Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK3] Czy da rade wsadzić jakiś silnik 1.4 16v

ciulalla - 12 Wrz 2011, 21:20
Temat postu: [MK3] Czy da rade wsadzić jakiś silnik 1.4 16v
witam mam fiestę 1.4 na monowtrysku 1992r. Samochód do rajdów, w zeszły weekend przejechaliśmy pierwszy rajd i stwierdziliśmy że potrzebujemy więcej mocy, jednak żeby pojemność została taka sama, stąd moje pytanie czy da radę wsadzić od czegoś 1.4 16v bez jakiś wielkich przeróbek, a wiem że jakieś na pewno będą musiały być to poprosił bym o napisanie jakie. Z góry dziękuje za odpowiedzi na temat.
Pietrekk - 12 Wrz 2011, 21:22

Nie lepiej 1.6? Mieścić się będziesz w 3 klasie jeszcze.
ciulalla - 12 Wrz 2011, 21:26

Niby lepiej, w sumie chętnie ale zmiana w dowodzie itd. a na niektórych rajdach 1.4 zaliczane jest jeszcze do 2 klasy.
Pietrekk - 12 Wrz 2011, 21:37

Zmiana w dowodzie nie problem, bo 1.6 np z xr2i p&p pasuje bez przeróbek. A z tym że 1.4 liczą do 2 to jeszcze się nie spotkałem :D
ciulalla - 12 Wrz 2011, 21:40

są są superoes Gostyń, w Dębrznie chyba też
a za dodatkowy przegląd trzeba zapłacić zmiana ubezpieczenia itd, wszystkiego się nazbiera a opłaty mam porobione miesiąc temu, za to wole coś do samochodu innego dorzucić.

Pietrekk - 12 Wrz 2011, 21:43

A ten silnik już dłubałeś coś czy seria?
elmek13 - 12 Wrz 2011, 21:44

Nie lepiej 2.0 Mondeo? Bez przeróbek i cięcia budy 130 KM. :V:
Pietrekk - 12 Wrz 2011, 21:46

elmek13 napisał/a:
Nie lepiej 2.0 Mondeo? Bez przeróbek i cięcia budy 130 KM. :V:

A to swoją droga :D

ciulalla - 12 Wrz 2011, 21:49

ale jednak wolał bym zostać przy 1.4 :)
nie nie nic w sumie nie dłubałem bo co można zrobić sensownego przy tak małym silniku??

Pietrekk - 12 Wrz 2011, 22:36

Dolot i wylot chociaż, usprawnić jego działanie, wielopunkt już choćby też.
Marcin - 12 Wrz 2011, 22:38

ciulalla napisał/a:
ale jednak wolał bym zostać przy 1.4 :)
nie nie nic w sumie nie dłubałem bo co można zrobić sensownego przy tak małym silniku??

dwie albo trzy fiesty 1,4 były dłubnięte na osprzęcie z 1,6, musisz poszukać w projektach, Kolin (później była Mariusza.B) i Maerik

ciulalla - 12 Wrz 2011, 23:29

na wtrysku bezpośrednio stożek z dojściem zimnego powietrza (wlot bezpośrednio na niego w masce) wycięty kat przelotowy ostatni tłumik
Fordon - 13 Wrz 2011, 12:05

Podstawa ile chcesz na to wydac... bo tak mozemy dywagowac dlugooo...
ciulalla - 14 Wrz 2011, 00:20

szczerze mówiąc to jak najmniej 1000-góra2000zł, z drugiej strony męczy mnie 1.6 zetec od escorta mk7, pasował by p&p?? i czy spasuje go z moją skrzynią??
Fordon - 14 Wrz 2011, 11:46

Jak na 1.4 16V to troche malo.
Najprawdopodobniej zapominasz o elektryce dla niego, lapach, skrzyni, sprzeglo, sam silnik z osprzetem tez swoje kosztuje...

ciulalla - 18 Wrz 2011, 23:47

po długich dyskusjach doszliśmy do wniosku z moim współuczestnikiem całej zabawy że chyba jednak swap na 1.6 16v będzie bardziej rozwojowy i da nam więcej możliwości dalszej rozbudowy. W sumie nie ma nigdzie nic na temat swapu z 1.4 ale domyślam się że nic inaczej jak z innych silników nie będzie. Czy w związku z tym muszę o czymś pamiętać przy kupnie nowego silnika i przy samym swapie??
Pietrekk - 18 Wrz 2011, 23:56

Wiadomo, najlepiej dobrze znany stan silnika, fajnie jak byś miał możliwość przejechać się z nim wcześniej jak jeszcze w aucie siedzi. Co najważniejsze, nie oszczędzać przy zakładaniu, jeśli czegoś niema, czy coś to "nie to potem się zrobi" itp.
Pele - 19 Wrz 2011, 00:09

ciulalla napisał/a:
na 1.6 16v będzie bardziej rozwojowy i da nam więcej możliwości dalszej rozbudowy


Akurat ten silnik nie jest rozwojowy i tuningowalny ... 1.8 to takie minimum do dalszego zwiększania mocy ... :-P

kuba87 - 19 Wrz 2011, 00:22

Pele napisał/a:
ciulalla napisał/a:
na 1.6 16v będzie bardziej rozwojowy i da nam więcej możliwości dalszej rozbudowy


