Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [Inny] Obroty zawieszone na 2-3tys [Galaxy 2.3]

Freeman - 28 Lut 2011, 16:07
Temat postu: [Inny] Obroty zawieszone na 2-3tys [Galaxy 2.3]
Witam, znowu problem z Galaxy.
Zawieszają mi się obroty na poziomie 2-3000 (ale nie falują). Po odpaleniu silnika od razu idą do 2000, natomiast po dodaniu gazu wchodzą na 3-3500. Nie ważne czy silnik zimny czy ciepły. Tak samo bez różnicy na benzynie i na gazie. Po gwałtownym dodaniu gazu obroty spadają do 2000, ale natychmiast idą do ponad 3000 (i nawet wyżej). Tak samo przy wciśnięciu sprzęgła. Po odpięciu kabla od silniczka nie ma żadnej reakcji. Przy wykręconym silniczku obroty falowały, aż zgasł.

Awaria ta pojawiła się nagle. Pewnego dnia samochód mi nie odpalał i po próbach odpalenia (długie kręcenie) akumulator się rozładował. Okazało się, że winne były kable i świece. Po naprawie od razu pojawił się ten problem z obrotami. Zastanawiam się czemu tak naglę się to pojawiło?

JoeMix - 28 Lut 2011, 16:48

Freeman, Jaki tam jest silniczek,, typowy korkowiec, strzelający zawór czy silniczek jak w 1,1/1,3, może jakieś foto silniczka i silnika,,,
Freeman - 28 Lut 2011, 16:55

Nie wiem. Wygląda tak: http://www.esen.com.pl/gs...M2U9F715BA2.jpg

Czy na kablu dochodzącym do tego silniczka powinien być prąd? Sprawdzałem probówką (12V) oba piny i nie świeciła.

JoeMix - 28 Lut 2011, 17:01

Robisz tak odkręcasz silniczek, jak zakręcisz silnikiem to jedną dziurą silnik będzie ciągną powietrze, zatykasz ręką, ale tak nie do końca - jak zaskoczy i regulując dziurę uda ci się utrzymać silnik na obrotach to albo poleciał silniczek albo jego sterownik,,, ile tam masz kabelków? 2? 4?
Freeman - 28 Lut 2011, 17:02

JoeMix napisał/a:
ile tam masz kabelków? 2? 4?
2 kabelki są.
JoeMix - 28 Lut 2011, 17:08

A weź miernikiem sprwdż każdy kabelek do masy a potem między sobą,,, (cholera wie czy tam jest cewka czy silniczek w tym zaworze)
Freeman - 28 Lut 2011, 17:10

Ok. Tylko powiedz mi jak ustawić miernik?
JoeMix - 28 Lut 2011, 17:23

Na 12V (20V) DC.
Freeman - 28 Lut 2011, 17:49

Jednak prąd jest. Sprawdziłem inną kontrolką i świeci.

Będę jeszcze raz czyścił krokowca, przy okazji spróbuje przytkać tą dziurę.

Marek - 28 Lut 2011, 21:07

Bocznikowy padl, zawiesza sie i tyle. Ew masz duza nieszczelnosc w dolocie.
Marcin - 1 Mar 2011, 07:58

Marek napisał/a:
Bocznikowy padl, zawiesza sie i tyle

najprawdopodobniej tak, można próbować wyczyścić, może jeszcze podziała

Freeman - 1 Mar 2011, 21:25

Już go czyściłem, ale jutro z rana będę to robił jeszcze raz (mega porządnie). Czy jak juz go porządnie wyczyszczę to mogę go potraktować obficie WD40?

Dzisiaj jakby poprawa obroty wiszą poniżej 2000 ( tak pomiędzy 1500-1900)

Marcin - 2 Mar 2011, 08:13

Sławek, musisz go porządnie wypłukać (nawet wykąpać) ekstrakcyjną/wd40 i dodatkowo rozruszaj ten trzpień w środku, żeby bez oporów się poruszał i dobrze przylegał jak jest zamknięty. Jak to nie pomoże to niestety nowy.
Freeman - 22 Mar 2011, 16:49

Marcin napisał/a:
Sławek, musisz go porządnie wypłukać (nawet wykąpać) ekstrakcyjną/wd40 i dodatkowo rozruszaj ten trzpień w środku, żeby bez oporów się poruszał i dobrze przylegał jak jest zamknięty. Jak to nie pomoże to niestety nowy.
Tak dla informacji pomogła właśnie kąpiel w benzynie ekstrakcyjnej (poszły dwie butelki 0,5L), potem porządnie zalane WD i zgodnie z sugestią rozruszanie trzpienia.

Obroty są jak dawniej. Dzięki za sugestie.

Marcin - 22 Mar 2011, 19:10

nie ma sprawy :) mam nadzieję, że Twój post przeczyta taki jeden mondzioł co się słuchać nie chce :-P

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group