Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK6] Problem z zapalaniem silnika 1.4 TDCI

sebastian007 - 11 Lip 2011, 14:26
Temat postu: [MK6] Problem z zapalaniem silnika 1.4 TDCI
Witam,

Mam następujący problem, proszę o jakieś opinie:

Samochód nie chce zapalić za pierwszym czy nawet za drugim razem, przy zapalaniu za drugim, trzecim razem zapala się lampa kontrolna skrzyni biegów i układów silnika. Kiedy dojdzie do zapłonu, lampka ta gaśnie. Silnik wydaje dziwny dźwięk (turkocze, pyrka), są zmniejszone obroty silnika, jak jechałem na dwójce z prędkością ok. 35-40km/h prawie mi zgasł. dzieje się tak od kilku dni, jednak od 2 dni są takie problemy z zapłonem.

Co to może być?

Fordon - 12 Lip 2011, 12:03

Czujnik cisnienia na RAILU... sam bledow nie sprawdzisz ale w 90% przypadkow jest to powod czujnika cisnienia na szynie CR...
sebastian007 - 13 Lip 2011, 12:05

Rozumiem. Auto jest właśnie u mechanika i będzie wiadomo. Ile taki czujnik może kosztować?
Fordon - 14 Lip 2011, 00:18

koszta od 250 do 500zl zalezy od firmy i tego jakie masz dojscia i znizki... ogolnie u mnie taka impreza to 50 diagnostyka + czujnik cisnienia CR ori Delphi lub Fomoco od 290 do 380zl, wymiana 20zl, cala zabawa to 2h pracy z diagnostyka wykreceniem oraz zamonotwaniem w/w elementu... wiec od reki...
Miejmy nadzieje ze gosc od ciebie potrafi odczytac kody bo dla danych producentow roznia sie i oznaczaja zupelnie co innego.
Jak auto zostanie naprawione napisz prosze co bylo uszkodzone i czy auto wrocilo do nornalnej pracy, napewno sie to przyda na forum :)

sebastian007 - 14 Lip 2011, 09:35

Samochód już wrócił, teraz jeździ- zobaczymy czy to coś pomogło. Diagnostyka kosztowała 50 PLN. Nic nie zostało wymienione, po prostu pokasowali błędy.

Mam mieszane uczucia, czy to pomoże- w końcu wyeliminowano skutki a nie przyczyny.

Samochód jeździ, zobaczymy co dalej będzie...

Przy okazji dowiedziałem się, że przebieg był kręcony....:(

Parzych - 14 Lip 2011, 23:28

sebastian007 napisał/a:

Przy okazji dowiedziałem się, że przebieg był kręcony....:(
Z ciekawości, z ilu na ile lub o ile cofnięty :?:
Fordon - 15 Lip 2011, 11:44

No tak pokasowali bledy ale nie sprawdzali czego dotyczyly ?? zeby chociaz modz sprawdzic czy na LIVE DATA widac ze np cisnienie robocze jest rzeczywiscie niskie albo przeplywka czy nie szaleje?? Na moje troche glupie podejscie ale moze bedzie OK.
W razie co daj znac co dalej z autem.

sebastian007 - 15 Lip 2011, 19:45

Po kolei:

Samochód na drugi dzień znowu zaczął niedomagać, oczywiście wrócił do mechanika w ramach gwarancji.

Dzisiaj został odebrany i ma już dobrze chodzić (oby;)

Problem polegał na zakłóceniu przekazywania informacji z czujnika wału korbowego (sam czujnik według komputera jest dobry). Po prostu kabelki zaśniedziały.

Czujnik został wymontowany wyczyszczony, wszystkie styki, kostki itd przeczyszczone.
Samochód został przetestowany i ponownie podpięty do komputera-> wszystko wyszlo dobrze.

Osobiście mam przeczucie, że już będzie dobrze;)

Koszt całej imprezy to 100 PLN brutto (50 za 1 podpięcie do kompa i 50 za dzisiejsze wymontowanie i czyszczenie).

Jeżeli chodzi o przekręcenie to nie wiadomo.

Auto ma oficjalnie 150 000 (przy zakupie miało 149 000) a ostatni raz na komputerze było przy 160 000.

Nie wiadomo o ile obniżyli, ale jak na mój nos to z przedziału 200-250 ;-(

Tyle dobrze, że samochód został kupiony w naprawdę dobrych pieniądzach.

sebastian007 - 21 Lip 2011, 09:19

Dla zainteresowanych:

Dziwne cykanie silnika, to były uszczelki pod wtryskiwaczami (pod 2). Robota w Bosch Service kosztowała 320 PLN.

Silnik przestał cykać.

Fordon - 22 Lip 2011, 10:09

No i teraz juz nic nie bedzie dziwnie chodzic ani sie dlawic...
Super ze napisales :yes:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group