|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Mechanika - [MK3] Gaśnie, nie odpala 
						
												 luk-90 - 20 Gru 2011,  23:00 Temat postu: [MK3] Gaśnie, nie odpala Witam, silnik zetec 1.8. Pojawił się problem, mianowicie kilka dni temu postanowiłem zmniejszyć przerwe na moich świecach NGk V-Line 25, ori to 1,3 mm, zmniejszyłem do 1,05mm, odkręciłem i preparatem do styków wyczyściłem styki cewki( płyn odparował w 10 minut). poskładałem i po dwóch dniach zauważyłem problem. Jadąc ok 2 tys obrotów, po wciśnieciu gazu do dechy silnik skacze, nie przyśpiesza płynnie do 4 tys obr. Powyżej ciągnie należycie. 
 
 
Dziś zupełnie kaput, nie da się odpalić bez gazu i bez gazu od razu gaśnie. Podmieniłem cewkę na inną( 100% sprawna), zero polepszenia. Podmieniłem świeczki na takie same z innego auta( niewiadomo czy sprawne), brak polepszenia. wróciłem do standardowej przerwy, brak polepszenia.
 
 
 
Teraz tak odpinałem także czujnik temp powietrza z dolotu podczas pracy silnika( kolega trzymał 1200 obr) i zero reakcji po odięciu/ wpięciu.
 
 
Czy niesprawny czujnik temp powietrza powoduje takie jazdy czy świeczki??( ale ciągnie normalnie pow 4 tys). Prosiłbym naglącą odpowiedź, bo w sobote jadę na mazury, a jutro przed robotą chciałem dokonać któregoś zakupu w IC
												 madek - 21 Gru 2011,  09:06
 
  	  | luk-90 napisał/a: | 	 		  | Dziś zupełnie kaput, nie da się odpalić bez gazu i bez gazu od razu gaśnie. | 	  
 
Kurka od wczoraj mam ten sam problem, a jedyne co było robione to zmiana węży przy chłodnicy      Na zimnym odpala, po chwili gaśnie, potem zapala już z trudem i nie trzyma obrotów a na pedał gazu prawie nie reaguje (obroty zamiast rosnąć spadają). Na początku w czasie jazdy też szarpie... a jak sie troche zagrzeje to już ok ale i tak potrafi nagle sam z siebie zgasnąć na luzie jakby odcinało paliwo    
 
 
Przepływka podmieniona i bez zmian, krokowiec niedawno czyszczony więc wątpie że to jego wina, zastanawia mnie czujnik przepustnicy ale do tej pory wszystko było idealnie   
												 safin - 21 Gru 2011,  13:31
  A może woda w paliwie?
												 luk-90 - 22 Gru 2011,  00:20
  Jak to mówią " Umiesz liczyć to licz na Siebie"
 
 
Przetarł się przewód od czujnika temperatury zasysanego powietrza. Koszt naprawy to nowe przewody zapłonowe boscha, nowe świeczki i czujnik
												 madek - 22 Gru 2011,  10:00
  luk-90, mówisz o tym co jest z tyłu kolektora? Jaki koszt tego czujnika?
 
 
Edit: zapomniałem że masz plastik, to pewnie czujnik jest troszku inny   
												 luk-90 - 22 Gru 2011,  14:08
  mam czujnik z kolektora alu, bierzesz miernik i mierzysz jego opor, ale bardziej obstawialbym uszkodzona wiazke. Czujnik zamiennik ok 50, ale warto najpierw sprawdzic stary
 
Madek pw wieczorem
												 Stunt_Man - 22 Gru 2011,  16:00
  zmniejsz przerwe do 0,8
 
tak z ciekawosci
												 Delko - 27 Gru 2011,  15:42
  Witam ja miałem podobne objawy sprawdzi czujnik położenia wału i kabel czy gdzieś nie przełamany
												 luk-90 - 15 Sie 2012,  21:16
  nie zakładam nowego tematu. Poprzedni problem rozwiązany. ale ostatnio powstał inyy.
 
 
Gdy staje się na światłach, obroty spadną do 900, zapala się zielone, chce ruszyć, a tu klops auto gaśnie i trzeba ze 4 razy próbować odpalić i wtedy łapie. Zrobiłem test błędów i pokazało TPS oraz krokowca, wymieniłem na sprawne, był spokój przez 400km i znowu dziś zgasł. Dodam, że w aucie 3-5 miesięczne świece, przewody, 2 miesięczny filtr paliwa oraz popma paliwa, wałki rozrządu z 2.0. Wszystko zaczeło się jakieś 2 tygodnie temu. Macie jakieś propozycje co to może być sprawcą?
												 
					 | 
				 
			 
		 |