|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Mechanika - [MK3] Filtr powietrza i podłączone przewody 
						
												 Blackknight88 - 13 Maj 2011,  19:59 Temat postu: [MK3] Filtr powietrza i podłączone przewody Witam,
 
 
chciałem zapytać o 2 małe doprowadzenia przewodów do obudowy filtra powietrza w 1.3i mono mk3.
 
 
Mianowicie to na dole zdjęcia to rurka od korka wlewu oleju, to wiem no i po co to jest. 
 
 
Ale do czego jest to wejście "wyżej" na zdjęciu, gdzie rurka idzie chyba do kolektora dolotowego (zauważyłem pod maską). Czemu ona służy ? Czy można ją zatkać, odczepić od filtra ? Albo czy można walnąć trójnik przy wężu od korka wlewu oleju i pod niego podpiąć tą rurkę od kolektora dolotowego a potem z trójnika do tego wejścia oryginalnego na korek wlewu oleju ?
 
 
 
Dzięki bardzo za odpowiedzi.
 
 
Pozdrawiam
 
 
Zdjęcie : Link
												 trzeci - 13 Maj 2011,  20:05
  Uzupełnij post o zdjęcie   
												 Blackknight88 - 13 Maj 2011,  20:10
  Fakt, o tym już zapomniałem. Dzięki za przypomnienie   
												 kuba87 - 13 Maj 2011,  20:14
  ale po co chcesz zaślepiać?
 
fabryka tak to wykombinowała węzyk od korka idzie do filtra ia tam jest trójnik i z trójnika idzie jeszcze jeden węzyk do kolektora
												 Blackknight88 - 13 Maj 2011,  20:23
  Dlatego, że chcę założyć to : http://www.fiestaguides.c..._induction.html
 
 
Już wszystko skompletowane leży w domu, tylko zastanawiam się co zrobić z tym przewodem. Co prawda w tym artykule chłopak napisał, że to zaślepił i nie zauważył różnicy w działaniu, ale chciałem zapytać czemu ten przewód służy.
												 kuba87 - 13 Maj 2011,  20:26
  zaciąga olej ktory gromadzi się w trójniku pod patelnią
 
podłącz podobnie jak było w oryginale i po sprawie zaslepienie chyba nie zaszkodzi
												 Blackknight88 - 13 Maj 2011,  20:32
  Czyli to jest zwykły trójnik ? Myślałem, że jakiś zawór tam jest zwrotny czy dławiący.
 
 
Ale skoro tak, to dzięki. Pójdzie trójnik jeśli znajdę o odpowiednich średnicach.
												 JoeMix - 14 Maj 2011,  06:46
 
  	  | Blackknight88 napisał/a: | 	 		  | Ale do czego jest to wejście "wyżej" na zdjęciu, gdzie rurka idzie chyba do kolektora dolotowego (zauważyłem pod maską). Czemu ona służy ? | 	  To od układu przewietrzania, tam jest dodatkowo zwężka która jest dość ważna więc 	  | Blackknight88 napisał/a: | 	 		  | Czy można ją zatkać, odczepić od filtra ? | 	  Nie można bo nie będzie wolnych obrotów, odpal sobie silnik i zdejmij ten wąż to zobaczysz co się będzie działo,,, 	  | Blackknight88 napisał/a: | 	 		  | zaciąga olej ktory gromadzi się w trójniku pod patelnią  | 	  Nie, tam nie ma być oleju, olej ma się odkładać we wkładzie na korku i spływać na dół... tam ma być przelot, silnik tamtędy ciągnie powietrze na wolne obroty + to co mu komputer uchyli przepustnica,,, 
 
 
[ Dodano: Sob Maj 14, 2011 07:47 ]
 
 	  | Cytat: | 	 		  
 
Czyli to jest zwykły trójnik ? Myślałem, że jakiś zawór tam jest zwrotny czy dławiący.  | 	  Tak, to zawór, jest u góry w filtrze taki gumowy grzybek jak pamiętam,,,
												 Blackknight88 - 14 Maj 2011,  08:33
  Czyli jakby można to rozwiązać by śmigało wszystko  ?
 
 
 
Właśnie wyjąłem ten trójnik (grzybek) z oryginału i z tego co widzę to jest to zwykły trójnik. Żaden zaworek itd.
 
 
Moje pytanie brzmi, czy mogę zaadaptować owy grzybek z oryginału (pomijając wewnętrzną część "lejka" oraz tej "gumowej kopułki") do nowej obudowy filtra ? jakoś wyciąć dziurę, doczepić, dokleić a rurkę do odmy w tej innej obudowie zaślepić ? 
 
