Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK7] Odpala ale brak reakcji na gaz. Check Engine

free66 - 22 Gru 2011, 15:44
Temat postu: [MK7] Odpala ale brak reakcji na gaz. Check Engine
Witam Was drodzy użytkownicy forum,
Otóż mam następujący problem z moją fiestą MK7 1.4 benzyna. Auto raz odpala i jest wszystko w porządku można jeździć, a raz jest tak, że przekręcę kluczyk, odpalę ale samochód chodzi na obrotach i sam kręci się od 1000-1500 obrotów, nie reaguje na gaz. Czym może to być spowodowane? Na głównym wyświetlaczu piszę żeby się skontaktować z serwisem (foto1). Wie ktoś co może być przyczyną?
Pozdrawiam


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

trzeci - 22 Gru 2011, 15:55

Przyczyn może być wiele, tak od razu nikt raczej nie zgadnie.
Trzeba by ją podpiąć po kompa i zczytać błędy.
A najlepiej zrób tak jak mówi Ci komunikat na wyświetlaczu.
Auto jeszcze pewnie na gwarancji więc nie czekaj tylko jedż do serwisu.
Pozdro ...

free66 - 22 Gru 2011, 16:00

trzeci napisał/a:
Przyczyn może być wiele, tak od razu nikt raczej nie zgadnie.
Trzeba by ją podpiąć po kompa i zczytać błędy.
A najlepiej zrób tak jak mówi Ci komunikat na wyświetlaczu.
Auto jeszcze pewnie na gwarancji więc nie czekaj tylko jedż do serwisu.
Pozdro ...

Tak chyba zrobimy, gwarancję ma na pewno. Auto miało 1000 km temu zrobiony przegląd w autoryzowanym salonie forda w Niemczech. Jednak lekko było bite i nie wiem czy gwarancja dalej będzie aktualna?

JoeMix - 22 Gru 2011, 16:16

free66 napisał/a:
Na głównym wyświetlaczu piszę żeby się skontaktować z serwisem (foto1).
No to trzeba się skontaktować, choćby w celu podłączenia pod komputer aby silnik mógł się wyżalić co go boli,,,
free66 - 22 Gru 2011, 16:24

JoeMix napisał/a:
free66 napisał/a:
Na głównym wyświetlaczu piszę żeby się skontaktować z serwisem (foto1).
No to trzeba się skontaktować, choćby w celu podłączenia pod komputer aby silnik mógł się wyżalić co go boli,,,

Spoko, tylko auto nie chce jechać bo nie reaguje na gaz.

JoeMix - 22 Gru 2011, 16:46

Komputer w aucie pamięta błędy,,, więc można podjechać jak ma chwile wzlotu i jeździ dobrze... lub zajechać na lawecie lub lince, w końcu nie zawsze do servisu auto jest w stanie dojechać samo,,,
free66 - 22 Gru 2011, 17:04

OK, dzięki wielkie za podpowiedzi. Jakby ktoś miał podobną awarię niech się wypowie :-)
MisiekT - 22 Gru 2011, 19:54

free66 napisał/a:
czy gwarancja dalej będzie aktualna?

jezeli masz oryginalna ksiazke albo wyrobiles sobie duplikat (od ASO w Niemczech) i Fiesta byla naprawiona w ASO lub innym profi serwisie na oryginalach i zgodnie z procedurami Forda, to gwarancje masz :D

jak nie to lipton - tak czy inaczej jedz na podpiecie pod komputer - na start moze byc zwykly serwis z sensownym interfejsem i zczytanie bledow i sprawdzenie podstaw pod maska... skoro walony to wystarczy ze jakas wiazka jest uszkodzona i cuda na kiju maja prawo sie dziac

artax - 22 Gru 2011, 20:17

A czy dobrze widze ,ze pali sie także air bag?Powinien zgasnąć niemal natychmiast po przekręceniu kluczyka (bez uruchomienia silnika).
pzdr

free66 - 23 Gru 2011, 09:01

artax napisał/a:
A czy dobrze widze ,ze pali sie także air bag?Powinien zgasnąć niemal natychmiast po przekręceniu kluczyka (bez uruchomienia silnika).
pzdr

Chwilowo się świeciła, już gaśnie normalnie i bezproblemowo :) Podjadę w najbliższym czasie pod komputer i powiem Wam co może być przyczyną. Życzę wszystkim Wesołych Świąt!:-)

free66 - 23 Gru 2011, 10:30

Aha i jeszcze jedno pytanko. Na obrotomierzu obok 7 tysięcy obrotów jest przycisk czarny. Służy On do skasowania kilometrów czy czegoś innego? :)
MisiekT - 23 Gru 2011, 10:43

nie boj sie, wcisnij, nie wybuchnie:


PS. jak nie masz to jest do sciagniecia na stronie Forda

free66 - 23 Gru 2011, 13:03

MisiekT napisał/a:
nie boj sie, wcisnij, nie wybuchnie:
Obrazek

PS. jak nie masz to jest do sciagniecia na stronie Forda

Właśnie czegoś takiego szukałem i szczerze mówiąc znaleźć nie udało mi się. A czy ten przycisk służy również zresetowaniu spalania średniego? Chce aby spalanie nabijane było na moje konto, i nie porównywało ze stylem jazdy poprzedniego właściciela. Moje pytania mogą być trochę denerwujące i pisane nie w tym dziale co potrzeba, ale pierwszy raz w ogóle mamy Forda w rodzinie i ciężko mi go ogranąć ;)

