| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Elektryka ogólna - [MK2] Prosze o pomoc, elektryka.
 
 Gurney89 - 8 Kwi 2011,  14:18
 Temat postu: [MK2] Prosze o pomoc, elektryka.
 Auto zgasło na środku skrzyżowania, w ogóle nie kręci, akumulator rozładowany, alternator zregenerowany. Co może być przyczyna rozładowanego akumulatora?
 JoeMix - 8 Kwi 2011,  15:06
 
 Brak ładowania, akumulator na noc na prostownik i wtedy do auta i próbuj zapalić.
 Gurney89 - 8 Kwi 2011,  16:50
 
 no ale co w kółko tak będę robił?
 
 [ Dodano: Pią Kwi 08, 2011 18:09 ]
 Dodatkowe info, jak zgasło mi auto to wszystko zaczęło wariować, wyświetlacz radia zaczął migać, a potem siłowniki w centralnym zaczęły wariować.
 JoeMix - 8 Kwi 2011,  17:30
 
 Jak będziesz miał naładowany akumulator i auto palące to napisz,,,
 Gurney89 - 8 Kwi 2011,  17:38
 
 no to jutro będę miał bo to nie jest pierwszy raz, myślałem ze to alternator i zregenerowałem go i dalej ten sam problem ;(
 vegetagt - 8 Kwi 2011,  17:52
 
 Gurney89, jaki to akumulator? nowy/stary? marka?
 
 Jak auto będzie na chodzie, to sprawdzisz sobie pobór prądu na wyłaczonym silniku i ładowanie na wolnych oraz na 2000 obrotow.
 
 Moze coś z klemami nie tak... Ostatnio miałem suzuki swifta, który nie palił jak kable się do klem przyczepialo, a załapał od strzala po podłączeniu między klemą a izolacją.
 
 [ Dodano: Pią Kwi 08, 2011 18:53 ]
 
  	  | Gurney89 napisał/a: |  	  | Dodatkowe info, jak zgasło mi auto to wszystko zaczęło wariować, wyświetlacz radia zaczął migać, a potem siłowniki w centralnym zaczęły wariować. | 
 
 Wariacja jak wariacja - bardziej zachowanie spowodowane brakiem/skokami napięcia.
 Gurney89 - 8 Kwi 2011,  17:59
 
 Aku jest nowe zakupione miesiąc może dwa temu.
 vegetagt - 8 Kwi 2011,  18:01
 
 ale jakiejś normalnej firmy a nie np maxis? ( bodajze marka autolandowa )
 Sam mam taki w fiescie... Kupa a nie akumulator. Nie wiele lepiej sie sprawuje niż 7 letni motorcraft. W zime jak auto było nie ruszane 2-3 dni to już można było zakładać, że nie odpali.
 W kadecie mam boscha s3, po tygodniu w ujemnych temp normalnie palił.
 Gurney89 - 8 Kwi 2011,  18:07
 
 Z Centry
 vegetagt - 8 Kwi 2011,  18:32
 
 no to ładuj i zmierz, czy poprawnie jest ładowany i czy napięcie pobierane przy wyłaczonych urządzeniach elektrycznych jest w normie
   Gurney89 - 14 Kwi 2011,  07:27
 
 Aku naładowany. pomiar pierwszy ( niepodłączony aku ma 13,16V ), pomiar drugi ( podłączony na zapłonie 13,13V ), pomiar trzeci ( silnik na chodzie z włączonymi światłami 13,6V ), dodatkowe info takie ze gdy się gazuje silnikiem to światła się nie rozjaśniają. Przyczyną może być słaby styk ( taka fajka w alt ). czy to może być powodem słabego ładowania
 Pietrekk - 14 Kwi 2011,  13:33
 
 Światła będą się rozjaśniały tylko w przypadku słabego aku, jeśli masz słaby i napędzisz bardziej altek  co wiąże się z większymi obrotami silnika to będą się rozjaśniać, ale tylko w przypadku słabego aku.
 
