|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK5] fiesta 1.3 60KM - wymiana p³ynu ch³odniczego
giecik071 - 7 Lis 2011, 09:24 Temat postu: [MK5] fiesta 1.3 60KM - wymiana p³ynu ch³odniczego Witam. Problem wygl±da nastêpuj±co: silnik jest zalany wod± zamiast p³ynu ch³odniczego poniewa¿ mia³em awarie zaworu nagrzewnicy. Wiem ze z obiegu powinienem spu¶ciæ 7,1l wody tj. ok 5l z ch³odnicy i resztê z bloku silnika za pomoc± zaworu spustowego. Sposób na spuszczenie wody do koñca jaki znalaz³em na forum to albo odkrêcenie ¶rubki spustowej (która w ka¿dej chwili mo¿e sie urwaæ) albo wydmuchanie tej wody z obiegu.
Mam ma³e szanse na u¿ycie którego¶ ze sposobów dlatego wymy¶li³em inny i proszê o wypowiedz: co my¶licie o tym alby ¶ci±gn±æ dolny w±¿ od ch³odnicy po czym odpaliæ silnik na dos³ownie kilka sekund co by sam wyplu³ resztê wody z silnika?
Pozdrawiam
giecik071 - 8 Lis 2011, 08:58
dziêkuje Panowie za pomoc!! chcia³em zaoszczêdziæ pieni±dze i zrobiæ to sam, ale prêdzej mróz mi blok rozsadzi nic siê czego¶ dowiem na tym forum.. szkoda
pozdrawiam
JoeMix - 8 Lis 2011, 09:14
My¶lê ¿e jeszcze kilka takich akcji i albo co niektórzy sobie odpuszcz± to forum, albo zaczn± u¿ywaæ szukajki
giecik071 - 8 Lis 2011, 11:12
u¿ywam g³ownie szukajki od czasu jak jestem na tym forum tj od czasu jak mam fieste st±d moja niska liczba postów poniewa¿ wszystkie problemy rozwi±zywa³em czytaj±c forum. Mam tylko jedn± w±tpliwo¶æ:
Czy odpalaj±c silnik z od³±czonym dolnym wê¿em od ch³odnicy wypluje resztê wody z bloku silnika?
JoeMix - 8 Lis 2011, 11:21
giecik071 napisa³/a: | Czy odpalaj±c silnik z od³±czonym dolnym wê¿em od ch³odnicy wypluje resztê wody z bloku silnika? | Nie
Albercik - 8 Lis 2011, 11:29
giecik071, nie zauwa¿y³em tego tematu wcze¶niej... Przerabia³em do w Escorcie 1.3 EFI 60KM i wydaje mi siê, ¿e masz ten sam silnik. Wiêc sprawa wygl±da tak: je¶li nie mo¿esz odkrêciæ ¶ruby spustowej to zrób dok³adnie tak, jak mówisz - odkrêæ dolny w±¿ na ch³odnicy. Tylko pod ¿adnym pozorem nie odpalaj silnika, bo go zatrzesz dos³ownie w u³amku sekundy. Silnik od tarcia i wybuchów osi±ga temperaturê kilkuset stopni w moment, wiêc pomys³ raczej kiepski.
Ale jest du¿o prostsza metoda. Zlej z uk³adu ile siê da. Wiadomo, ¿e nie sp³ynie Ci ca³o¶æ. Zamontuj w±¿ od ch³odnicy na swoje miejsce, daj nowy cybant (w koñcu to Ford ) zalej uk³ad nowym p³ynem. Odpal silnik, ¿eby siê odpowietrzy³ (u mnie nie by³o ¿adnych odpowietrzników, z wyj±tkiem jednego na ch³odnicy). Jak trochê pochodzi i 'wci±gnie' p³ynu (zauwa¿ysz ubytek) dolej koncentratu Prestone (taki, co jest mieszalny ze wszystkimi p³ynami) - za butelkê 1L zap³acisz ok 19 z³otych. Poje¼dzij trochê. Na bank uk³ad jeszcze wci±gnie trochê p³ynu, wiêc resztê uzupe³nij koncentratem. Albo od razu przygotuj sobie koncentrat w proporcjach trochê wiêkszych, ni¿ zalecane (je¶li nie kupi³e¶ jeszcze p³ynu).
