|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [MK3] Czy da rade wsadzić jakiś silnik 1.4 16v
ciulalla - 12 Wrz 2011, 21:20 Temat postu: [MK3] Czy da rade wsadzić jakiś silnik 1.4 16v witam mam fiestę 1.4 na monowtrysku 1992r. Samochód do rajdów, w zeszły weekend przejechaliśmy pierwszy rajd i stwierdziliśmy że potrzebujemy więcej mocy, jednak żeby pojemność została taka sama, stąd moje pytanie czy da radę wsadzić od czegoś 1.4 16v bez jakiś wielkich przeróbek, a wiem że jakieś na pewno będą musiały być to poprosił bym o napisanie jakie. Z góry dziękuje za odpowiedzi na temat.
Pietrekk - 12 Wrz 2011, 21:22
Nie lepiej 1.6? Mieścić się będziesz w 3 klasie jeszcze.
ciulalla - 12 Wrz 2011, 21:26
Niby lepiej, w sumie chętnie ale zmiana w dowodzie itd. a na niektórych rajdach 1.4 zaliczane jest jeszcze do 2 klasy.
Pietrekk - 12 Wrz 2011, 21:37
Zmiana w dowodzie nie problem, bo 1.6 np z xr2i p&p pasuje bez przeróbek. A z tym że 1.4 liczą do 2 to jeszcze się nie spotkałem
ciulalla - 12 Wrz 2011, 21:40
są są superoes Gostyń, w Dębrznie chyba też
a za dodatkowy przegląd trzeba zapłacić zmiana ubezpieczenia itd, wszystkiego się nazbiera a opłaty mam porobione miesiąc temu, za to wole coś do samochodu innego dorzucić.
Pietrekk - 12 Wrz 2011, 21:43
A ten silnik już dłubałeś coś czy seria?
elmek13 - 12 Wrz 2011, 21:44
Nie lepiej 2.0 Mondeo? Bez przeróbek i cięcia budy 130 KM.
Pietrekk - 12 Wrz 2011, 21:46
elmek13 napisał/a: | Nie lepiej 2.0 Mondeo? Bez przeróbek i cięcia budy 130 KM. |
A to swoją droga
ciulalla - 12 Wrz 2011, 21:49
ale jednak wolał bym zostać przy 1.4
nie nie nic w sumie nie dłubałem bo co można zrobić sensownego przy tak małym silniku??
Pietrekk - 12 Wrz 2011, 22:36
Dolot i wylot chociaż, usprawnić jego działanie, wielopunkt już choćby też.
Marcin - 12 Wrz 2011, 22:38
ciulalla napisał/a: | ale jednak wolał bym zostać przy 1.4
nie nie nic w sumie nie dłubałem bo co można zrobić sensownego przy tak małym silniku?? |
dwie albo trzy fiesty 1,4 były dłubnięte na osprzęcie z 1,6, musisz poszukać w projektach, Kolin (później była Mariusza.B) i Maerik
ciulalla - 12 Wrz 2011, 23:29
na wtrysku bezpośrednio stożek z dojściem zimnego powietrza (wlot bezpośrednio na niego w masce) wycięty kat przelotowy ostatni tłumik
Fordon - 13 Wrz 2011, 12:05
Podstawa ile chcesz na to wydac... bo tak mozemy dywagowac dlugooo...
ciulalla - 14 Wrz 2011, 00:20
szczerze mówiąc to jak najmniej 1000-góra2000zł, z drugiej strony męczy mnie 1.6 zetec od escorta mk7, pasował by p&p?? i czy spasuje go z moją skrzynią??
Fordon - 14 Wrz 2011, 11:46
Jak na 1.4 16V to troche malo.
Najprawdopodobniej zapominasz o elektryce dla niego, lapach, skrzyni, sprzeglo, sam silnik z osprzetem tez swoje kosztuje...
ciulalla - 18 Wrz 2011, 23:47
po długich dyskusjach doszliśmy do wniosku z moim współuczestnikiem całej zabawy że chyba jednak swap na 1.6 16v będzie bardziej rozwojowy i da nam więcej możliwości dalszej rozbudowy. W sumie nie ma nigdzie nic na temat swapu z 1.4 ale domyślam się że nic inaczej jak z innych silników nie będzie. Czy w związku z tym muszę o czymś pamiętać przy kupnie nowego silnika i przy samym swapie??
Pietrekk - 18 Wrz 2011, 23:56
Wiadomo, najlepiej dobrze znany stan silnika, fajnie jak byś miał możliwość przejechać się z nim wcześniej jak jeszcze w aucie siedzi. Co najważniejsze, nie oszczędzać przy zakładaniu, jeśli czegoś niema, czy coś to "nie to potem się zrobi" itp.