Akurat ten silnik nie jest rozwojowy i tuningowalny ... 1.8 to takie minimum do dalszego zwiększania mocy ... :-P


ewentualnie zdrowe 1.6 CVH w którym też można trochę zdziałać
tylko zdrowe CVH trzeba sobie zrobić :twisted:

Fordon - 19 Wrz 2011, 15:42

1.6 16V pieknie przyjmuje mody na klate tak ze nie piszcie chlopakowi czegos co sie z prawda nie pokrywa... spokojnie mozna go rozkrecic w okolice 115-120KM.
ciulalla - 19 Wrz 2011, 20:35

ok dzięki, myślę że temat już do zamknięcia, jeśli nie będę jeszcze czegoś wiedział będę pytał o to już w poszczególnych tematach.
blind227 - 21 Lis 2011, 23:59

Tak zapytam z ciekawości czy dużo jest zabawy z tym silnikiem 1.4 16v one były chyba w focusie i w pumie.
Czy musi być nowa skrzynia itp. ?

Fordon - 22 Lis 2011, 00:11

O boze... gdzie jest mod dzialu...
Stary troche wysilku... wsadzic mozna nawer R32 z golfa V, ktore lata w fiescie na forum... dalej czeka sie studiowanie przelozen skrzyn biegow pod 8V i 16V, po czym dochodzisz do elektryki i jestes w czarnej d... bo bez naprade dobrego elektryka nie zrobisz tego co za tym idzie na pana elektryka wydasz spokojnie 1000zl... a gdzie tu silnik, wieszaki dla silnika, oraz materialy eksloatacyjne... wybacz ale polecam opcje szukaj...

blind227 - 22 Lis 2011, 00:39

właśnie szukałem z godzinę i nie znalazłem. Chodzi mi o silniki sigma czy ktoś już wkładał do mk3 bo w mk4 chyba 1.25 i 1.4 był seryjnie.
A co o elektryka to się nie musisz martwić :)

Fordon - 22 Lis 2011, 10:22

Jak przerobisz sobie wieszak z mk4 do Mk3 to spoko zakladaj... tyle ze jest to wywarzanie otwartych drzwi... skoro mozna osadzic bezproblemowo 1.6 silvera i masz po problemie bo takowe silniki byly w mk3 fabrycznie... instalacje elektryczne sa bolt on, a skrzynie kupisz spokojnie na szrocie z escorta 16v.
blind227 - 22 Lis 2011, 14:26

Pytałem bo tanio mogę kupić mk4 a ze wygląd tej wersji mnie odstrasza to pozostaje zamiana silnika i reszty co się da albo zmienić wygląd mk4 na mk3 bo ta nowsza z 98 roku :)
Z chęcią bym poczytał o tym jak ktoś bawił się z tym wieszakiem z lewej strony i co udało się przygarnąć z mk4 do mk3 poza kokpitem bo to już wiem że się da chociaż ten z mk3 jest fajniejszy.
Wczoraj z 4 godziny przeglądałem fora i strony i nic ciekawego nie znalazłem na ten temat.
Oczywiste że jak chce szaleć to lepiej wsadzić 1.6 albo więcej.
Tylko takie czasy ze litr paliwa będzie 6 zł kosztować wiec bardziej myślę o 1,25 albo 1.4.
Bo gaz i disel odpadają no chyba ze jakiś mały td coś ala multijet w pandzie. Kobita ma i jak jej pali 4 l na sto to aż mnie ściska.
Na razie mam 1.3 na mono i po mieście przy mojej jeździe pali mi z 11l :)
Dlatego muszę coś wykombinować bo ten silnik już długo nie pożyje a zamiast remontować wole wsadzić coś młodszego.

Marcin - 22 Lis 2011, 16:25

blind227 napisał/a:
Pytałem bo tanio mogę kupić mk4 a ze wygląd tej wersji mnie odstrasza to pozostaje zamiana silnika i reszty co się da albo zmienić wygląd mk4 na mk3 bo ta nowsza z 98 roku :)

taniej Ciebie wyjdzie przespawać przód mk3 do mk4 jak tak bardzo Ci się ona nie podoba...
nie przypominam sobie żeby ktokolwiek przeszczepiał zeteca-s do mk3

Stunt_Man - 22 Lis 2011, 19:06

blind227 napisał/a:
Oczywiste że jak chce szaleć to lepiej wsadzić 1.6 albo więcej.
Tylko takie czasy ze litr paliwa będzie 6 zł kosztować wiec bardziej myślę o 1,25 albo 1.4.

mnie 2.0 w fieście spało 6-8 litra więc nie wiem o czym mowa...

a jak było trzeba to wyprzedało sie wszystko...

Peedro - 22 Lis 2011, 19:25

Stunt_Man napisał/a:
blind227 napisał/a:
Oczywiste że jak chce szaleć to lepiej wsadzić 1.6 albo więcej.
Tylko takie czasy ze litr paliwa będzie 6 zł kosztować wiec bardziej myślę o 1,25 albo 1.4.

mnie 2.0 w fieście spało 6-8 litra więc nie wiem o czym mowa...

a jak było trzeba to wyprzedało sie wszystko...


Potwierdzam ;) a jak się chce spokojnie to lekko się gaz muska i spalanie takie jak wyżej :)

Fordon - 22 Lis 2011, 20:47

Ale to mozna tlumaczyc ale tania mk4 raczej przemawia bardziej bo niby oszczednosc przy kupnie zestawu na swapa jest bardziej przekonujaca... :) a w rzeczywistosci mocy malo a spalanie to samo... ;-|

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group