| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  LPG - [MK3] Przeróbka z 2 gen na 1
 
 majdanos - 15 Maj 2011,  18:48
 Temat postu: [MK3] Przeróbka z 2 gen na 1
 Witam.Problem moj polega na tym iz komp od gazu szlag trafil.posiadam 2 gen gazu ze sterownikiem sondy lambda typu stag2-l, przelacznikiem stag-w (czy cos takiego) i parownikiem emmegas ml 94 w ktorym ostatnio wymienilem membranki.niestety na kablach od kontrolera idących do sondy lambda jest tzw spinol.I teraz moje pytanie czy moge obciac te kable i zamiast krokowego dac srube do regulacji gazu?Jak to by sie mialo do spalania i czy jest to mozliwe ? z góry dzieki za odpowiedzi :]
 drzeniow - 15 Maj 2011,  19:16
 
 u mnie przy 2 generacji, działalo wszystko dobrze bez komputera, nie spalał duzo wiecej, tylko czasami gasl na wolnych przy dojeżdżaniu do świateł.
 JoeMix - 15 Maj 2011,  21:46
 
 Tak, wszystko będzie smiegać, tylko nie skręcaj za bardzo mieszanki bo silnik załatwisz (jak chcesz zrobić I generacje to w zasadzie można wywalić wszystką elektronikę poza centralką)
 bojarek - 16 Maj 2011,  08:04
 
 majdanos:
 Chciałeś powiedzieć "zwarcie"? Jakkolwiek Kolega  JoeMix,  potwierdza prawdę, to na Twoim miejscu raczej ustaliłbym przyczynę tego zwarcia (spinola 	  | majdanos napisał/a: |  	  | niestety na kablach od kontrolera idących do sondy lambda jest tzw spinol | 
  ) a cięcie kabelków i wstawianie śruby to całkiem na końcu. 
 [ Dodano: Pon Maj 16, 2011 09:06 ]
 drzeniow,
 Bo miałeś ustawione ubogawo... 	  | drzeniow napisał/a: |  	  | tylko czasami gasl na wolnych przy dojeżdżaniu do świateł. | 
 kamil wolski - 16 Maj 2011,  11:01
 
 
  	  | bojarek napisał/a: |  	  | drzeniow napisał/a:
 tylko czasami gasl na wolnych przy dojeżdżaniu do świateł.
 Bo miałeś ustawione ubogawo...
 | 
 
 Albo za bogato.
 majdanos - 16 Maj 2011,  11:22
 
 
  	  | bojarek napisał/a: |  	  | majdanos: Chciałeś powiedzieć "zwarcie"? Jakkolwiek Kolega  JoeMix,  potwierdza prawdę, to na Twoim miejscu raczej ustaliłbym przyczynę tego zwarcia (spinola 	  | majdanos napisał/a: |  	  | niestety na kablach od kontrolera idących do sondy lambda jest tzw spinol | 
  ) a cięcie kabelków i wstawianie śruby to całkiem na końcu. 
 | 
 
 zwarcie juz dawno zlokalizowalem ale narazie brak kasy na nowy kontroler i byc moze silnik krokowy o komputerze silnika juz nie wspominajac :(
 van - 16 Maj 2011,  14:23
 
 druga generacja to takie oszukiwanie pierwszej z niepotrzebnymi kabelkami, ciąć i tyle
 bojarek - 16 Maj 2011,  15:15
 
 van81,
 Znacznie upraszczasz...Silniczek krokowy gazu - przy poprawnych ustawieniach w komputerku - daje tyle gazu, ile trzeba przy danym obciązeniu silnika; śrubę natomiast masz "rozwartą" ciągle tak samo, zatem gdy potrzebujesz "depnąć", gazu leci ciągle tyle samo. Chyba, że się mylę... 	  | van81 napisał/a: |  	  | druga generacja to takie oszukiwanie pierwszej z niepotrzebnymi kabelkami, ciąć i tyle
 | 
   JoeMix - 16 Maj 2011,  15:32
 
 Jasne że źle myślisz,,, po podłączeniu zasilania i otwarciu zaworów parownik dalej tyle gazu aby silnik pracował na wolnych (do regulacji) jak depniesz w gaz to tak jak w gaźniku, silnik zaczyna wysysać gaz z reduktora,,, i tak jak w gaźniku działa to na prawach fizyki, instalacje IIgeneracji można porównać to monowtrysku, komputer tak steruje silnikiem na wężu by na podstawie odczytów z sondy skład mieszanki był optymalny,,,
 kamil wolski - 16 Maj 2011,  15:52
 
 
  	  | bojarek napisał/a: |  	  | van81, Znacznie upraszczasz...Silniczek krokowy gazu - przy poprawnych ustawieniach w komputerku - daje tyle gazu, ile trzeba przy danym obciązeniu silnika; śrubę natomiast masz "rozwartą" ciągle tak samo, zatem gdy potrzebujesz "depnąć", gazu leci ciągle tyle samo. Chyba, że się mylę... 	  | van81 napisał/a: |  	  | druga generacja to takie oszukiwanie pierwszej z niepotrzebnymi kabelkami, ciąć i tyle
 | 
   | 
 
 W instalacji Igen regulujesz zarówno register, jak i parownik, więc troszkę się pomyliłeś
 
 |  |