Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Zawsze na zimnym silniku i 5 biegu dławi się

mojasilowniapl - 2 Sty 2012, 15:30
Temat postu: [MK3] Zawsze na zimnym silniku i 5 biegu dławi się
Problem wygląda następująco. Auto zawsze na zimnym silniku po odpaleniu po nocy np, do 4 biegu jakoś się zbiera i wrzucam 5 zaczyna dławić się ale nie gaśnie i szarpie strasznie przechodzi jak wcisnę sprzęgło wystarczy że przejade ok 2 km i już wszystko jest ok, czym to może być spowodowane? Dodam jeszcze że na zimnym silniku ma przyspieszenie na ciepłym kompletny brak mocy kiedyś szła 140 km/h teraz ledwo 100 i to wyje jakby miał się silnik zatrzeć jakiś czujnik ? Może cewka?
Rebel - 6 Sty 2012, 19:20

Po jakim czasie od odpalenia zimnego silnika traci moc? Odczytywałeś błędy ze sterownika?
pawelxr2i - 6 Sty 2012, 19:24

miałem kiedyś coś takiego z silnikiem 1.1 pompa paliwa mi siadała najpierw dławił sie tylko na 5 biegu właśnie
a potem wgl na kazdym
na początku wyglądała to tak jak by mu paliwo sie konczyło

mojasilowniapl - 8 Sty 2012, 14:03

Nie jestem nerwowy ale wiecie jak to jest temat założyłem 2 tygodnie temu i żadnej odpowiedzi nie było to jest przykre trochę. Kiedy to się dzieje ? Wstaję rano odpalam auto i jadę sobie wrzucam 1 2 3 - zaczyna już coś przerywać pracę jakby paliwa nie dostawał albo łapał lewe powietrze więc naciskam sprzęgło i objaw mija jadę dalej wrzucam 1 2 3 4 5 i tu już całkiem się dusi więc zatrzymuje się czekam chwilę z 30 sekund i od nowa jadę wrzucam 1 2 3 4 5 - objaw już nie występuje!!! Chodzi o to że zawsze na zimnym silniku ale tylko chwilę po odpaleniu. I tak jak silnik jest zimny przez jakieś 8 - 10 minut to ma moc i przyspieszenie jednak jak już się nagrzeje po 20 30 minutach jazdy traci moc i na każdym biegu wolno się zbiera nie ma mocy a jeszcze jak jadę z kimś to pod górkę ledwo co na 3 biegu podjadę. Myślałem sobie że to sprzęgło ale zaledwie 2 miesiące temu je wymieniłem na nowe SACHS cały komplet. Inne objawy : Jak silnik jest zimny to wskazówka paliwa idzie w górę i pokazuje że niby jest pełen bak a po nagrzaniu się auta spada i wskazuje już prawdziwą wartość stanu paliwa w baku. Co może być przyczyną tak fatalnego zachowania się auta?
madek - 8 Sty 2012, 14:24

mojasilowniapl, a filtr paliwa wymieniałeś? miałem takie objawy w 1.3 przy totalnie zapchanym filtrze (losowe utraty mocy, zwłaszcza podczas jazdy po górke)
Rebel - 8 Sty 2012, 15:06

Zapytam jeszcze raz. Co z odczytem błędów ze sterownika? Jeżeli to nie coś w układzie paliwowym to pewnie jakiś czujnik(i)
bidżej - 8 Sty 2012, 16:25

a sprawdź sobie stan przewodów zapłonowych i cewki. możliwe, że po nocy łapią wilgoci i robią dyskotekę, póki nie złapią temperatury.
mojasilowniapl - 8 Sty 2012, 23:43

Nie wiem jak te błędy odczytać ze sterownika... Filtr paliwa był wymieniony 2 miesiące temu jedyna modyfikacja przy nim to zmiana końcówek wężyków na grubsze. Filtr powietrza nowy ale zauważyłem ostatnio na nim jakiś olej i podczas jazdy jak włączam dmuchawę to czuję zapach gorącego oleju silnikowego - śmierdzi. Przewody zapłonowe nowe i świece także, też obstawiałem cewkę że może przerywać ale uszkodzona cewka może być przyczyną braku mocy na rozgrzanym silniku ? A może przyczyna nie jest jedna ale dwie np cewka + padł jakiś czujnik.
bidżej - 9 Sty 2012, 06:23

jak odczytać błędy - tego dowiesz się z forum...
JoeMix - 9 Sty 2012, 07:25

mojasilowniapl napisał/a:
Nie jestem nerwowy ale wiecie jak to jest temat założyłem 2 tygodnie temu i żadnej odpowiedzi nie było to jest przykre trochę.
Bo ile razy można pisać to samo, czy też będzie to gotowa solucja czy też słówko 'było" lub "poszukaj" :|

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group