Pele - 19 Wrz 2011, 00:09
ciulalla napisał/a: | na 1.6 16v będzie bardziej rozwojowy i da nam więcej możliwości dalszej rozbudowy |
Akurat ten silnik nie jest rozwojowy i tuningowalny ... 1.8 to takie minimum do dalszego zwiększania mocy ...
kuba87 - 19 Wrz 2011, 00:22
Pele napisał/a: | ciulalla napisał/a: | na 1.6 16v będzie bardziej rozwojowy i da nam więcej możliwości dalszej rozbudowy |
Akurat ten silnik nie jest rozwojowy i tuningowalny ... 1.8 to takie minimum do dalszego zwiększania mocy ... |
ewentualnie zdrowe 1.6 CVH w którym też można trochę zdziałać
tylko zdrowe CVH trzeba sobie zrobić
Fordon - 19 Wrz 2011, 15:42
1.6 16V pieknie przyjmuje mody na klate tak ze nie piszcie chlopakowi czegos co sie z prawda nie pokrywa... spokojnie mozna go rozkrecic w okolice 115-120KM.
ciulalla - 19 Wrz 2011, 20:35
ok dzięki, myślę że temat już do zamknięcia, jeśli nie będę jeszcze czegoś wiedział będę pytał o to już w poszczególnych tematach.
blind227 - 21 Lis 2011, 23:59
Tak zapytam z ciekawości czy dużo jest zabawy z tym silnikiem 1.4 16v one były chyba w focusie i w pumie.
Czy musi być nowa skrzynia itp. ?
Fordon - 22 Lis 2011, 00:11
O boze... gdzie jest mod dzialu...
Stary troche wysilku... wsadzic mozna nawer R32 z golfa V, ktore lata w fiescie na forum... dalej czeka sie studiowanie przelozen skrzyn biegow pod 8V i 16V, po czym dochodzisz do elektryki i jestes w czarnej d... bo bez naprade dobrego elektryka nie zrobisz tego co za tym idzie na pana elektryka wydasz spokojnie 1000zl... a gdzie tu silnik, wieszaki dla silnika, oraz materialy eksloatacyjne... wybacz ale polecam opcje szukaj...
blind227 - 22 Lis 2011, 00:39
właśnie szukałem z godzinę i nie znalazłem. Chodzi mi o silniki sigma czy ktoś już wkładał do mk3 bo w mk4 chyba 1.25 i 1.4 był seryjnie.
A co o elektryka to się nie musisz martwić
Fordon - 22 Lis 2011, 10:22
Jak przerobisz sobie wieszak z mk4 do Mk3 to spoko zakladaj... tyle ze jest to wywarzanie otwartych drzwi... skoro mozna osadzic bezproblemowo 1.6 silvera i masz po problemie bo takowe silniki byly w mk3 fabrycznie... instalacje elektryczne sa bolt on, a skrzynie kupisz spokojnie na szrocie z escorta 16v.
blind227 - 22 Lis 2011, 14:26
Pytałem bo tanio mogę kupić mk4 a ze wygląd tej wersji mnie odstrasza to pozostaje zamiana silnika i reszty co się da albo zmienić wygląd mk4 na mk3 bo ta nowsza z 98 roku
Z chęcią bym poczytał o tym jak ktoś bawił się z tym wieszakiem z lewej strony i co udało się przygarnąć z mk4 do mk3 poza kokpitem bo to już wiem że się da chociaż ten z mk3 jest fajniejszy.
Wczoraj z 4 godziny przeglądałem fora i strony i nic ciekawego nie znalazłem na ten temat.
Oczywiste że jak chce szaleć to lepiej wsadzić 1.6 albo więcej.
Tylko takie czasy ze litr paliwa będzie 6 zł kosztować wiec bardziej myślę o 1,25 albo 1.4.
Bo gaz i disel odpadają no chyba ze jakiś mały td coś ala multijet w pandzie. Kobita ma i jak jej pali 4 l na sto to aż mnie ściska.
Na razie mam 1.3 na mono i po mieście przy mojej jeździe pali mi z 11l
Dlatego muszę coś wykombinować bo ten silnik już długo nie pożyje a zamiast remontować wole wsadzić coś młodszego.
Marcin - 22 Lis 2011, 16:25
blind227 napisał/a: | Pytałem bo tanio mogę kupić mk4 a ze wygląd tej wersji mnie odstrasza to pozostaje zamiana silnika i reszty co się da albo zmienić wygląd mk4 na mk3 bo ta nowsza z 98 roku |
taniej Ciebie wyjdzie przespawać przód mk3 do mk4 jak tak bardzo Ci się ona nie podoba...
nie przypominam sobie żeby ktokolwiek przeszczepiał zeteca-s do mk3
Stunt_Man - 22 Lis 2011, 19:06
blind227 napisał/a: | Oczywiste że jak chce szaleć to lepiej wsadzić 1.6 albo więcej.
Tylko takie czasy ze litr paliwa będzie 6 zł kosztować wiec bardziej myślę o 1,25 albo 1.4. |
mnie 2.0 w fieście spało 6-8 litra więc nie wiem o czym mowa...
a jak było trzeba to wyprzedało sie wszystko...
Peedro - 22 Lis 2011, 19:25
Stunt_Man napisał/a: | blind227 napisał/a: | Oczywiste że jak chce szaleć to lepiej wsadzić 1.6 albo więcej.
Tylko takie czasy ze litr paliwa będzie 6 zł kosztować wiec bardziej myślę o 1,25 albo 1.4. |
mnie 2.0 w fieście spało 6-8 litra więc nie wiem o czym mowa...
a jak było trzeba to wyprzedało sie wszystko... |
Potwierdzam a jak się chce spokojnie to lekko się gaz muska i spalanie takie jak wyżej
Fordon - 22 Lis 2011, 20:47
Ale to mozna tlumaczyc ale tania mk4 raczej przemawia bardziej bo niby oszczednosc przy kupnie zestawu na swapa jest bardziej przekonujaca... a w rzeczywistosci mocy malo a spalanie to samo...
|
|