Jeszcze jedn± metod± jest spuszczenie ok. 3L wody i uzupe³nienie braku koncentratem. Wymiesza siê on z wod± i bêdziesz mia³ elegancki p³yn
giecik071 - 8 Lis 2011, 11:30
dziêkuje bardzo za odpowiedz!!!! Mia³em nadzieje ze siê w ten sposób uda.. spróbuje wydmuchaæ resztê wody. oby siê uda³o! Temat do zamkniêcia/usuniêcia
Albercik - 8 Lis 2011, 11:32
giecik071, nie musisz jej wydmuchiwaæ, bo albo zalejesz koncentratem, a wtedy on wymiesza siê z wod±, albo zalejesz p³ynem i on te¿ siê wymiesza z wod±. W obu przypadkach - nic siê nie stanie, bo ka¿dy p³yn i koncentrat jest mieszalny z wod± destylowan±
Marcinowaty - 8 Lis 2011, 17:28
"Tylko pod ¿adnym pozorem nie odpalaj silnika, bo go zatrzesz dos³ownie w u³amku sekundy. Silnik od tarcia i wybuchów osi±ga temperaturê kilkuset stopni w moment, wiêc pomys³ raczej kiepski. "
To czemu silniki ch³odzone powietrzem siê nie zacieraj±?
Odpali³em na chwile silnik po wypuszczeniu p³ynu, bo my¶la³em ¿e w ten sposób wypompuje mi ca³y p³yn z uk³adu przy spuszczaniu. Nic sie nie sta³o z silnikiem. Pomaga wydmuchanie resztek p³ynu przez zbiornik wyrównawczy. W ten sposób wesz³o mi 5l nowego p³ynu do 1,3i
A stary wypuszcza³em przez ¶rubê spustow± u do³u ch³odnicy.
Albercik - 8 Lis 2011, 19:41
Marcinowaty napisa³/a: | To czemu silniki ch³odzone powietrzem siê nie zacieraj±? |
pomy¶l, a byæ mo¿e siê dowiesz. albo podpowiem Ci: s± inaczej skonstruowane Jak masz 1.3, to zdejmij pasek klinowy i zobacz ile sekund bêdzie trwa³o, zanim siê p³yn ugotuje, jak nie bêdzie siê krêciæ pompa wody
Stunt_Man - 8 Lis 2011, 19:54
Albercik napisa³/a: | Tylko pod ¿adnym pozorem nie odpalaj silnika, bo go zatrzesz dos³ownie w u³amku sekundy. Silnik od tarcia i wybuchów osi±ga temperaturê kilkuset stopni w moment, wiêc pomys³ raczej kiepski. |
ja nie moge czego to ludzie nie wymy¶l± z braku wiedzy dot. silników spalinowych
a co do wody w uk³adzie: spu¶æ dolnym wê¿em od ch³odnicy ile sie da a potem zalej koncetratem. wymiesza sie z wod±
Albercik - 8 Lis 2011, 20:53
Stunt_Man napisa³/a: | a co do wody w uk³adzie: spu¶æ dolnym wê¿em od ch³odnicy ile sie da a potem zalej koncetratem. wymiesza sie z wod± |
toæ to w³a¶nie napisa³em
Stunt_Man napisa³/a: | ja nie moge czego to ludzie nie wymy¶l± z braku wiedzy dot. silników spalinowych |
wyt³umacz zacz, je¶li¶ m±drzejszy, aczkolwiek zabawne jest, gdy ludzie ¶miej± siê z innych w wyniku w³asnej niewiedzy
Stunt_Man - 8 Lis 2011, 20:59
zatar³e¶ kiedy¶ silnik odpalaj±c go bez wody?
albo inaczej... odpala³e¶ kiedy¶ silnik bez wody?
Albercik - 9 Lis 2011, 05:11
Zatar³em silnik, bo woda spierniczy³a ³upniêcie kamienia w ch³odnicê, a 4 minuty pó¼niej ju¿ nie by³o czego zbieraæ z silnika Ford Mondeo MK5 1.6 140KM...
JoeMix - 9 Lis 2011, 07:56
Albercik napisa³/a: | Zatar³em silnik, bo woda spierniczy³a ³upniêcie kamienia w ch³odnicê, a 4 minuty pó¼niej ju¿ nie by³o czego zbieraæ z silnika Ford Mondeo MK5 1.6 140KM... | Ale to by³ gor±cy silnik i obci±¿ony, zimny bez p³ynu wytrzyma kilka minut,,, wiêc odpalenie na chwile nie jest gro¼ne
Albercik - 9 Lis 2011, 15:59
ale tak, czy inaczej lepiej spu¶ciæ ile siê da, a do reszty dolaæ koncentratu
|
|