|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Tuning mechaniczny - [MK1] Montaż elektrycznego wspomagania 
						
												 Rkalitka - 13 Gru 2011,  22:47 Temat postu: [MK1] Montaż elektrycznego wspomagania Temat jest mechaniczny ale, że przeróbka to daje do tuningu.
 
 
Przeróbka dotyczy Paździerza - Fiesta mk1. mimo przepatrzenia całego układu kierowniczego łącznie z łożyskami na poduszkach ciężko się kręci - dla mnie pikuś ale dla Marty już gorzej    
 
 
Generalnie nie jest dla mnie ważna strona mechaniczna takiej przeróbki, bo to nie problem dopasować kolumnę kierowniczą ze wspomaganiem elektrycznym w zamian zwykłej.
 
 
Pytania dotyczą:
 
 
1 - od czego najlepiej kolumnę - słyszałem, że fiaty to shit(jeśli w ogóle można mówić o dobrym elektrycznym wspomaganiu) Ale ponoć w fiatach szybko i często siadały sterowniki itp.
 
 
2. - Jak jest z podłączeniem tego żeby zadziałało - wystarczy podłączyć zasilanie masę i gra czy trzeba kupić do tego jakiś sterownik, wiązkę?? Tutaj też słyszałem, że w kolumnach np clio twingo corsa był sterownik już wbudowany przy silniczku i wystarczyło podpiąć zasilanie - ktoś się orientuje??
 
 
3. - Kto ma wiedzę od czego pokryje się kolumna z wieloklinem na kierownicę do fiesty mk1??
 
 
4. - Czy sama kolumna kierownicza ze wspomaganiem elektrycznym ma jakikolwiek wpływ na przełożenie - czy to reguluje już tylko listwa kierownicza??
 
 
Zapraszam do dyskusji - temat jest dla mnie o tyle ważny, że Brązowa ma być naszym dupowozem i musi być "przyjazna użytkownikowi"    
 
Druga sprawa, że kolumny kierownicze z silniczkami elektrycznymi są tanie jak barszcz i da się wyłączyc w każdej chwili wspomaganie.
												 Peedro - 13 Gru 2011,  22:50
  Mamie kupiliśmy Saxo i tam jest elektryczne wspomaganie i działa to całkiem przyjemnie     Rozmiar samochodu podobny nieco do fiesty, więc wydaje się że możesz nas czymś takim pomyśleć.
												 Rkalitka - 13 Gru 2011,  23:00
  Pedro - wiem, że rozwiązanie przyjemne    
 
 
Przy mojej ciężkiej losze z przodu kierowanie jest upierdliwe na parkingu dla mnie a co dopiero dla Marty dlatego muszę to zamontować.
 
 
Dałbym nawet hydraulikę - zresztą mam komplet z escorta jeszcze ale jak sobie pomyślę ile to jest przeróbek to mam to w dupie i chcę iść na skróty   
												 MisiekT - 13 Gru 2011,  23:09
  a patrzyles na wspome z Fiesty mk7? Ford ma sklonnosc do wykorzystywania starych czesci wiec moze troche gratow podpasi
												 Rkalitka - 13 Gru 2011,  23:38
  Mk7 to już przepaść konstrukcyjna w stosunku do mk1 - ale tutaj nie chodzi generalnie o mechaniczną stronę montażu takiej kolumny - to jest do przejścia generalnie w każdym przypadku z czego by tej kolumny nie wziąć    
 
 
Pytania odnoszą się co do::
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  1 - od czego najlepiej kolumnę - słyszałem, że fiaty to shit(jeśli w ogóle można mówić o dobrym elektrycznym wspomaganiu) Ale ponoć w fiatach szybko i często siadały sterowniki itp. 
 
 
2. - Jak jest z podłączeniem tego żeby zadziałało - wystarczy podłączyć zasilanie masę i gra czy trzeba kupić do tego jakiś sterownik, wiązkę?? Tutaj też słyszałem, że w kolumnach np clio twingo corsa był sterownik już wbudowany przy silniczku i wystarczyło podpiąć zasilanie - ktoś się orientuje?? 
 
 
3. - Kto ma wiedzę od czego pokryje się kolumna z wieloklinem na kierownicę do fiesty mk1?? 
 
 
4. - Czy sama kolumna kierownicza ze wspomaganiem elektrycznym ma jakikolwiek wpływ na przełożenie - czy to reguluje już tylko listwa kierownicza??  | 	  
												 Parzych - 14 Gru 2011,  02:24
  Nieno, kurrrrna nie wyczymie, Roman, kup brązową MK7 ze wspomaganiem... I po "bólÓ"   
												 Żółwik Tuptuś - 14 Gru 2011,  18:29
  Ad1 : Corsa drugiej generacji . 
 