Parzych - 23 Gru 2011, 13:19

free66 napisał/a:
A czy ten przycisk służy również zresetowaniu spalania średniego?
A czy ściągnąłeś instrukcję :?: W niej powinno być wszystko napisane... :fox:
MisiekT - 23 Gru 2011, 13:38

free66 napisał/a:
szczerze mówiąc znaleźć nie udało mi się

http://www.ford.pl/Serwis/Instrukcje2011

w naszej mk7 kasowanie danych na kompie pokladowym (spalanie, przebieg chwilowy, srednia predkosc) mam wciskajac koncowke manetki kierunkow

diodalodz - 23 Gru 2011, 23:43

Przecież wiadomo gdzie szukać od razu . Uszkodzeniu mogły ulec 3 rzeczy.
1 pedał gazu
2 elektroniczna przepustnica
3 okablowanie
Tylko w tych przypadkach odłączany jest pedał gazu, aby nie dopuścić do uszkodzenia silnika np po przez dokręcenie do max obrotów .
Zazwyczaj w pedale gazu za dwa wyłączniki krańcowe i potencjometr. jeden wyłącznik informuje o wciśnięciu gazu a potencjometr o sile wciśnięcia 2 wyłącznik jest dla kick down a który niezależnie od wersji zazwyczaj i tak jest podłączony do komputera nawet w manualu.
Komputer musi odbierać "złe dane" z pedału albo z czujnika położenia przepustnicy.

free66 - 30 Gru 2011, 19:55

diodalodz napisał/a:
Przecież wiadomo gdzie szukać od razu . Uszkodzeniu mogły ulec 3 rzeczy.
1 pedał gazu
2 elektroniczna przepustnica
3 okablowanie
Tylko w tych przypadkach odłączany jest pedał gazu, aby nie dopuścić do uszkodzenia silnika np po przez dokręcenie do max obrotów .
Zazwyczaj w pedale gazu za dwa wyłączniki krańcowe i potencjometr. jeden wyłącznik informuje o wciśnięciu gazu a potencjometr o sile wciśnięcia 2 wyłącznik jest dla kick down a który niezależnie od wersji zazwyczaj i tak jest podłączony do komputera nawet w manualu.
Komputer musi odbierać "złe dane" z pedału albo z czujnika położenia przepustnicy.

Przepustnica została wymieniona i dalej to samo. Ale co może być z pedałem gazu nie tak skoro nie był w ogóle ruszany? i okablowanie? Dzięki za odpowiedź.

Puff - 30 Gru 2011, 21:35

Pedał gazu to po prostu zbieranina blaszek i parę kabli. Wystarczy wada produkcyjna i przedarcie się ścieżki, a auto w najlepszym wypadku zareaguje na gaz, ale w trakcie jazdy silnik się wyłączy.
Nie ma co wymyślać - jedź do ASO, a potem powiedz co było przyczyną :)

free66 - 30 Gru 2011, 21:59

Pojadę do ASO ale jak auto odpali, bo raz jest tak, że 3 dni jeździ i pali bez problemu, a np od 2 dni zapala się i nie reaguje na gaz, tylko sam skacze po obrotach.
Puff - 31 Gru 2011, 00:29

free66 - nie łatwiej kupić linkę i dociągnąć auto z pomocą kogoś z rodziny albo kolegi? A co jak nagle przestanie reagować na gaz w środku miasta?
Parzych - 31 Gru 2011, 01:19

Pufcio napisał/a:
A co jak nagle przestanie reagować na gaz w środku miasta?
To jeszcze pół biedy, a co jak na środku skrzyżowania i przed rozpędzonym TIRem/autobusem/tramwajem :?: free66, tydzień temu powinieneś zaprowadzić Fiestę do ASO zamiast zadawać pytania na Forum... :9:
diodalodz - 31 Gru 2011, 04:02

hm kable mogły ugnić. To się zdarza. Jak podłączysz interfejs to można zobaczyć
1 kod błędu (choć to możesz przeczytać z zegarów)
2 zobaczysz czy działa pedał .

free66 - 31 Gru 2011, 12:28

diodalodz napisał/a:

1 kod błędu (choć to możesz przeczytać z zegarów)
2 zobaczysz czy działa pedał .


Jak można odczytać z zegarów? Wszystko wyświetla się tak jak na zdjęciu, ale oczywiście błędu poduszki już nie ma.

free66 - 31 Gru 2011, 12:56

UWAGA!
Z racji, iż nie znam się na autach trochę źle opisałem problem. Tzn wszystko to co wcześniej wspomniałem jest prawidłowe, ale jeszcze auto nie pracuje na wszystkie cylindry. obroty skaczą. Jak odpali i jest wszystko w porządku, na postoju pali 0,5l, a jak się włączy tryb awaryjny to ok 1,2l. Dziś znowu pali i jeździ normalnie, ale nic nie załatwię bo sylwester.

MisiekT - 31 Gru 2011, 13:43

wymien swiece i sprawdz cewke

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group