Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK7] Dymi na niebiesko-szaro.

rs_mlody - 22 Lip 2011, 20:08
Temat postu: [MK7] Dymi na niebiesko-szaro.
Od pewnego czasu Escort 1.8TD zaczął mi dymić na niebiesko-szaro. Diagnoza - pali olej. Na bagnecie ubywa i to dość sporo. Nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły. Po dłużej trasie troche mniej dymi, ale najgorzej jest po wciśnienięciu gazu. I teraz proszę o rozwianie moich wątpliwości i porady jak się tego pozbyć.

Wcześniej nic takiego się nie działo, ale zauważyłem że cieknie olej z wężyka smarowania turbo. Był pęknięty. Kupiłem nowy. Z racji tego, że turbo jest od mondeo, to weżyk też założyłem od mondeo (większa średnica, więc większy przepływ i lepsze smarowanie a wcześniej miałem od escorta o mniejszej średnicy) I w tym momencie zaczął mi dymić. Czy to może mieć wpływ na spalanie oleju bo np. uszczelnienie turbo nie daje rady większej ilości oleju czy poprostu turbina nadaje się do regeneracji ????

Jest sens zakładać z powrotem wężyk od escorta o mniejszej średnicy ?

artax - 22 Lip 2011, 20:23

a ja myslalem ,ze chodzi o Fieste mk7 ...?Cos nie teges z dzialem
pzdr

kuba87 - 22 Lip 2011, 21:06

turbo do regeneracji
uszczelnienia puszczają
a z tego co pamiętam ten silniczek był bardzo mocno kręcony <8>
i dawał rade :D

rs_mlody - 22 Lip 2011, 21:13

Mocy nie stracił :twisted:

Tylko dziwi mnie to, że nagle po wymianie wężyka to się stało...

No i zadziwia mnie to że turbo padło.. Zawsze przed deptaniem na gaz silnik dobrze rozgrzany, po jeździe zawsze 2-3 minuty na schłodzenie...

Chyba, że nie było dobrego smarowania na tym pękniętym wężyku.

Aaa i jeszcze jeden drobny szczegół. Już od samego początku jak kupiłem Fiestę od Kamila W. to przy mocniejszym depnięciu i w silniku Fiesty i Escorta było słychać dzwonienie.. Czy to były luzy na turbinie ??

kuba87 - 22 Lip 2011, 21:33

mozliwe
Fordon - 23 Lip 2011, 19:33

Zlap za wirnik i zobaczy czy wystepuja luzy na osi lewo-prawo bo gora, dol to pol biedy bo cisnienie kasuje ten luz ale jak mam poprzeczny luz to juz gorzej...
Srednica splywu ma znaczenie bo jak masz duze zwezenie to olej zalega na splywie a on nie jest fabrycznie puszczony idealnie w dol tylko zakreca lewo, prawo i w strone silnika po czym waz i kruciec na bloku silnika, do tego nieszczelnosc i moze sie okazac ze zbraklo gdzies oliwy na turbo... jak zrobi sie kremowa zaslona dymna to mozesz gasic motor i wyciagac turbine.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group