 
Zda to egzamin ? Czy jednak ten lejek i ta gumowa kopułka muszą być.
												 JoeMix - 14 Maj 2011,  08:55
  Na fotce widać ze ta nakładka ma króciec do podłączenia węża, ja bym podłączył rurkę do trójnika, z trójnika do korka, a trzecie wyjście z trójnika pod kolektor, z zachowaniem tej zwężki co teraz jest tam wciśnięta (widać ją nawet na tej fotce co dałeś) - czyli dokładnie tak samo jak jest obecnie,,,
												 Blackknight88 - 14 Maj 2011,  08:57
  No tak, średnice obu przewodów są całkiem różne. Przewód od kolektora ma chyba dwukrotnie mniejszą wewnętrzną średnicę od przewodu idącego do korka.
												 JoeMix - 14 Maj 2011,  09:04
  Ten to kolektora jest najważniejszy, jak tamtędy będzie szło za mało powietrza to w przypadku mono komp będzie bardziej uchylał przepustnice główną i podawał więcej paliwa, choć możliwe ze wolne będzie trzymał, w przypadku za dużego przelotu na wolnych silnik będzie chodził "na powietrzu" wiec może gasnąć,,, popróbuj, zdejmij wąż zatkaj palcem i zobacz jak się zachowuje przy jakim prześwicie,,, jak się okaże że mono (gaźnik nie chce) będzie pracował dobrze z zatkanym tym wężem to zaślep, a króciec z nakładki połącz wężem z korkiem i tyle,,,
												 Blackknight88 - 14 Maj 2011,  09:09
  A jakbym zrobił tak jak napisałem wyżej :
 
 
"Moje pytanie brzmi, czy mogę zaadaptować owy grzybek z oryginału (pomijając wewnętrzną część "lejka" oraz tej "gumowej kopułki") do nowej obudowy filtra ? jakoś wyciąć dziurę, doczepić, dokleić a rurkę do odmy w tej innej obudowie zaślepić ? 
 
 
Zda to egzamin ? Czy jednak ten lejek i ta gumowa kopułka muszą być."  
 
 
będzie to dobre ? w sumie wtedy owa zwężka na przewodzie do kolektora zostanie nieruszona. 
 
 
[ Dodano: Wto Maj 17, 2011 10:16 ]
 
Witam,
 
 
rozwiązałem problem tego trójnika poprzez wywiercenie otworu w obudowie nowego filtra (a raczej obudowa wtrysku) i wklejenie tam tego trójnika. Wkleiłem, zabezpieczyłem klejem montażowym dookoła, dałem kilka uszczelek z grubszej gumy na około mocowania obudowy, ale mam problem z jazdą na LPG. Na benzynie jest w sumie ok, ale na LPG jest lipa.
 
 
Mianowicie gdy dodam gwałtownie gazu to cisza... dosłownie cisza, tak jakby albo go zalewało, albo w ogóle paliwo nie dochodziło :/... ale przecież nie może to być wtedy za dużo powietrza skoro dzieje się tak nawet jak stoję w miejscu. Dodając powolutku gaz problem nie występuje. Jak rytmicznie naciskam gaz (nie do deski, ale gdzieś do 1/4-1/3 całkowitego wejścia pedału) to czasem słychać z filtra takie puste "chrapnięcie".
 
 
W sumie na stronie angielskiej pewnie na PB śmigał ten chłopak, a na PB problemów z tym nie mam. Tylko LPG.
 
 
 
Może ktoś wie co to może być ? 
 
 
Dzieje się tak tylko na tym nowym rozwiązaniu z układem powietrza.
												 matrix-1990 - 17 Maj 2011,  09:18
  up
												 JoeMix - 17 Maj 2011,  09:23
  do auta z LPG to wieczko włożyłeś? Gdzie masz mixer? 
 
 
[ Dodano: Wto Maj 17, 2011 10:25 ]
 
najlepiej zdejmij górę i zrób foto
												 luki - 17 Maj 2011,  09:37
  mikser w mono w fordzie powinien być pomiędzy wtryskiem a przepustnicą
												 JoeMix - 17 Maj 2011,  10:24
  luki,     Ze jak?
												 luki - 17 Maj 2011,  15:31
  http://allegro.pl/mikser-...1612843636.html tak wyglada mikser do mono daje sie go tuz nad przepustnica a pod wtryskiwaczem    
												 Blackknight88 - 17 Maj 2011,  20:55
  tak to u mnie chyba wygląda, bo do starej obudowy filtra tylko odma idzie z wężami : kolektor dolotowy i korek wlewu. Poza tym nic innego nie ma. Całkowita seria.
 
 
Nie przyglądałem się, ale pewnie u mnie jest tak jak Luki mówi.
												 
					 | 
				 
			 
		 |