Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Filtr powietrza i podłączone przewody

Blackknight88 - 13 Maj 2011, 20:59
Temat postu: [MK3] Filtr powietrza i podłączone przewody
Witam,

chciałem zapytać o 2 małe doprowadzenia przewodów do obudowy filtra powietrza w 1.3i mono mk3.

Mianowicie to na dole zdjęcia to rurka od korka wlewu oleju, to wiem no i po co to jest.

Ale do czego jest to wejście "wyżej" na zdjęciu, gdzie rurka idzie chyba do kolektora dolotowego (zauważyłem pod maską). Czemu ona służy ? Czy można ją zatkać, odczepić od filtra ? Albo czy można walnąć trójnik przy wężu od korka wlewu oleju i pod niego podpiąć tą rurkę od kolektora dolotowego a potem z trójnika do tego wejścia oryginalnego na korek wlewu oleju ?


Dzięki bardzo za odpowiedzi.

Pozdrawiam

Zdjęcie : Link

trzeci - 13 Maj 2011, 21:05

Uzupełnij post o zdjęcie :)
Blackknight88 - 13 Maj 2011, 21:10

Fakt, o tym już zapomniałem. Dzięki za przypomnienie :)
kuba87 - 13 Maj 2011, 21:14

ale po co chcesz zaślepiać?
fabryka tak to wykombinowała węzyk od korka idzie do filtra ia tam jest trójnik i z trójnika idzie jeszcze jeden węzyk do kolektora

Blackknight88 - 13 Maj 2011, 21:23

Dlatego, że chcę założyć to : http://www.fiestaguides.c..._induction.html

Już wszystko skompletowane leży w domu, tylko zastanawiam się co zrobić z tym przewodem. Co prawda w tym artykule chłopak napisał, że to zaślepił i nie zauważył różnicy w działaniu, ale chciałem zapytać czemu ten przewód służy.

kuba87 - 13 Maj 2011, 21:26

zaciąga olej ktory gromadzi się w trójniku pod patelnią
podłącz podobnie jak było w oryginale i po sprawie zaslepienie chyba nie zaszkodzi

Blackknight88 - 13 Maj 2011, 21:32

Czyli to jest zwykły trójnik ? Myślałem, że jakiś zawór tam jest zwrotny czy dławiący.

Ale skoro tak, to dzięki. Pójdzie trójnik jeśli znajdę o odpowiednich średnicach.

JoeMix - 14 Maj 2011, 07:46

Blackknight88 napisał/a:
Ale do czego jest to wejście "wyżej" na zdjęciu, gdzie rurka idzie chyba do kolektora dolotowego (zauważyłem pod maską). Czemu ona służy ?
To od układu przewietrzania, tam jest dodatkowo zwężka która jest dość ważna więc
Blackknight88 napisał/a:
Czy można ją zatkać, odczepić od filtra ?
Nie można bo nie będzie wolnych obrotów, odpal sobie silnik i zdejmij ten wąż to zobaczysz co się będzie działo,,,
Blackknight88 napisał/a:
zaciąga olej ktory gromadzi się w trójniku pod patelnią
Nie, tam nie ma być oleju, olej ma się odkładać we wkładzie na korku i spływać na dół... tam ma być przelot, silnik tamtędy ciągnie powietrze na wolne obroty + to co mu komputer uchyli przepustnica,,,

[ Dodano: Sob Maj 14, 2011 07:47 ]
Cytat:

Czyli to jest zwykły trójnik ? Myślałem, że jakiś zawór tam jest zwrotny czy dławiący.
Tak, to zawór, jest u góry w filtrze taki gumowy grzybek jak pamiętam,,,
Blackknight88 - 14 Maj 2011, 09:33

Czyli jakby można to rozwiązać by śmigało wszystko ?


Właśnie wyjąłem ten trójnik (grzybek) z oryginału i z tego co widzę to jest to zwykły trójnik. Żaden zaworek itd.

Moje pytanie brzmi, czy mogę zaadaptować owy grzybek z oryginału (pomijając wewnętrzną część "lejka" oraz tej "gumowej kopułki") do nowej obudowy filtra ? jakoś wyciąć dziurę, doczepić, dokleić a rurkę do odmy w tej innej obudowie zaślepić ?

Zda to egzamin ? Czy jednak ten lejek i ta gumowa kopułka muszą być.

