|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Elektryka - Montaz centralnego zamka 
						
												 czorcia7 - 29 Mar 2005,  20:01 Temat postu: Montaz centralnego zamka Witam!
 
 
Panowie, tak mnie korci aby zamontowac do mojej mk3 92r centralny zamek.
 
 
Troche juz czytalem na ten temat - np: http://www.fiestaklubpols...opic.php?t=4496
 
 
Chcialbym dowiedziec sie jednak czegos wiecej - na pewno czesc z was ma centralne zamki i mam nadzieje ze czes z was montowala je samodzielnie.
 
Napiszcie cos na temat montazu, jak to wszystko sie sprawuje w codziennym uzytkowniu, jakie mieliscie problemy itp. itd.
 
Bede bardzo wdzieczny za wszystkie komentarze i rady.
 
 
Mam na oku cos takiego:
 
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=45638273
 
lub
 
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=45957081
 
 
 
Czekam na komentarze.
 
 
 
Pozdrawiam   
												 KoRcZuS - 29 Mar 2005,  20:30
  Tez mam w planach centralny. Znajomy mi cos wspominal ze taka przyjemnosc z montazem 150zl wiec nie wiem czy jest sens samemu grzebac    Chyba ze sie wie dobrze co i jak   
												 JoeMix - 29 Mar 2005,  21:03
  Za 80 parę słotych można kupić zestaw do 4 dzwiowego auta, tak więc ten za ponad stuwe juz wogóle przmilczę, to raz, a 2 to są to standartowe siłowniki, które nie pasują do Fiesty i trzeba sie ostro bawic, i było już o tym wiele razy...
												 pawliku - 29 Mar 2005,  21:06
  U mnie tak wyszło 
 
robiłem centralny jakieś 2 miechy temu  i działa bez zarzutów, chociaż sam się zastanawiałem czy dam radę a teraz cieszy    
 
siłowniki kupiłem takie na 6kg bo taki na 3.5kg u mnie nie dawał rady
 
 
 
 
												 czorcia7 - 30 Mar 2005,  14:24
  Wiec jezeli juz to szukac takich do forda - czy trzeba konkretnie szukac takich do fiesty?
 
 
Pawliku piszesz ze sam robiles - ciezko bylo?   
 
 
 
Pozdrawiam
												 pawliku - 30 Mar 2005,  16:51
  siłowniki mam takie  http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=45639284 nie potrzebujesz zadnych specjalnych siłowników do forda te wystarczą, tak jak pisałem te 3kg u mnie dały rady pociągnąć, chociaż wiem że u niektórych się spisują. Montaż zajął mi jakieś ok 4-5 godzin a montowałem pierwszy raz.
 
pozdrawiam
												 Boss - 30 Mar 2005,  21:38
  A to zrobilem tak i uzylem do tego 3,5kg siłowników
 
http://republika.pl/drewno3/PICT1627.JPG
 
http://republika.pl/drewno3/PICT1628.JPG
 
http://republika.pl/drewno3/PICT1629.JPG
												 czorcia7 - 31 Mar 2005,  20:24
  Dzoeki bardzo wszystkim za foty    i prosze o dalasze!
 
Na pewno ulatwia mi one montaz    
 
Wiadomo ze jeden obraz to wiecej niz 1000 slow   
 
 
Dzieki bardzo.
 
 
 
Pozdrawiam   
												 KoRcZuS - 31 Mar 2005,  21:45
  Wogole to jest trudno zalozyc centralny komus kto jest w tym zupelnie ciemny i robi to pierwszy raz? np ja ;p I czy jakas instrukcje do zestawu daja? Bo jezeli dam rade to zalozyc to kupuje:)
												 Boss - 1 Kwi 2005,  00:43
  No ja to robilem poraz pierwszy, zakladalem centralny + alarm no i dalem jakos rade.W instrukcji jest opisane jak maja byc popodlaczane kabelki.
 
