Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Obieg wody ma³y/du¿y, kierunek przep³ywu, HCS

gacznik - 20 Lip 2011, 09:05
Temat postu: [MK3] Obieg wody ma³y/du¿y, kierunek przep³ywu, HCS
Witam
Mia³em takie objawy: po ok 3 min od odpalenia górny w±¿ id±cy od obudowy termostatu robi³ siê ju¿ ciep³y, pozatym po ok 15 min jzady po mie¶cie w³±cza siê wentylator ch³odnicy co w HCS-ie nie jest normalnym obiawem.
Moja diagnoza -> Termostat. Wczoraj wymieni³em termostat i uszczelkê pokrywy termostatu i odpali³em ¿eby zobaczyæ czy jest ok. I co? i lipa dalej to samo. Szuka³em wiêc dalej i odkry³em, ¿e ten cieñszy w±¿ wychodz±cy z pompy jest zimny, wê¿e wodne id±ce do reduktora te¿ zime, podczas gdy ch³odnica by³a ju¿ gor±ca. Dzisiaj jak przyjecha³em do pracy otworzy³em maskê i obkuka³em ¿e ma³y w±¿ z pompy i wê¿e do reduktora s± ciep³e. Czyli co? Pompa nie daje na ma³y obieg na wolnych obrotach, a podczas jazdy pompuje? Tak ma byæ czy pompa trup? Co¶ innego mo¿e jeszcze byæ? zapchana nagrzewnica ogranicza przep³yw?
Dziêki za help

JoeMix - 20 Lip 2011, 09:41

Zrób zdjêcia z pod maski,,, i bêdziemy my¶leæ,,,
gacznik - 21 Lip 2011, 21:31

Pada ci±gle i jak wracam z pracy to ciemno ju¿ jest. W weekend zrobiê kilka fotek.
A póki co niech mi kto¶ powie jaki jest kierunek przep³ywu cieczy w HCS-ie?
Jest: pompa->nagrzewnica (i reduktor bo jest wpiêty równolegle)->kolektor dolotowy->blok? Czy odwrotnie?

JoeMix - 21 Lip 2011, 23:01

Jak pamiêtam do pod kolektorem dolotowym jest wyj¶cie, bo jest on grzany wod± z bloku,,,
bid¿ej - 22 Lip 2011, 08:06

yyy a które to "reduktor"?
JoeMix - 22 Lip 2011, 08:28

bid¿ej, od LPG, dlatego przyda³y by siê fotki, co jak jest pod³±czone,,,
bid¿ej - 22 Lip 2011, 08:34

fakt, nie skojarzy³em. ale wypada³oby wspomnieæ, ¿e jest elpid¿i :-P
Rebel - 22 Lip 2011, 08:41

gacznik napisa³/a:
po ok 3 min od odpalenia górny w±¿ id±cy od obudowy termostatu robi³ siê ju¿ ciep³y

Mówisz oczywi¶cie o tym przewodzie oznaczym kolorem zielonym?



Uploaded with ImageShack.us

gacznik napisa³/a:
pozatym po ok 15 min jzady po mie¶cie w³±cza siê wentylator ch³odnicy co w HCS-ie nie jest normalnym obiawem


Za w³±czanie wentylatora jest odpowiedzialny termow³acznikmnad termostatem. Przed otwarciem termostatu o ile jest w miare sprawny nie ma prawa za³±czyæ wentylatora poniewa¿ nie idzie jeszcze na niego rozgrzana ciecz. U mnie przyk³adowo w³±cznik jest lekko walniêty i pracuje ci±gle ju¿ po otwarciu termostatu. Dlatego niedaleko bezpiecznika zamontowa³em prze³±cznik. Teraz jest albo OFF albo AUTO. Nie widzia³em sensu go wymieniaæ.

Jak sie zachowuje wskazówka temperatury cieczy na desce? Pocz±wszy od odpalenia zimnego silnika.

Bez fotek od ciebie wiêcej nie da sie powiedzieæ...

...i jeszcze co do termostatu. Za³o¿y³e¶ nowy? :fox:

gacznik - 22 Lip 2011, 09:04

Termostat oczywi¶cie nowy, orygina³
Tak mówiê o tym wê¿u zaznaczonym na zdjêciu kolorem zielonym
Fotki w weekend wrzucê.
Pod³±czenie reduktora: Na wyj¶ciu wody z kolektora dolotowego jest trójnik, z niego idzie do reduktora (water in), z reduktora (water out) w±¿ jest wpiêty trójnikiem do wê¿a id±cego z nagrzewnicy do pompy wody.

Najbardziej dziwi mnie to, ¿e otwiera siê termostat, i p³yn idzie na du¿y obieg jak ma³y obieg jeszcze nie jest dogrzany. Jak jadê=obroty s± wy¿sze, to ma³y te¿ siê grzeje, ale jednak nie tak szybko jak powinien. Natomiast jak odpalê zimne auto i stoi na wolnych obrotach, to po kilku minutach p³yn idzie na du¿y obieg podczas gdy ma³y jest zimny. Tak jakby pompa nie pompowa³a na wolnych obrotach, albo jakby co¶ ogranicza³o przep³yw. Spróbujê w weekend pu¶ciæ ma³y obieg omijaj±c nagrzewnicê i zobaczymy co bêdzie.

JoeMix - 22 Lip 2011, 09:11

Rebel napisa³/a:
U mnie przyk³adowo w³±cznik jest lekko walniêty i pracuje ci±gle ju¿ po otwarciu termostatu. Dlatego niedaleko bezpiecznika zamontowa³em prze³±cznik. Teraz jest albo OFF albo AUTO. Nie widzia³em sensu go wymieniaæ.
Termow³±cznik kosztuje kilkana¶cie z³otych, mo¿na go wymieniæ na skrzy¿owaniu stoj±c na czerwonym ¶wietle (tylko trzeba odpowiedni klucz sobie wcze¶niej przygotowaæ)
gacznik - 22 Lip 2011, 09:20

czujnik temp na deskê, nowy, zielony. Od odpalenia idzie powoli do góry i zatrzymuje siê dok³adnie w po³owie skali. Po wskazówce nie widaæ momentu otwarcia termostatu (tak mia³em w poprzednim HCSie) Wskazówka dochodzi do po³owy skali po ok 10 km jazdyy po mie¶cie przy temp zew ok 20'C czyli wg mnie trochê za d³ugo
bid¿ej - 22 Lip 2011, 09:25

a co to za termostat kupi³e¶? przypadkiem nie jaki¶ szit z allegro, albo najtañsze co by³o w sklepie?

do HCSa potrzebujesz termostat o mo¿liwie najwy¿szej temperaturze otwarcia.

gacznik - 22 Lip 2011, 09:34

Pisa³em wy¿ej, termostat nowy, orygina³, zamawiany na ford.sklep.pl.
Zdaje siê, ¿e mia³ 92-106 stopni


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group