Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [Inny] Daewoo Matiz - nie odpala.

hardkor - 16 Wrz 2011, 18:33
Temat postu: [Inny] Daewoo Matiz - nie odpala.
Witajcie:) pisze u tutaj na forum gdyz pomagam koledze w odpaleniu daewo matiza od 5dni.

Samochód kręci lecz nie odpala.

Wymienione: kopulka i palec rozdzielacza, kable, swiece, czujnik optyczny(halla), cewka zapłonowa.

Iskra jest, paliwo jest podawane, robi sie mgielka przy wtryskiwaczu, nie ma bledow w komputerze, immobiliser jest sprawny.

Skonczyly sie pomysly! :-)

Ad@mus - 16 Wrz 2011, 21:28

no to cos z#$43ście bo masz paliwo i masz zaplon a nie pali, obadaj jeszcze raz zaplon, czy rodzielacz zalozyles dobrze itd, czasem glupi blad i nie palnie a pol auta robierzesz zeby do tego dojsc
diodalodz - 16 Wrz 2011, 22:46

jaki aparat zapłonowy DAC czy mando ?
Zdejmij przewód z środka kopułki i zobacz czy iskra jest dłużej niż 1 sekundę ?
Musisz zmierzyć ciśnienie paliwa bo w matizach jest czasami tak że jak pada pompa i ma niskie ciśnienie to nie odpala . Jeśli ma iskrę to kup szybko start (areozol) zdejmij przewód z obudowy filtra powietrza , obróć rurę dolotu tak by była do góry , wtryśnij i próbuj odpalić.
Miałem kilkanaście takich matizów w życiu i problemów jest wiele od immo po zacierającą się pompę i przestawiony rozrząd.
Rozrząd też możesz sprawdzić czy jest właściwie ustawiony. Dolne koło ustawiasz na znak górnego martwego punktu, albo 0 st bo raczej tak będzie opisane i odkręcasz górną obudowę paska 4 śruby na klucz 10 i wyjmujesz do góry. Na górze koła jest znak , drugi jest namalowany flamastrem na obudowie rozrządu . z tego co pamiętam znak musi być mniej więcej w pionie . Silnikiem możesz kręcić wrzucając 4 bieg i ciągnąc auto do przodu .
Kolejność pracy
1- sprawdzenie iskry
2- sprawdzenie rozrządu
3- sprawdzenie pompy paliwa

Potem trzeba poprawić złącza immobilisera pod kierownicą jeśli będzie gubił iskrę.

Laskosz - 16 Wrz 2011, 23:16

czasem zdarza sie że aparat zapłonowy ma przebicie, jak ściągniesz kopułkę to później jest plastik i metal to ten metal wywal i reszte skręć do kupy

sprawdź jeszcze czy palec jest dobrze zalożony bo ja miałem taki przypadek że nowy palec dało się założyć w 2 pozycjach :)

hardkor - 19 Wrz 2011, 17:36

No wiec tak:)
Iskra sprawdzona i jest mocna, kopulka sprawdzona, palca nie da sie inaczej zalozyc, czujnik optyczny jest taka blaszka i zmienilismy ja na odwrot niz byla.
Pompa sprawdzona i sika ostro paliwem. Rozrzad nie mogl sie przestawic bo auto stalo pod blokiem i po 2tygodniach nie odpalania wlasnie stoi nadal.

Kupilismy AUTOSTART K2 i niestety bez zmian.

Czy jakis elektrozawor moze ty miec znaczenie? Lub zle zlozony czujnik halla/optyczny?

