3 warsztatach nie byli w stanie nic zdiagnozować, komputer również nic nie wypluł. Pomysły ???
 Łukasz91 - 30 Sty 2012,  18:11
 
 Tak jak mówiłeś "Pufcio" szukałem źródła usterki w centralce ale nic to nie pomogło. Odpiąłem kostkę od centralki i nic, ba nawet zdemontowałem całą instalacje elektryczną od centrali że została tylko oryginalna i nadal nic bez zmian.
 "drjanusz" Chodzi ci o diodowe żarówki zamiast oryginalnych żarowych ? To nie montowałem nic takiego, tylko oryginalne zwykłe żarówki.
 Pozdrawiam!
 drjanusz - 31 Sty 2012,  00:24
 
 Łukasz91, A na ch###re Ci diodowe żarówki.Diody separujące centralkę od migaczy
   Łukasz91 - 31 Sty 2012,  11:05
 
 drjanusz Sory nie zrozumiałem cię
  Tak diody separujące centralkę od migaczy są zanotowane. Są zamontowane na przewodzie idącym od centralki do kierunkowskazów. drjanusz - 31 Sty 2012,  23:05
 
 Łukasz91, Po jednej na strone?
 Łukasz91 - 31 Sty 2012,  23:59
 
 Tak po jednej na stronie. Od centralki wychodziły 2 przewody na każdym z nich była zamontowana dioda w termo-kurczu. Jeden przewód podłączyłem do prawych kierunkowskazów a drugi do lewych.
 marcociarz - 11 Mar 2012,  15:34
 
 Pozwolę sobie podpiąć pod temat, i dołożyć trzy grosze.
 Swego czasu gdy montowałem autoalarm, też miałem problemy z podłączeniem kierunkowskazów i dotarłem  do takiego schematu.
 
 http://kenamysz.republika...ta_mk6_2002.jpg
 
 Według mojego rozeznania (przynajmniej w moim przypadku) jest tam błędne oznaczenie pinów i tak:
 
 jest C6 a powinno C3
 jest C7 a powinno C6
 jest A6 a powinno A2
 
 Więc teraz w złączu (jest to szare złącze modułu GEM)oznaczonego na schematach jako C316a.
 
 pin 1 to kierunkowskaz prawy tył
 pin 2 to kierunkowskaz lewy tył
 pin 3 to kierunkowskaz lewy przód
 pin 6 to kierunkowskaz prawy przód
 
 I przynajmniej w moim przypadku tak jest (MK6 FL z 2006), podłączyłem pod 3 i 6 i wszystko gra
 JoeMix - 11 Mar 2012,  15:40
 
 2002 rok (tak jest opisany schemat) a 2006 (takie masz auto) to przepaść w elektryce może być
   marcociarz - 11 Mar 2012,  22:15
 
 Jeszcze raz sprawdziłem w "świeżo" zakupionej książce z pod znaku HAYNES
 
 FORD FIESTA
 Apr 2002 to 2008 (02 to 58 registration) Petrol & Diesel
 Owners Workshop Manual
 
 I wygląda na to że przytoczony prze zemnie schemat http://kenamysz.republika...ta_mk6_2002.jpg jest prawidłowy.
 
 Teraz muszę zasłonić się drobną niepamięcią, albo lekką już sklerozą, ale im więcej myślę tym więcej sobie przypominam. I właśnie mnie oświeciło że podczas podłączania autoalarmu, który standardowo ( ale nie jestem pewien) wyposażony był w dwie diody separujące, migało mi połowa kierunkowskazów. Więc dodałem jeszcze dwa, czyli z autoalarmu wychodzą dwa kable do sterowania kierunkowskazów a na nich po dwie diody separacyjne. Centralka GEM zasila kierunkowskazy, jakby to ująć czterema kanałami. Ale pamiętając że mamy prawą i lewą stronę.
 JoeMix - 11 Mar 2012,  23:16
 
 
 Może tak być by można było mrugać np. tylko tylnymi kierunkowskazami,,, w jakimś aucie (peugeot chyba) tak widziałem ze przy ostrym hamowaniu jak ABS działał to z tyłu obok świecących stopów bardzo szybko mrugały kierunki po obu stronach,,, 	  | marcociarz napisał/a: |  	  | Centralka GEM zasila kierunkowskazy, jakby to ująć czterema kanałami. Ale pamiętając że mamy prawą i lewą stronę. | 
 marcociarz - 12 Mar 2012,  00:05
 
 Mam tak w fokusie, ale to zupełnie inna bajka.
 
 |  |