Nie jest to bardzo trudne ale trzeba troche nad tym posiedziec. Dasz rade    Wrazie czego sluze rada.
												 pawliku - 1 Kwi 2005,  04:49
  dacie radę mi trochę czasu zajeło wykalibbrowanie centrala
												 KoRcZuS - 1 Kwi 2005,  09:31
  Oki jezeli jest jakas instrukcja no i zawsze jest tez forum to sie podejme tego    Juz kilka razy chcialem cos robic i z gory zakladalem ze nie dam rady, ale pozniej sie okazywalo ze sie udalo, mam nadzieje ze z centralnym bedzie podobnie    pozdro!
												 pablonas - 1 Kwi 2005,  13:47
  musze przyznac ze dość ciekawie rozwiązaliście montaż siłowników... znaczy konkretnie wybór miejsca mnie zaciekawił   . nie było później problemów z założeniem tapicerki na drzwi?
 
mnie udalo sie kupić na szrocie oryginalne silowniki z fiesty, ale co ciekawe jedne były z tylnych drzwi... mimo ze w różnie są zamontowane w drzwiach przednich i tylnych nie różnią się niczym. nie pamiętam już ile za nie dałem, ale taniej niż nowe uniwersalne. co oryginał to oryginał. przyznam szczerze, że dopuki nie zobaczyłem tych Waszych fotek, nie sądziłem,  że można zamontować uniwersalne... Polak potrafi  :wink: gratuluję
												 KoRcZuS - 6 Kwi 2005,  15:55
  
 
 
A jak chodzi Ci central bo widze ze silownik podlaczyles pod klamke? Niedlugo bede zakladal i tak wlasnie patrze jak to zakladac, "pawliku" widze ze wybral inne rozwiazanie, tylko nie wiem pod co dal silownik hmm..pod zamek? Ktory patent lepszy i z ktorym mniej grzebania??
												 bash - 7 Kwi 2005,  08:25
  u mnie tez central czeka na powrot fiestki z poprawek u lakiernika - boss'a sposob jest chyba pewniejszy, mniej inwazyjny, łatwiejszy w wykonaniu - mam tylko nadzieje ze rzeczywiscie tapicera sie zmiesci na silownik    jestem tez ciekawy czy dodatkowy otwor nie oslabil znacząco dzwigni....
												 KoRcZuS - 7 Kwi 2005,  10:40
  Zamowilem juz central. http://www.allegro.pl/show_item.php?item=47129014 I tez doszedlem do wniosku ze zrobie w podobny sposob jak boss. No wlasnie co z ta tapicerka...? Ale mysle ze skoro boss tak zrobil to chyba wszystko pasuje    Ciekawi mnie tylko jak chodzi ten central bo w innym watku GienekWichura pisal ze ten patent jest dobry ale troche za bardzo obciaza silownik, i zna on lepszy sposob dzieki ktoremu central chodzi plynniej i ciszej... przydaly by sie jakies fotki   
												 bash - 7 Kwi 2005,  12:50
  sposob gienka opira sie na dolozeniu dzwigienki przy zamku
 
miinusy-trzeba zabezpieczyc silownik przed woda lecaca spod szyby
 
-wiecej kombinowania
 
 
plusy
 
-mozliwe (byc moze) mniejsze obciazenie silownika
 
-mniej slyszalny silownik bo ukryty w drzwiach
 
 
ja bede robil tak jak pokazal to boss
												 pawliku - 7 Kwi 2005,  16:02
  zrobiłem w ten sposób bo inny mi do głowy nie przychodził
 
bossa sposób wydaje mi się prosciejszy 
 
pewnie tez bym tak zrobił ale polak mądry po czasie   
												 bash - 9 Kwi 2005,  21:03
  wczoraj odebralem furke od lakiernika
 
poskladalem ją i zalozylem nowe audio
 
dzis zalozylem central (śmiga bez problemu)
 
-3,5 kg silowniki
 
-dodatkowo podpialem sobie sterowanie klapy bagaznika pod drugi kanal alarmu
 
 
 
 
 
 
 
 
 
												 AeRJot - 10 Kwi 2005,  11:56
  boss - uzyłes takiego zestawu, bo przynajmniej optycznie wygladają tak samo.
 
