|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [MK6] detuning....
jmac - 24 Sty 2012, 21:21 Temat postu: [MK6] detuning.... Witam,
Otoz moj problem jest odwrotny niz te poruszane tutaj...:). Mianowicie stalem sie posiadaczem fiesty mk6 z 2003 1.4 tdci po tuningu. Ma zalozone amortyzatory sportowe kw inox v1 z regulacja wysokosci, oraz w komplecie felgi 16' calowe.
Kupilem autko gdyz, prezentowalo sie bardzo fajnie, jednak z perespektywy kilku miesiecy twardosc zawieszenia wychodzi mi juz bokiem.
Poruszanie sie po Łodzi - bo stad jestem bywa bolesne. Drogi sa fatalne, ciagle jakies wystajace tory, kocie lby, dziury. Z drugiej strony po dobrej drodze jedzie sie rewelacyjnie - ale to niestety czesto mi sie nie zdarza .
Po zalozeniu zimowych felg 14' jest nieco bardziej miekko, ale nadal jazda nie jest komfortowa.
Zastanawiam sie nad powrotem do standardowych amorkow i kol, z drugiej strony te sportowe kosztuja jakies ~4000 za komplet ze sprezynami...
Moze sprobowac zalozyc standardowe sprezynyt do sportowycy amortyzatorow? Czy to bedzie pasowac?
Oponki 195/45 r16 zdecydowanie nie naleza do zbyt komfortowych a w polaczeniu z twardym zawieszeniem kazda dziura boli...;).
Co myslicie panowie?
Bezimienny - 24 Sty 2012, 21:39
Sprzedać tą zawieche i kupić nową seryjną, na tą co masz teraz napewno znajdą sie kupcy bo to dobry gwint, tylko jak dostaniesz za niego tak z 1500zł do góra 1900zl to będzie dobrze, za to kupisz komplet seryjnej zawiechy i zostanie ci jeszcze sporo kasy, możesz jeszcze sprzedać letnie 16" i kupić jakieś ładne 15, polepszy to komfort kosztem wyglądu, tu też powinieneś troche kasy zaoszczędzić.
Pozdrawiam.
Parzych - 24 Sty 2012, 21:41
jmac napisał/a: | Zastanawiam sie nad powrotem do standardowych amorkow i kol, z drugiej strony te sportowe kosztuja jakies ~4000 za komplet ze sprezynami... | "Trochę" Cię poniosła fantazja, nowy gwint KW do MK6 tyle kosztuje ale nie używka...
jmac - 24 Sty 2012, 21:47
Parzych napisał/a: | jmac napisał/a: | Zastanawiam sie nad powrotem do standardowych amorkow i kol, z drugiej strony te sportowe kosztuja jakies ~4000 za komplet ze sprezynami... | "Trochę" Cię poniosła fantazja, nowy gwint KW do MK6 tyle kosztuje ale nie używka... |
Oczywiscie chodzilo mi o cene nowego ...prawde mowiac szukalem troche i nigdzie widzialem uzywek do fiesty...
Parzych - 24 Sty 2012, 21:53
Używki widziałem kiedyś za 800zł, nie inox co prawda, ale jednak...
jmac - 24 Sty 2012, 22:22
Parzych napisał/a: | Używki widziałem kiedyś za 800zł, nie inox co prawda, ale jednak... |
Wszystko pewnie zalezy od tego co to byl za model, zwykle kw bez regulacji wysokosci z tego co patrzylem kosztuja dwa razy mniej niz inox...
W kazdym razie chyba faktycznie sprzedaz to bedzie najrozsadniejsza opcja, o ile znajdzie sie chetny ...;)
Szkoda, ze w polsce nie ma lepszych drog. Ta fiescina trafila tu z niemiec a tam pewnie cieszyla pierwszego wlasciciela...
AccessX - 24 Sty 2012, 22:28
Drogi są super .
Wkońcu nie po to ceny paliwa tak rosną, by drogi były fuj
ElGrey - 24 Sty 2012, 22:31
Wszystko kwestia w jakim jest to stanie, moga byc warte tyle ile waza, a i dobra cene mozna tez za dobry stan uzyskac
Seryjne zawiecha tez nowa bedzie cie kosztowac w granicach 1000 - 1500 zl, zalezy co chcesz (zamiennik dobry, czy przecietny)
Fele i opony zostawilbym tak jak masz, ja tez na 16 brykam i raz w lodz zalatwilem fele, ale kase odzyskalem od miasta
jmac - 24 Sty 2012, 22:55
ElGrey napisał/a: | Wszystko kwestia w jakim jest to stanie, moga byc warte tyle ile waza, a i dobra cene mozna tez za dobry stan uzyskac
Seryjne zawiecha tez nowa bedzie cie kosztowac w granicach 1000 - 1500 zl, zalezy co chcesz (zamiennik dobry, czy przecietny)
Fele i opony zostawilbym tak jak masz, ja tez na 16 brykam i raz w lodz zalatwilem fele, ale kase odzyskalem od miasta |
Taka opcje tez biore pod uwage, bo mi sie moje 16'tki podobaja . Chyba wymiana samych amorkow powinna bardziej zmiekkczyc niz sama wymiana kol na 14?
Co do stanu moich amorkow to wsierpniu byly badane i wtedy jeszcze stan byl chyba w miare dobry
Parzych - 24 Sty 2012, 23:08
jmac napisał/a: | zwykle kw bez regulacji wysokosci z tego co patrzylem kosztuja dwa razy mniej niz inox... | Gwint zawsze ma regulację, chyba że mnie popaprało... jmac napisał/a: | Chyba wymiana samych amorkow powinna bardziej zmiekkczyc niz sama wymiana kol na 14? | Heh, ja mam radochę z jazdy na 15"... Bo na 17" to już mam trochę hardkor...
jmac - 24 Sty 2012, 23:15
Parzych napisał/a: | jmac napisał/a: | zwykle kw bez regulacji wysokosci z tego co patrzylem kosztuja dwa razy mniej niz inox... | Gwint zawsze ma regulację, chyba że mnie popaprało... |
Tak, ale z tego co patrzylem oprocz INOXow kw zrobilo do fiest jedne o nazwie BASIC: gwintowne z ocynkiem zamiast stali nierdzewnej ciut tansze od INOX v1 oraz, zwykle sportowe bez gwintu/regulacji, ktore sa juz duzo tansze.
Parzych napisał/a: | mych amorkow powinna bardziej zmiekkczyc niz sama wymiana kol na 14? Heh, ja mam radochę z jazdy na 15"... Bo na 17" to już mam trochę hardkor... |
Zastanawiam sie wlasnie czy lepiej nie wymienic moich 16'' na 15''tki. Musze kupic opony na lato bo poprzednie poszly do utylizacji i jak sie okaze nadal za twardo to troche na tym strace . Czy duza bedzie roznica twardosci pomiedzy 195/50r15 a 195/45r16?
Parzych - 24 Sty 2012, 23:55
Znam różnicę między 195/50R15 a 205/40R17, między 16" a 15" też powinna być wyczuwalna, raczej nieduża ale jednak...
ElGrey - 25 Sty 2012, 18:45
Powiem ze nie ma praktycznie zadnej roznicy pomiedzy 16 a 15, dopoki nie wjedziesz w osty zakret, tu juz sie to wyraznie odczowa
|
|