JoeMix - 14 Maj 2011, 09:55

Na fotce widać ze ta nakładka ma króciec do podłączenia węża, ja bym podłączył rurkę do trójnika, z trójnika do korka, a trzecie wyjście z trójnika pod kolektor, z zachowaniem tej zwężki co teraz jest tam wciśnięta (widać ją nawet na tej fotce co dałeś) - czyli dokładnie tak samo jak jest obecnie,,,
Blackknight88 - 14 Maj 2011, 09:57

No tak, średnice obu przewodów są całkiem różne. Przewód od kolektora ma chyba dwukrotnie mniejszą wewnętrzną średnicę od przewodu idącego do korka.
JoeMix - 14 Maj 2011, 10:04

Ten to kolektora jest najważniejszy, jak tamtędy będzie szło za mało powietrza to w przypadku mono komp będzie bardziej uchylał przepustnice główną i podawał więcej paliwa, choć możliwe ze wolne będzie trzymał, w przypadku za dużego przelotu na wolnych silnik będzie chodził "na powietrzu" wiec może gasnąć,,, popróbuj, zdejmij wąż zatkaj palcem i zobacz jak się zachowuje przy jakim prześwicie,,, jak się okaże że mono (gaźnik nie chce) będzie pracował dobrze z zatkanym tym wężem to zaślep, a króciec z nakładki połącz wężem z korkiem i tyle,,,
Blackknight88 - 14 Maj 2011, 10:09

A jakbym zrobił tak jak napisałem wyżej :

"Moje pytanie brzmi, czy mogę zaadaptować owy grzybek z oryginału (pomijając wewnętrzną część "lejka" oraz tej "gumowej kopułki") do nowej obudowy filtra ? jakoś wyciąć dziurę, doczepić, dokleić a rurkę do odmy w tej innej obudowie zaślepić ?

Zda to egzamin ? Czy jednak ten lejek i ta gumowa kopułka muszą być."

będzie to dobre ? w sumie wtedy owa zwężka na przewodzie do kolektora zostanie nieruszona.

[ Dodano: Wto Maj 17, 2011 10:16 ]
Witam,

rozwiązałem problem tego trójnika poprzez wywiercenie otworu w obudowie nowego filtra (a raczej obudowa wtrysku) i wklejenie tam tego trójnika. Wkleiłem, zabezpieczyłem klejem montażowym dookoła, dałem kilka uszczelek z grubszej gumy na około mocowania obudowy, ale mam problem z jazdą na LPG. Na benzynie jest w sumie ok, ale na LPG jest lipa.

Mianowicie gdy dodam gwałtownie gazu to cisza... dosłownie cisza, tak jakby albo go zalewało, albo w ogóle paliwo nie dochodziło :/... ale przecież nie może to być wtedy za dużo powietrza skoro dzieje się tak nawet jak stoję w miejscu. Dodając powolutku gaz problem nie występuje. Jak rytmicznie naciskam gaz (nie do deski, ale gdzieś do 1/4-1/3 całkowitego wejścia pedału) to czasem słychać z filtra takie puste "chrapnięcie".

W sumie na stronie angielskiej pewnie na PB śmigał ten chłopak, a na PB problemów z tym nie mam. Tylko LPG.


Może ktoś wie co to może być ?

Dzieje się tak tylko na tym nowym rozwiązaniu z układem powietrza.

matrix-1990 - 17 Maj 2011, 10:18

up
JoeMix - 17 Maj 2011, 10:23

do auta z LPG to wieczko włożyłeś? Gdzie masz mixer?

[ Dodano: Wto Maj 17, 2011 10:25 ]
najlepiej zdejmij górę i zrób foto

luki - 17 Maj 2011, 10:37

mikser w mono w fordzie powinien być pomiędzy wtryskiem a przepustnicą
JoeMix - 17 Maj 2011, 11:24

luki, ;-| Ze jak?
luki - 17 Maj 2011, 16:31

http://allegro.pl/mikser-...1612843636.html tak wyglada mikser do mono daje sie go tuz nad przepustnica a pod wtryskiwaczem <8>
Blackknight88 - 17 Maj 2011, 21:55

tak to u mnie chyba wygląda, bo do starej obudowy filtra tylko odma idzie z wężami : kolektor dolotowy i korek wlewu. Poza tym nic innego nie ma. Całkowita seria.

Nie przyglądałem się, ale pewnie u mnie jest tak jak Luki mówi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group