Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK6] detuning....

jmac - 24 Sty 2012, 21:21
Temat postu: [MK6] detuning....
Witam,
Otoz moj problem jest odwrotny niz te poruszane tutaj...:). Mianowicie stalem sie posiadaczem fiesty mk6 z 2003 1.4 tdci po tuningu. Ma zalozone amortyzatory sportowe kw inox v1 z regulacja wysokosci, oraz w komplecie felgi 16' calowe.
Kupilem autko gdyz, prezentowalo sie bardzo fajnie, jednak z perespektywy kilku miesiecy twardosc zawieszenia wychodzi mi juz bokiem.
Poruszanie sie po Łodzi - bo stad jestem bywa bolesne. Drogi sa fatalne, ciagle jakies wystajace tory, kocie lby, dziury. Z drugiej strony po dobrej drodze jedzie sie rewelacyjnie - ale to niestety czesto mi sie nie zdarza ;) .
Po zalozeniu zimowych felg 14' jest nieco bardziej miekko, ale nadal jazda nie jest komfortowa.
Zastanawiam sie nad powrotem do standardowych amorkow i kol, z drugiej strony te sportowe kosztuja jakies ~4000 za komplet ze sprezynami...
Moze sprobowac zalozyc standardowe sprezynyt do sportowycy amortyzatorow? Czy to bedzie pasowac?
Oponki 195/45 r16 zdecydowanie nie naleza do zbyt komfortowych a w polaczeniu z twardym zawieszeniem kazda dziura boli...;).

Co myslicie panowie?

Bezimienny - 24 Sty 2012, 21:39

Sprzedać tą zawieche i kupić nową seryjną, na tą co masz teraz napewno znajdą sie kupcy bo to dobry gwint, tylko jak dostaniesz za niego tak z 1500zł do góra 1900zl to będzie dobrze, za to kupisz komplet seryjnej zawiechy i zostanie ci jeszcze sporo kasy, możesz jeszcze sprzedać letnie 16" i kupić jakieś ładne 15, polepszy to komfort kosztem wyglądu, tu też powinieneś troche kasy zaoszczędzić.

Pozdrawiam.

Parzych - 24 Sty 2012, 21:41

jmac napisał/a:
Zastanawiam sie nad powrotem do standardowych amorkow i kol, z drugiej strony te sportowe kosztuja jakies ~4000 za komplet ze sprezynami...
"Trochę" Cię poniosła fantazja, nowy gwint KW do MK6 tyle kosztuje ale nie używka...
jmac - 24 Sty 2012, 21:47

Parzych napisał/a:
jmac napisał/a:
Zastanawiam sie nad powrotem do standardowych amorkow i kol, z drugiej strony te sportowe kosztuja jakies ~4000 za komplet ze sprezynami...
"Trochę" Cię poniosła fantazja, nowy gwint KW do MK6 tyle kosztuje ale nie używka...

Oczywiscie chodzilo mi o cene nowego :) ...prawde mowiac szukalem troche i nigdzie widzialem uzywek do fiesty...

Parzych - 24 Sty 2012, 21:53

Używki widziałem kiedyś za 800zł, nie inox co prawda, ale jednak...
jmac - 24 Sty 2012, 22:22

Parzych napisał/a:
Używki widziałem kiedyś za 800zł, nie inox co prawda, ale jednak...

Wszystko pewnie zalezy od tego co to byl za model, zwykle kw bez regulacji wysokosci z tego co patrzylem kosztuja dwa razy mniej niz inox...

W kazdym razie chyba faktycznie sprzedaz to bedzie najrozsadniejsza opcja, o ile znajdzie sie chetny ...;)
Szkoda, ze w polsce nie ma lepszych drog. Ta fiescina trafila tu z niemiec a tam pewnie cieszyla pierwszego wlasciciela...

AccessX - 24 Sty 2012, 22:28

Drogi są super :) .

Wkońcu nie po to ceny paliwa tak rosną, by drogi były fuj :rotfl:

ElGrey - 24 Sty 2012, 22:31

Wszystko kwestia w jakim jest to stanie, moga byc warte tyle ile waza, a i dobra cene mozna tez za dobry stan uzyskac :)
Seryjne zawiecha tez nowa bedzie cie kosztowac w granicach 1000 - 1500 zl, zalezy co chcesz (zamiennik dobry, czy przecietny)
Fele i opony zostawilbym tak jak masz, ja tez na 16 brykam i raz w lodz zalatwilem fele, ale kase odzyskalem od miasta :)

jmac - 24 Sty 2012, 22:55

ElGrey napisał/a:
Wszystko kwestia w jakim jest to stanie, moga byc warte tyle ile waza, a i dobra cene mozna tez za dobry stan uzyskac :)
Seryjne zawiecha tez nowa bedzie cie kosztowac w granicach 1000 - 1500 zl, zalezy co chcesz (zamiennik dobry, czy przecietny)
Fele i opony zostawilbym tak jak masz, ja tez na 16 brykam i raz w lodz zalatwilem fele, ale kase odzyskalem od miasta :)

Taka opcje tez biore pod uwage, bo mi sie moje 16'tki podobaja ;) . Chyba wymiana samych amorkow powinna bardziej zmiekkczyc niz sama wymiana kol na 14?
Co do stanu moich amorkow to wsierpniu byly badane i wtedy jeszcze stan byl chyba w miare dobry ;)

Parzych - 24 Sty 2012, 23:08

jmac napisał/a:
zwykle kw bez regulacji wysokosci z tego co patrzylem kosztuja dwa razy mniej niz inox...
Gwint zawsze ma regulację, chyba że mnie popaprało... :9:
jmac napisał/a:
Chyba wymiana samych amorkow powinna bardziej zmiekkczyc niz sama wymiana kol na 14?
Heh, ja mam radochę z jazdy na 15"... Bo na 17" to już mam trochę hardkor... :devil:
jmac - 24 Sty 2012, 23:15

Parzych napisał/a:
jmac napisał/a:
zwykle kw bez regulacji wysokosci z tego co patrzylem kosztuja dwa razy mniej niz inox...
Gwint zawsze ma regulację, chyba że mnie popaprało... :9:


Tak, ale z tego co patrzylem oprocz INOXow kw zrobilo do fiest jedne o nazwie BASIC: gwintowne z ocynkiem zamiast stali nierdzewnej ciut tansze od INOX v1 oraz, zwykle sportowe bez gwintu/regulacji, ktore sa juz duzo tansze.

Parzych napisał/a:
mych amorkow powinna bardziej zmiekkczyc niz sama wymiana kol na 14? Heh, ja mam radochę z jazdy na 15"... Bo na 17" to już mam trochę hardkor... :devil:

Zastanawiam sie wlasnie czy lepiej nie wymienic moich 16'' na 15''tki. Musze kupic opony na lato bo poprzednie poszly do utylizacji i jak sie okaze nadal za twardo to troche na tym strace ;) . Czy duza bedzie roznica twardosci pomiedzy 195/50r15 a 195/45r16?

Parzych - 24 Sty 2012, 23:55

Znam różnicę między 195/50R15 a 205/40R17, między 16" a 15" też powinna być wyczuwalna, raczej nieduża ale jednak...
ElGrey - 25 Sty 2012, 18:45

Powiem ze nie ma praktycznie zadnej roznicy pomiedzy 16 a 15, dopoki nie wjedziesz w osty zakret, tu juz sie to wyraznie odczowa

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group