Objaw nadal ten sam lecz zaczelo w rurze wydechowej cos trzesc, i dlawic.
Jeszcze zbadalismy kompresje i jest ok wszedzie 12,11,11.

diodalodz - 20 Wrz 2011, 20:19

Jak była blaszka poznasz po śladach od stopek którą ja trzymają . wydaje mi sie że cyferkami do góry (przy osi było bite jakie logo z cyferkami) .
Ustaw górne koło rozrządu na znaki . Odkręć kopułkę i zobacz na który styk kopułki pokazuje palec. To będzie 1 cylinder . Jak będziesz patrzył po lewej stronie auta na aparat to cykl zapłonu idzie w lewo a kolejność 1->3->2 i tak muszą być poukładane przewody w kopułce . A na środkowy bolec ma być podłaczona cewka . Pierwszy cylinder to ten od strony rozrządu . A co do rozrządu to cię podziwiam że nie srpawdzisz bo jest jest to 10 min i masz 100% pewność co jest grane choć kompresja raczej wyklucza przeskoczenie paska .

luki - 20 Wrz 2011, 20:28

czy po przekręceniu stacyjki włącza sie pompka i świeci przez chwile check engine?
hardkor - 21 Wrz 2011, 15:46

Hej:) Dzisiaj dzien walki z tym autem nadal bez zmian.
Check swieci i pozniej gasnie, wszystko poprawnie dziala, tloki ustawione w odpowienim miejscu wedle ksiazki serwisowej.
Byl dzis mechanik i po 3h rozklada rece bo mowi ze wszystko gra i powinno palic, wini komputer/immobiliser ale teraz trzeba elektryka jakiegos.
Po przekreceniu kluczyka taka dioda od immo> security gasnie i niby powinno impuls do kompa przekazac o poprawnym sczytaniu kodu kluczyka.

diodalodz - 22 Wrz 2011, 11:41

jak zrobicie diagnostykę komputera to komputer może wam wymigać to że kod dostał nie poprawny . kody 1600 1601 i 1602 . Kod 1500 jest w prawie wszystkich kompach z matiza i oznacza błąd termistor klimy której nie ma .
luki - 22 Wrz 2011, 11:43

pod deską rozdzielcza w okolicach drążka kierownicy (nad pedałami) są bezpieczniki sprawdzaliście je?
hardkor - 22 Wrz 2011, 14:56

Kody na kompie to jedynie 1500, bezpieczniki sprawdzone. Immo wymontowalismy w celu sprawdzenia i taki sam objaw.
Nic nie pomaga.

diodalodz - 22 Wrz 2011, 21:32

Możesz spróbować w ramach desperacji zmienić cewkę bo jeśli energia iskry jest za mała to też nie zapali. Iskra musi być jasna i gruba. Spróbuj pożyczyć lampę stroboskopową i zapnij na 1 przewodzie i zobacz czy zapłon jest na 10 stopniach przed GMP.
hardkor - 24 Wrz 2011, 19:49

Witam ponownie:)
Wielkie dzieki za podpowiedzi wszelakie. Dzieki wam sprawdzilismy wszystko na 10ta strone:P

Auto odpaliło, psikusem okazal sie byc przestawiony zaplon oraz brak masy na cewce.
Obecnie silnik pali jakby na 2gary i przy dodawaniu gazu cos strzela, stuka. Na 99% przestawiony rozrząd oraz zaplon wzgledem niego po przez co iskra byla dawana w zlym momencie.
Teraz czekamy na termin u mechanika aby sie z tym uporał bo juz samemu na parkingu nie da rady bez przyrzadow.

Nadal nie mamy pojecia w jaki sposob sie mogl przestawic zaplon skoro nikt tam nie dlubal i ustawiony byl wg. kreski fabrycznie od nowosci auta.

Pozdrawiam :gitarzysta:

diodalodz - 24 Wrz 2011, 22:07

To jest Daewoo tu może zdarzyć się wszystko, w marcu amortyzator przebił mi zbiornik płynu wspomagania :)
Marcinowaty - 25 Wrz 2011, 21:31

:jezdziec: :edi: :edi: :edi: :hehehe: :hehehe: :hehehe: :hehehe: :mod:
ciekawe co jeszcze się stanie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group