 
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=46853151
												 KoRcZuS - 10 Kwi 2005,  16:44
  Witam. U mnie z centralem jest troche ciezko, pozakladalem silowniki w sposob boss'a tyle ze nie daja rady do konca uciagnac klamki, jak delikatnie pomoge palcem wszystko idzie elegancko, czy da rade cos z tym zrobic czy jedynym wyjscie jest kupno silownikow 6kg?
												 Piesek - 10 Kwi 2005,  18:59
  A próbował ktoś z Was pozbyć się klamek?? I zrobić "odstrzelane" drzwi??
												 KoRcZuS - 10 Kwi 2005,  19:46
 
  	  | Piesek napisał/a: | 	 		  | A próbował ktoś z Was pozbyć się klamek?? I zrobić "odstrzelane" drzwi?? | 	   "Szpaner" ma autko bez klamek, zobacz sobie na stronie glownej zakladka Klub\FkpSklad\Mk3
												 broz_tito - 11 Kwi 2005,  14:12
  pytanie o sposob Bossa :
 
 
klamka ma jakby trzy polozenia 
 
1.wcisnieta (zamkniety zamek) 
 
2.neutral (zamkniete drzwi + otwarty zamek)
 
3.odciagnieta ( otwarte drzwi)
 
 
i czy jesli podczepiasz silownik tak zeby byl otwarty to klamka musi byc w pozycji 2, zeby zamknac klamka musi byc w pozycji 1. i czy nie przeszkadza jesli chcesz otworzyc drzwi(poz3) skok silownika - ze blokuje w sensie - przeciez silownik ma tylko 2 mozliwosci skoku.
 
troche zagmatwalem   
												 KoRcZuS - 11 Kwi 2005,  20:16
  NOO...montaz centralnego uwazam za ukonczony, chcialem porobic fotki ale wszystko wyglada tak samo jak to zrobil boss i bash wiec stwierdzilem ze nie ma sensu:) Wczesniej myslalem ze silowniki sa za slabe i nie daja rady uciagnac klamki ale sie okazalo ze mialem troche namieszane w kablach i teraz chodzi wszystko plynnie i gladko (silowniki mam 3,5kg) dodatkowo podpialem sobie syrenke takze przy otwieraniu pilotem mam mrugniecie kierunkami + dzwiek.
 
 
broz_tito jezeli zamek jest zamkniety to silownik musi byc schowany, kiedy silownik sie wysowa otwiera klamke, u mnie w ten sposob to dziala i jest wszystko ok. pozdro!
												 broz_tito - 17 Kwi 2005,  19:53
  wszystkim ktorzy zalozyli centralny sposobem bossa tapicerka pasuje ????
 
bo ja dzis 6h walczylem ale niestety nie moglem zalozyc boczka...
 
musualem wyciac polowe drzwi    
 
6H=1 drzwi :(
												 bash - 17 Kwi 2005,  19:56
  pasuje - lekko jest zakrzywiona ale dala sie zalozyc bez wiekszego problemu - grunt to dobrze dociagnac podlokietnikiem   
												 broz_tito - 17 Kwi 2005,  20:14
  mi niestety nie udalo sie 
 
poza tym moje zamki sa raczej wyeksploatowane - nawet nie czuc jak sie zamyka albo otwiera - jest po prostu jeden ciagly ruch klamki - myslelm ze to normalne ale kumpel przyjechal swoja rakieta i tak pieknie mu te klameczki chodza - juz wiem dlaczego jednym wszystko idzie z gorki a innym pod...
												 Bartsun - 17 Kwi 2005,  20:36
  no to i ja mam pytanie... 
 
@bash napisal 
 
-dodatkowo podpialem sobie sterowanie klapy bagaznika pod drugi kanal alarmu 
 
jak mozesz napisz jak to zrobiles, bo tez o tym mysle... tylko narazie niewiem jak...
 
powiedzmy ze pilot ma dwa przyciski, jednym bede otwieral/zamykal central (drzwi) a drugim otwieral klape... czyli potrzebne sa dwa sterowniki, jeden do drzwi a drugi do klapy, zeby w cyklu robil popych silownikiem tam i spowrotem... tak jak otwieram kluczykiem klape, przekrecam i wracam i moge ja podniesc... jakbym zrobil na te sterowniki co do drzwi to bym musial po zamknieciu klapy nacisnac by silownik wrocil do pozycji zamknietej...
 
jak mozesz to opisz jak to rozwiazales...
 
