Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK5] Podejrzenie niekompletności zawieszenia

danielburchardt - 11 Gru 2011, 13:55
Temat postu: [MK5] Podejrzenie niekompletności zawieszenia
Witam

W mojej mk5 posiadam luz 1cm na mocowaniu kolumny mc phersona do kielicha. Po wymianie wszystkich jej zużytych elementów nadal pozostaje luz około 0.8cm co jest przyczyną głośnego stukania. Podejrzewam iż przy wymianie amortyzatorów ktoś źle złożył kolumny - brakuje w niej czegoś. Szukałem schematów, jednak znalazłem tylko do mk4 a nie jest pewien czy posiada identyczną budowę jak mk5. Po rozłożeniu kolumny, patrząc od elementu mocującego od góry sprężynę mam:
- łożysko
- nakrętka
- poduszka łożysk
gwint amortyzatora wchodzi w kielich i od góry jest metalowy element z gumą i nakrętka. Wg. mnie nad poduszką łożyska czegoś brakuje proszę o pomoc.

Pozdrawiam

bidżej - 11 Gru 2011, 17:06

w niektórych MK4/5 (nie wiem od czego to zależy) tam jest luz i to jest normalne.
danielburchardt - 11 Gru 2011, 17:30

bidżej - nie ma tam być luzu.

Problem na 99% rozwiązany. Jakiś mądry mechanik nie zamontował górnego łożyska/mocowania amortyzatora...

bidżej - 11 Gru 2011, 17:35

pooglądaj zdjęcia MK4/5 to zobaczysz, że są takie, który taki luz mają. jakiś czas temu miałem MK5 i tam też był.
danielburchardt - 11 Gru 2011, 17:42

Czyli mają coś nie tak, wg. książki serwisowej u mnie brakuje jednego elementu co raczej nie jest normalnie. Po założeniu go luz zniknie
bidżej - 11 Gru 2011, 18:45

myślę, że dość uzasadnione jest założenie, że tej na przykład poniższej nie brak części, a jednak końcówki amorów odstają od kielichów dość znacznie:



co oczywiście nie znaczy, że ktoś Ci nie założył nie te zabawki co trzeba :>

danielburchardt - 11 Gru 2011, 18:51

Otóż to. Jednak u mnie element na którym powinna być osłonka nie jest założony a na jego miejscu jest element który powinien być pod kielichem :/
MARIUSZ.B - 11 Gru 2011, 18:54

Też mam u siebie taki luz i zastanawiam się czy by się go nie pozbyć. Choć jestem przekonany iż to fabryczny luz.
danielburchardt - 11 Gru 2011, 18:58

Na wtorek postaram się załatwić wszystkie części i zdam relację jak to będzie wyglądało oraz sprawę w brata fieście jak to u niego wygląda.
danielburchardt - 11 Gru 2011, 19:07

Tutaj guma dochodzi do samego kielicha:
http://img0.sprzedajemy.p...-mk-1077715.jpg

Nikuś - 12 Gru 2011, 09:59

Ja tam żadnej gumy nie widzę. Widzę tylko plastikową osłonę tego talerzyka, która na zdjęciu Bidżeja jest zmieniona na aluminiową. Pod nią też jest luz. Ja też tak mam i jest to normalne.
danielburchardt - 12 Gru 2011, 19:43

Czy mógłbyś ktoś zweryfikować czy podany schemat kolumny pasuj do MK5?

Jeśli tak to w moim zawieszeniu brakuje elementu nr. 23

Czy jest ktoś w stanie podać mi linka do zdjęcia jak wygląda ten element, gdyż w google ciężko cokolwiek znaleźć...

regis440 - 26 Mar 2012, 21:31

Powinien być luz ja składałem z 10 razy to zawieszenie bo tez myślałem ze nie powinno być. Stukanie prędzej pochodzi od wyrobionej gumy w stabilizatorze. Tam są czasami takie tulejki i jak się guma wybije to one się wysuwają i miedzy prętem stabilizatora a guma który go trzyma jest ze 3 mm luzu i to lata.
Pietrovek84 - 28 Mar 2012, 10:45

Moim zdanie mie powinno być luzu, w mojej MK4 nie powinno być, prawdopodobnie mam do wymiany zderzak elastyczny ;)
zwardek - 28 Mar 2012, 11:05

nie widziałem mk4/mk5 bez tego luzu. Jakiś luz MUSI być aby zepewnić ruch amortyzatora w poziomie
MARIUSZ.B - 28 Mar 2012, 11:23

Można by go zlikwidować obcinając tą tulejkę na tej nasadce ale ciekawe jaki efekt by to dało.
Pietrovek84 - 28 Mar 2012, 11:38

zwardek napisał/a:
nie widziałem mk4/mk5 bez tego luzu. Jakiś luz MUSI być aby zepewnić ruch amortyzatora w poziomie




Fakt, możliwe iż powinien być luz, ale moim zdaniem ok 2-3 mm, a u mnie to wchodzi tam cały paluch :D (wskazujący :P ) pod tą gumową miskę nad kielichem, dodaje foto żebyście mogli ocenić, jak będę to naprawiał za pare dni to zrobie foto relacje z naprawy ;)

Pietrovek84 - 28 Mar 2012, 11:39

http://imageshack.us/phot...4/p3280042.jpg/
zwardek - 28 Mar 2012, 15:48

MARIUSZ.B napisał/a:
Można by go zlikwidować obcinając tą tulejkę na tej nasadce ale ciekawe jaki efekt by to dało.

efekt uszkodzenia górnego mocowania(gwintu) amortyzatora - w moim przypadku złamania - na szczęście na postoju. Poprzedni właściciel własnie obciął tą tulejkę + dodatkowo dołożył metalowe krążki z otworem w środku. Uniemożliwiło to niemal całkowice prawidłowe wychylenia kolumny zawieszenia.

ptrrr - 8 Kwi 2012, 00:26

MARIUSZ.B napisał/a:
Też mam u siebie taki luz i zastanawiam się czy by się go nie pozbyć. Choć jestem przekonany iż to fabryczny luz.


Choc do dzis dnia nie udalo mi sie dowiedziec po co i dlaczego ale "ten typ tak ma" Sam po zakupie mojej Mk5 staralem sie to "naprawic" ale tak ma byc. w UK nawet byla oficjalna nota do wszytskich stacji MOT (okresowe przeglady) ze tak fabryka wypsucisla i ze to jest ok. Pewnie z tego samego powodu jest na gorze ten kawal zelastwa (zmienia czestotliwosc drgan wlasnych kolumny czy cos podobnego) ktory wydaje sie niepotrzebny.

DziDzia - 10 Kwi 2012, 19:24

MARIUSZ.B napisał/a:
Choć jestem przekonany iż to fabryczny luz.

No, przecie sprawdzaliśmy to pod Strażą Miejską...



pozdro :!:

skull - 11 Kwi 2012, 10:47

o widzę, że akurat temat "na czasie".
Ja też ostatnio po wymianie kół na letnie, dostrzegłem tą przerwę na mocowaniu z przodu. Jeżdzę już nią prawie 8 lat i jakoś wcześniej nie rzucało mi się to w oczy. Zawieszenia z przodu nigdy nie wymieniałem. Z tyłu dwa razy - tam żadnych luzów nie było.
Z tego co widzę, naczej wygląda to mocowanie w dieselu i w benzynie. Jak w końcu powinno być ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group