 
Ad4 : nie ma - to reguluje listwa maglownicy i ślimak .
												 Marcinowaty - 14 Gru 2011,  18:32
  Punto, jest tam nawet taki magiczny guziczek city   
												 Rkalitka - 14 Gru 2011,  18:35
 
  	  | Żółwik Tuptuś napisał/a: | 	 		  | Ad4 : nie ma - to reguluje listwa maglownicy i ślimak . | 	  
 
 
Tak też myślałem, tym bardziej lepiej jest dać elektryczne wspomaganie, bo jak będę jeździł ja to mogę w ogóle nie włączać go i jest ok, a jak Marta czy inna kobieta(wątpie) wsiądzie na lewy to spokojnie przycisk "cyk" - i można parkować    
 
 
 	  | Żółwik Tuptuś napisał/a: | 	 		  | Ad1 : Corsa drugiej generacji .  | 	  
 
 
Przerabiałeś gdzieś temat??
 
 
Z tego co widzę na allegro to można spokojnie kupić komplet(kolumna + sterownik) za 100-200zł dlatego opcja jest niezła   
												 Rkalitka - 14 Gru 2011,  18:37
 
  	  | Marcinowaty napisał/a: | 	 		  | Punto, jest tam nawet taki magiczny guziczek city  | 	  
 
 
No jest - zwykły włącznik/wyłącznik tego badziewia i taki sam przełącznik będzie u mnie - na cholere mi wspomaganie jak auto się rozkula powiedzmy do 20km/h??   
												 Żółwik Tuptuś - 14 Gru 2011,  18:46
  Roman,  - nawet to w rencach miałem , bo miało do Wanny iść . 
 
 
Przypatrz się uważnie , bo może da się to założyć na kolumne od fiesty ( " prawie pasuje "       tzn po naszemu )
												 Rkalitka - 14 Gru 2011,  18:53
  To, że prawie pasuje to wiem    
 
 
Spojrzę.....kurcze jeszcze muszę się rozejrzeć za klimą.....   
												 Parzych - 14 Gru 2011,  18:57
 
  	  | Rkalitka napisał/a: | 	 		  kurcze jeszcze muszę się rozejrzeć za klimą.....    | 	      Mało nie osmarkałem lapka...
												 Rkalitka - 14 Gru 2011,  19:03
 
  	  | Parzych napisał/a: | 	 		  |  Mało nie osmarkałem lapka... | 	  
 
 
 
 
Jacku - nie podpuszczaj mnie    
 
 
Jak się mocno postaram to zmieszczę tam jeszcze jedną chłodnicę(chyba 4??)   
												 Parzych - 14 Gru 2011,  19:07
  Roman, ja Cię nie podpuszczam...   
												 Rkalitka - 14 Gru 2011,  19:56
  Wiem Joe - kiedyś mi chyba nawet prospekty wysyłałeś....
 
 
Ale skończmy offtopa i wróćmy do tematu - wiem, że można poszukać czegoś od corsy b ze sterownikiem. 
 
 
Dalej nie wiem czy wystarczy podłączyć zasilanie pod sterownik i masę i czy to wystarczy??
 
 
Druga sprawa czy może ktoś się orientuje czy wieloklin dajmy na to z corsy b pokryje się z mk1 wieloklinem czy muszę szukać naby do corsy i jakąś trójramienną zakładać(wolałbym oryginalną   )
												 Stunt_Man - 14 Gru 2011,  20:03
  a nie można po prostu zamontować hydraulicznego?
												 Rkalitka - 14 Gru 2011,  20:15
 
  	  | Stunt_Man napisał/a: | 	 		  | a nie można po prostu zamontować hydraulicznego? | 	  
 
 
Jak "Krowie na rowie":
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  | Dałbym nawet hydraulikę - zresztą mam komplet z escorta jeszcze ale jak sobie pomyślę ile to jest przeróbek to mam to w dupie i chcę iść na skróty  | 	  
 
 
Do tego w mojej mk1 jest na prawdę mało miejsca i po co mam tam jeszcze pompę wpieprzać, węże, zbiornik na płyn, pasek, przerabiać listwę kierowniczą, mocowania, drążki, końcówki, kolumnę kierowniczą, itd
 
 
Da się ale za dużo roboty - tutaj daję tylko kolumnę kierowniczą i koniec   
												 Żółwik Tuptuś - 14 Gru 2011,  21:03
 
  	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  ...
 
 
 
 
... | 	  
 
 
Użytkowniku  - prosiłem cię , żebyś się nie wypowiadał na forach , które moderuję . 
 
 
W Mechanice jeszcze to toleruję , ale tutaj nie .
												 vegetagt - 14 Gru 2011,  21:51
 
  	  | Rkalitka napisał/a: | 	 		  |  Dalej nie wiem czy wystarczy podłączyć zasilanie pod sterownik i masę i czy to wystarczy??  | 	  
 
 
A jak będzie rozwiązana funkcja wyłączania się wspomagania powyżej określonej prędkości?
												 Parzych - 14 Gru 2011,  21:54
  vegetagt, wyłącznikiem na desce...   
												 
					 | 
				 
			 
		 |