 [ Dodano: Czw Kwi 14, 2011 14:34 ]
 Posprawdzaj wszystkie kable, zmierz ładowanie na altku.
 Maćko - 14 Kwi 2011,  13:52
 
 Aku w spoczynku nie powinien mieć nieco powyżej 12V ? Ładowanie jak na Fiestę ok ale po zapłonie na niewłączonym silniku właściwie niewiele się zmieniło ?
 JoeMix - 14 Kwi 2011,  14:50
 
 
 12,6v napięcie naładowanego na full akumulatora,,, 	  | Gurney89 napisał/a: |  	  | niepodłączony aku ma 13,16V | 
 
 Jeśli w aucie masz ładowanie na poziomie 12V to czego się spodziewałeś jak akumulator w sam w sobie ma powyżej 13,,,
  coś mi tu nie pasuje,,, Gurney89 - 23 Lis 2012,  14:22
 
 kochani nadal problem nie rozwiązany, gdyż aku rozładowuje się po 3 dniach jazdy... gdy oddawałem do mechanika powiedział mi ze auto nie ma ładowania i wynosi 11 z czymś, powiedział mi tez ze jest to spowodowane tym iż brakuje masy... Oki czy ktoś podpowie mi jak mam to wymienić?? ktoś już to robił
  ja jestem słaby z elektryki ;P Pozdrawiam
 JoeMix - 23 Lis 2012,  14:44
 
 Zaczyna się od wymiany regulatora napięcia,,, na nowy o wartości 14V4 czy też 14V czy 14,4V - to jest trąbione za każdym razem, tak samo jak pomiar napięcia jakie masz,,, bez tego ani rusz, "11 z czymś" to nie jest wiarygodna informacja,,,
 van - 23 Lis 2012,  17:56
 
 Gurney89, popraw masy tak jak mówi mechanik jest to najtańszy, najszybszy i najczęściej spotykany problem z ładowaniem itp.
 Czyścisz klemy akumulatora, czyścisz i poprawiasz klemy od kabli|(jak są pordzewiałe śruby itp. wymieniasz)posmarować to wszystko wazeliną, nie będzie się utleniać.
 I z "-" doprowadzasz dwa albo trzy na tyle grube jakie się da przewody na karoserię(musi być w miejscu przykręcenia goła blacha), do silnika(też wszystko oczyszczone), do alternatora do masy. Jak ktoś ma problemy z rozrusznikiem to jeszcze do niego też się spotykałem.
 diodalodz - 24 Lis 2012,  16:16
 
 Przed tym jak cokolwiek zrobisz trzeba wiedzieć co masz zrobić. Fascynuje mnie postawa ludzi na forum którzy kochają pracować.
 Przede wszystkim musisz mieć multimetr. Możesz go zakupić w markecie za 15 zł.
 Jak się dorobisz takiego cudu trzeba dokonać kilku pomiarów.
 
 1. Pomiar pierwszy. Zacisk B+ na alternatorze i masa alternatora, pomiar przed rozruchem dokonany na zakresie 20VDC powinien dawać odczyt ok 12,2V. Uruchamiasz silnik i sprawdzasz co dzieje się po odpaleniu. Ważne aby badać wszystko na alternatorze. B+ to wejście 2 grubych przewodów . Najlepiej wbić sondę w kostkę. i po odpaleniu nie wkładać już tam łap.  Jeśli pomiar wykaże 13,8V lub więcej , następny pomiar.
 2. Pomiaru dokonujesz na klemach akumulatora. Przed i po rozruchu. Jeśli napięcie będzie o 0,1-0,2 V niższe niż to zmierzone na alternatorze, wszystko jest ok.
 markos2101 - 24 Lis 2012,  18:08
 
 7 miesięcy na poprawienie ładowania... Trzeba mieć zdrowie
   Gurney89 - 30 Lis 2012,  14:52
 
 Dobra nie miałem cierpliwości i oddałem do mechanika, jest nowy altek i śmiga bez zarzutu. mam rok gwarancji na niego... troszkę mnie to kosztowało bo wydałem, na ta operacje 400 zł... no cóż ale jest
   Gurney89 - 30 Lis 2012,  14:58
 
 Teraz kolejna kwestia elektryki... muszę doprowadzić do ładu licznik bo robiłem przekładkę i wsadziłem tak jak była kostka do nowego licznika z XR2 bez żadnych zmian... oczywiście nic nie świeci jak powinno świecić, albo wg nie świeci... jeżdżę na pełnym baku i zimnym niczym owoce w zamrażalce... obrotomierz tez nie jest podłączony... wiec z licznikiem czeka mnie ciekawa przygoda...
 
 |  |