ps i czy trudno jest podporzadkowac pilot do dwoch roznych centrali??
												 bash - 17 Kwi 2005,  21:09
  co do zrobienia otwierania klapy to jest na forum moj poradnik
 
 
co do otwierania z pilota - dwa przewody sterujace z alarmu mam podpiete pod sterownik od centrala..moj alarm ma jeszcze taka funkcje jak sterowanie drugim kanalem - na wyjsciu po nacisnieciu drugiego przycisku (pod warunkiem ze nie jest zalaczony alarm ani nie jest przekrecona stacyjka (tak podpialem)) na wyjsciu alarmu pojawia sie masa na 5 sekund - wysterowuje nią przekaznik ktory zalacza silownik klapy i klapa odskakuje - ot - c ala filozofia
												 KoRcZuS - 17 Kwi 2005,  21:24
  A ja mam problem z centralem, kiedy otwieram to sie otwiera ale momentalnie silowniki zamykaja spowrotem, jak jest otwarte to zamyka bez problemu, tylko przy otwieraniu jest cos nie tak, moze to sie wydac smieszne ale mam wrazenie ze to sie dzieje tylko w dzien jak jest goraco i auto stoi na sloncu, wieczorem wczoraj jak szedlem do sklepu to wszysto dzialalo a dzisiaj w poludnie ni h***? wie ktos moze jaka jest tego przyczyna???
												 Bartsun - 17 Kwi 2005,  21:34
  no faktycznie... na 5 sek i pozniej odskakuje... to jest mysl   
 
 
a czy moglbys napisac jaki masz system alarmowy, bo narazie nieznalazlem takiego aby zrobic tak jak ty masz... 
 
rozumiem tez ze sterujesz pilotem z alarmu, otwieranie drzwi (razem z neutralizacja alarmu) oraz otwieranie klapy... i zapewne masz tak zeby otworzyc klape musisz najpierw wylaczyc alarm, czyli otworzyc centralny... czy odrazu gdy nacisniesz otw klapy to alarm sie neutralizuje? i jeszcze jedna sprawa, zapewne masz to na jednym pilocie, oryginalnie powinno otwierrac drzwi po wylaczeniu alarmu (to jeden przycisk), ale czy miales problemy zeby pod drugi przycisk zapodac otwieranie klapy?czy musze sie udac z tym do elektronika zeby ustawil czestotliwosci...
 
 
dzieki za odpowiedz, napewno bedzie wyczerpujaca 
 
pozdr
												 bash - 18 Kwi 2005,  09:26
 
  	  | Bartsun napisał/a: | 	 		  no faktycznie... na 5 sek i pozniej odskakuje... to jest mysl     | 	  
 
 
silownik sie nie pali - 5 sekund to nie jest duze obciazenie
 
 
 	  | Bartsun napisał/a: | 	 		  
 
a czy moglbys napisac jaki masz system alarmowy, bo narazie nieznalazlem takiego aby zrobic tak jak ty masz... 
 
 | 	  
 
 
alarm FRODO z drugim kanałem fabrycznym
 
 
 	  | Bartsun napisał/a: | 	 		  
 
rozumiem tez ze sterujesz pilotem z alarmu, otwieranie drzwi (razem z neutralizacja alarmu) oraz otwieranie klapy... i zapewne masz tak zeby otworzyc klape musisz najpierw wylaczyc alarm, czyli otworzyc centralny...
 
 | 	  
 
 
zgadza sie wszystko
 
 
 	  | Bartsun napisał/a: | 	 		  
 
 czy odrazu gdy nacisniesz otw klapy to alarm sie neutralizuje? 
 
 | 	  
 
 
nie - musze najpierw nacisnac guzik nr 1 aby zneutralizowac alarm i otworzyl sie central i wtedy drugi klawisz ktory otwiera klape
 
nacisniecie przycisku nr 2 podczas dzialania alarmu neutralizuje dodatkowy czujnik podpiety jeszcze pod inne wejscie (czujnik ultradzwiekowy-mozliwosc wylaczenia jest przydatna jesli masz psa w samochodzie i zostawiasz go)
 
po nacisnieciu przycisku nr 2 gdy alarm jest aktywny sygnal masy na wyjscie dodatkowe NIE jest podawane
 
 
 	  | Bartsun napisał/a: | 	 		  
 
i jeszcze jedna sprawa, zapewne masz to na jednym pilocie, oryginalnie powinno otwierrac drzwi po wylaczeniu alarmu (to jeden przycisk), ale czy miales problemy zeby pod drugi przycisk zapodac otwieranie klapy?czy musze sie udac z tym do elektronika zeby ustawil czestotliwosci...
 
