| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Elektryka - [MK3] napiecie ładowania akumulatora
 
 dr_Henio - 12 Kwi 2011,  22:52
 Temat postu: [MK3] napiecie ładowania akumulatora
 Witajcie,
 
 tej zimy robiłem gruntowny remont alternatora, wszystko wymienione.
 W ciągu ostatnich ciepłych dni zauważyłem spadek prądu ładowania (z zapalonymi światłami 12,4V, przy zgaszonych odbiornikach 13,8-14V) Kiedy temperatura była poniżej zera, prąd ładowania przy zapalonych światłach wynosił 13,6V.
 Co tak wpływa na ładowanie?
 Temp?
 Regulator napięcia był już kilka razy wymieniany, nic to nie dało.
 JoeMix - 13 Kwi 2011,  06:24
 
 
 Najczęściej regulator napięcia,,, 	  | dr_Henio napisał/a: |  	  | Co tak wpływa na ładowanie? | 
 Więc to nie regulator tylko coś innego,,, 	  | dr_Henio napisał/a: |  	  | Regulator napięcia był już kilka razy wymieniany, nic to nie dało. | 
 
 BTW Prądu ładowania nie mierzymy jak mierzyłeś i nie podajemy w V
 dr_Henio - 13 Kwi 2011,  09:57
 
 Cytat z działu Elektryka FAQ
 
 Jakim napięciem ładować akumulator?
 Prostownik musi być 12 voltowy do akumulatorów 12 voltowych. Jeśli jest taki, to nie dbać o napięcie lecz tylko o amperaż. Natomiast w samochodzie ważne jest tylko napięcie - od 13,8 do 14,4 V, amperaż w tym przypadku jest nieistotny. Zarówno prostownik jak i ładowanie można sprawdzić w naszym zakładzie.
 JoeMix - 13 Kwi 2011,  10:29
 
 No i jak to co zacytowałeś (zwłaszcza pogrubione: napięcie 13,8V,,, amperaż nieistotny) ma się do Twojego pierwszego postu gdzie piszesz o prądzie ładowania 13,6V ?
 Puff - 13 Kwi 2011,  12:25
 
 "Bo fizyka jest mi obca..."
 
 
   
 Przykładowy regulator napięcia i przykładowe zakresy napięć, w których ów regulator w danych temperaturach się mieści.
 
 Jak widać na załączonym obrazku zmiana napięcia pod wpływem temperatury to rzecz normalna. Jeśli zaś mowa o zakresie napięć dopuszczalnych, to przyjmuje się zakres od 13.6 do 14.4V. Jeśli masz 13.6, to ok, gorzej jak spada poniżej tego. Na poprzednim altku miałem też 13.6 i nigdy nie miałem problemów z odpaleniem.
 dr_Henio - 13 Kwi 2011,  21:28
 
 ok,
 pisałem o prądzie ładowania a podawałem napięcie. Chodziło mi oczywiście o napięcie.
 
 Aktualnie mam w okolicach 12,4V +/- 0,3V (podczas jazdy z wymaganymi zapalonymi światłami mijania)
 Puff - 13 Kwi 2011,  21:50
 
 Zdecydowanie zbyt niskie. Zwłaszcza jak mowa o zakresie 12.1-12.4. Masakra.
 JoeMix - 14 Kwi 2011,  05:42
 
 dr_Henio, Wyjmij regulator i obejrzyj szczotki na końcu czy nie są porysowane (prowokowane) do tego przeczyść wszystkie połączenia +12V oraz masę, zwłaszcza zawias alternatora i masę silnika (jak możesz puść na alter osobny przewód masowy (nie musi być strasznie gruby - wystarczy taki jak na światłach drogowych jest) i podłącz go pod regulator napięcia (na BOSHu regulator ma kontakt do masy (obudowy) i tam właśnie)
 
 |  |