|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK6] Demontaż bębna?
hawaj - 4 Kwi 2011, 17:32 Temat postu: [MK6] Demontaż bębna? Wie ktoś może jak zdjąć bęben z fiesty mk6? jest on jakoś przymocowany razem z łożyskiem? Męczyłem się dzisiaj z godzinę i nic...Pomoże ktoś?
ElGrey - 4 Kwi 2011, 18:08
oprocz sruby na osi nie jest niczym przymocowany, poprostu zrobil ci sie rant na bebnie i uniemozliwia zdjecie ot taka uroda.
ja zrobilem sobie sciagacz do tego typu bebnow i mam spokuj
drzeniow - 4 Kwi 2011, 18:30
poluźnij tez linke od ręcznego.
A potem to dwa mocne śrubokręty i jedziesz
Tylko ściagaj równo bęben zeby okładzin nie pozrywać.
JoeMix - 4 Kwi 2011, 18:40
hawaj napisał/a: | jest on jakoś przymocowany razem z łożyskiem? | Tak, nie ma piasty z tyłu (w sensie jako osobnej)
grzestsw - 4 Kwi 2011, 21:35
mialem ten sam problem na weekend. Zlamalem szpilke i zeby ja wymienic trzeba sciagnac beben. Po godzinie meczarni dalem sobie spokoj narazie...
hawaj - 4 Kwi 2011, 21:51
tak tylko ze u mnie wyglada to zupełnie inaczej , próbowałem podważać sróbokrętami , pukać młotkiem ale nawet nic nie drgnęło. Po tym wszystkim przyszły mi myśli że to jest jakoś sklejone z łożyskiem i nabite jakoś prasą że tak twardo siedzi. Po godzinie bicia młotkiem i młotem 5kg nawet nie drgnęło , potem dałem sobie spokój i wpadłem na forum założyć temat czy ktoś może wie jak to schodzi. Jutro musze coś z tym zrobić bo wieczorem auto zawoze do lakiernika także niemam wyjścia. Czyli u was bęben schodzi bez problemu?
JoeMix - 4 Kwi 2011, 22:03
hawaj, Jak waliłeś tam młotkiem 5kg a nie odkręcałeś dużej centralnej śruby (w samym środku bębna) to pewnie już łożyska masz do wymiany,,,
[ Dodano: Pon Kwi 04, 2011 22:12 ]
Więc nie jest tak:
Tylko tak:
I żeby zdjąć bęben trzeba odkręcić śrubę (tak ogólnie)
I wtedy ściągniesz bęben i wysypią Ci się łożyska,,,
hawaj - 4 Kwi 2011, 22:19
JoeMix napisał/a: | Jak waliłeś tam młotkiem 5kg a nie odkręcałeś dużej centralnej śruby (w samym środku bębna) to pewnie już łożyska masz do wymiany,,, |
A kto powiedział że nie odkręciłem?? oczywiste ze odkręciłem ale moje zdziwienie było wielkie ze po odkręceniu śruby i popukaniu młotkiem i młotem nawet nie drgnęło!! To jak to wkońcu jest schodzi sam bęben czy bęben razem z łożyskiem?
JoeMix - 4 Kwi 2011, 22:24
Jeśli się nic nie zmieniło to razem z łożyskiem,,, jeśli przy próbie ściągnięcia i jednoczesnego obrotu coś trze - to trzeba wyzerować regulator na szczekach by się zeszły, jak nic nie obciera i da się luźno bęben obracać to stawiam że coś nie do końca jest odkręcone jednak,,,
hawaj - 4 Kwi 2011, 22:38
JoeMix napisał/a: | Jeśli się nic nie zmieniło to razem z łożyskiem,,, jeśli przy próbie ściągnięcia i jednoczesnego obrotu coś trze - to trzeba wyzerować regulator na szczekach by się zeszły, jak nic nie obciera i da się luźno bęben obracać to stawiam że coś nie do końca jest odkręcone jednak,,, |
Przy obrocie bębnem ewidentnie coś obciera ale nie znam sie na tym az tak bardzo wiec myslaem ze cos wpadlo? jak to regulator wyzerować? jesli zrobie wszystko to bęben bez oporu ma zejsc?
ElGrey - 4 Kwi 2011, 23:02
w Mk6 z samoregulatorami nic nie zrobisz bez zdjecia bebna, we wczesniejszych generacjach i owszem, ale tu jest zupelnie inny samoregulator
zadnych mlotkow bo bedziesz wymienial i beben i lozyska, podwazanie srubokretami jest dobre ale wowczas jak juz troche sie zsuna, schodzi fatalnie ale ja dalem rade to i kazdy zdejmie, ja sciagacz zrobilem ze zwyklego plaskownika stalowego 3 otwory 2 na szpilki i jeden nagwitowany sruba i juz
hawaj - 4 Kwi 2011, 23:03
ElGrey napisał/a: | w Mk6 z samoregulatorami nic nie zrobisz bez zdjecia bebna, we wczesniejszych generacjach i owszem, ale tu jest zupelnie inny samoregulator |
No to jakim sposobem mam zjdąć ten bęben?
PacMan - 6 Kwi 2011, 22:02
Witam.
Nie rozbierałem jeszcze bębna w swojej fieście MK6 ale robiłem w poprzednich wersjach i w Escorcie- robiłem to trochę inaczej. Zamiast odkręcać łożysko by zdjąć bęben, odkręcałem całą piastę wraz z bębnem. Można to zrobić odkręcając cztery śruby od wewnętrznej strony bębna przez co nie trzeba tykać łożyska.
Uploaded with ImageShack.us
Rogal - 8 Kwi 2011, 17:16
PacMan napisał/a: | Można to zrobić odkręcając cztery śruby od wewnętrznej strony bębna przez co nie trzeba tykać łożyska. |
Ja tylko dodam że ten sposób jest sprawdzony przez niejednego gracza. Albo odkręcamy od przodu, albo od tyłu.
JoeMix - 8 Kwi 2011, 17:21
Zdejmowanie od tyłu poza zaletami ze nie ruszamy łożysk i tak dalej ma jedną wadę: trzeba wyciągać czop piasty przez mechanizmy szczęk i tak dalej,,,
Marcinowaty - 8 Kwi 2011, 19:42
Darujcie sobie odkręcanie tylnych śrub. Łatwo je [cenzura] i wtedy dopiero rodzi się problem. Znam to z autopsji. Lepiej jest odkręcić centralną śrubę i zdjąć piasto bęben z łożyskami, zrobić co trzeba i założyć później wszystko z powrotem. Łożysk nie trzeba regulować tylko do oporu dokręcić. Przy okazji warto nasmarować łożyska. Polecam smar aktywny firmy Mind (www.mind.pl)
Cytat: | poprawiłem słownictwo |
jery13 - 8 Kwi 2011, 20:19
W mk 4 miałem problem z hamulcami tylnymi i właśnie demontowałem bębny sposobem 4 śruby z tyłu , żadnych problemów z odkręceniem , tylko trzeba pamiętać żeby linkę od ręcznego poluzować, bo przy ściąganiu bębna czop haczy o dźwignię od ręcznego przy szczęce hamulcowej .
|
|