 | 	  
 
 
nic nie trzeba ustawiac - jesli alarm ma drugi kanal to fabrycznie czestotliwosci na oryginalnych pilotach sa ok
 
 
 	  | Bartsun napisał/a: | 	 		  
 
dzieki za odpowiedz, napewno bedzie wyczerpujaca 
 
pozdr | 	  
 
 
jesli nie to pytaj dalej    
												 baaton - 18 Kwi 2005,  10:18
 
  	  | KoRcZuS napisał/a: | 	 		  | A ja mam problem z centralem, kiedy otwieram to sie otwiera ale momentalnie silowniki zamykaja spowrotem, jak jest otwarte to zamyka bez problemu, tylko przy otwieraniu jest cos nie tak, moze to sie wydac smieszne ale mam wrazenie ze to sie dzieje tylko w dzien jak jest goraco i auto stoi na sloncu, wieczorem wczoraj jak szedlem do sklepu to wszysto dzialalo a dzisiaj w poludnie ni h***? wie ktos moze jaka jest tego przyczyna??? | 	  
 
 
odp miałem tak samo ale w innym aucie moze to głupio zabrzmia ale jak siłownik miał opór to działał tak jak u ciebie .musiałem wyciągnąc gumke taką małą od rygla i problem z głowy
 
a i upały to potwierdzają jak sie rozgrzewa to moze rozciska i ma opór .ale pewny nie jestem pozdro   
												 broz_tito - 20 Kwi 2005,  10:33
  wie ktos moze (moze ma zdjecia) jak montuje sie orginalny central do zamkow. czy zamki musza byc jakies specjalne czy pasuje do wszystkich? i czy orginalne silowniki mozna podlaczyc do uniwersalnego modulu sterujacego zamkiem
 
dzieki
												 Biken - 26 Maj 2005,  18:20
  W sumie ten sposób z otworkiem w klamce i poziomo zamontowanym siłownikiem nie jest nowy.
 
Kiedyś (lata 93,94) miałem praktyki w zakładzie elektrycznym przy salonie forda i takie rozwiązania szły do wszystkich sprzedawanych fordów (o zgrozo nawet tych do salonu).
 
Mój znajomy kupił wtedy taki "wypas" Fiestę w salonie i myślał że central jest org fordowski.
 
Na szczęście ten patent jest dobry i do dziś centralny mu działa bezproblemowo.
 
OFFTOPIC: Wtedy taki centralny z alarmem na 4 drzwi kosztował 900 - 1200 zł z zamontowaniem.
												 broz_tito - 26 Maj 2005,  18:38
  ktos moze ma problem z otwieraniem centralnego w czasie upałów ?? dokladnie jak samochod jest na sloncu i sie nagrzeje . co moze byc przyczyna ??
												 KoRcZuS - 26 Maj 2005,  20:08
 
  	  | broz_tito napisał/a: | 	 		  | ktos moze ma problem z otwieraniem centralnego w czasie upałów ?? dokladnie jak samochod jest na sloncu i sie nagrzeje . co moze byc przyczyna ?? | 	  
 
 
Mialem taki problem kiedy slonce grzalo centralny otwieral mi sie i odrazu zamykal, a w chlodniejsze dni bylo oka, powywalalem gumki z silownikow i teraz wszystko dziala sprawnie! 
 
 
[ Dodano: Pią Maj 27, 2005 10:59 pm ]
 
broz_tito chyba cos wykrakales bo dzisiaj mi sie zjebal central    Dzisiaj do poludnia wszystko dzialalo ale pozniej sie zjebalo... nie dziala mi wogole pilot, kluczykiem na poczatku jak zamykalem to centralka mi sie otwierala, teraz kluczykiem dziala ale pilot ni h*ja ;( wie ktos moze jaka tego przyczyna??
												 
					 | 
				 
			 
		 |