Forum FiestaKlubPolska -

Archiwum Forum FKP - Sportowe wersje mk3

Nikuś - 30 Sty 2011, 13:32
Temat postu: Sportowe wersje mk3
Koledzy, jak to w końcu było? Tekst Pumy ze strony głównej jest ok, ale nadal jest to tekst, ma tam wyraźnego podziału na wersje.

Może jakieś krótkie podsumowanie:
- wersja
- lata produkcji
- silnik
- ew. różnice między wersjami silnikowymi
- cechy charakterystyczne (np różnica między xr a rs)
- inne detale
- jakieś linki do ciekawych danych :-)


Zacząłem szukać online, ale niestety połowa wyników jest niepełna, zrażona błędami, i ogólnie szit, a reszta bazuje się na tekście Pumy. Potem mnie już głowa rozbolała i w ogóle mi się wszystko pomieszało :(

szynszyl - 30 Sty 2011, 13:36

http://www.fiestaklubpols...id=29&Itemid=59

[ Dodano: Nie Sty 30, 2011 13:43 ]
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19871

madek - 30 Sty 2011, 13:50

W skrócie wygląda to tak (okresy produkcji nie są do końca precyzyjne, różne są źródła na to, ale nie ma co się rozdrabniać bo na różnych rynkach wyglądało to inaczej)

03-1989 do 10-1992 LJD CVH 1.6 8v 104KM (XR2i) - niebieskie listwy
03-1989 do 10-1992 LJC CVH 1.6 8v 110KM (XR2i) - niebieskie listwy
03-1990 do 10-1992 LHA CVH 1.6 8v 130KM (RS Turbo) - zielone listwy, wloty na masce
02-1992 do 12-1995 RDB Zetec 1.8 16v 105KM (S) - wygląd seryjny (cywilny), mechanika xr2i
02-1992 do 12-1995 RQC Zetec 1.8 16v 130KM (XR2i 16v/RS1800) - brak listew
01-1994 do 12-1995 L1G Zetec 1.6 16v 90KM (Futura/Si) - okrągłe zderzaki
01-1994 do 12-1995 F4A CVH 1.4 8v 75KM (Futura/Si) - okrągłe zderzaki

Nikuś - 30 Sty 2011, 14:56

madek, masz więcej tego stuffu? :-P Jeśli tak to daj mi znać na pw.

Dodam też coś co znalazłem w czeluściach fkp: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=13104

madek - 30 Sty 2011, 15:03

Nikuś napisał/a:
madek, masz więcej tego stuffu?

A co chcesz wiedzieć?

Odnośnie silników to kiedyś napisałem coś takiego http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=24691

a ten temat do którego dałeś linka to jest tak zamotany, że niewiele można stamtąd wywnioskować (niektórzy opierali swoją wiedze chyba na wróżeniu z fusów)

jak dla mnie to np. nie było XR2i z silnikiem 1.8 16v 105km, a niektórzy upierają sie że tak..

Stunt_Man - 30 Sty 2011, 15:14

wszystko ok ale w fieście nie było 1.6 zetec S
Nikuś - 30 Sty 2011, 15:16

madek napisał/a:
A co chcesz wiedzieć?


Jak rozpoznać po czy to xr2i 1.6, RS1800, czy może "mk3.5" xr2i 1.8. Czy może tylko zostaje tylko patrzenie po listwach na zderzaku, czy można to zrobić inaczej (oprócz Microcata).

madek - 30 Sty 2011, 15:20

Stunt_Man napisał/a:
wszystko ok ale w fieście nie było 1.6 zetec S

no fakt poprawione :) w sumie to nawet nie jest zetec-e, tylko zwykły zetec

[ Dodano: Nie Sty 30, 2011 15:28 ]
Nikuś napisał/a:
Jak rozpoznać po czy to xr2i 1.6, RS1800, czy może "mk3.5" xr2i 1.8

1.6 cvh najłatwiej rozpoznać właśnie po niebieskich listwach (o ile się zachowały) i po wnętrzu (szare plastiki, kierownica 2 ramienna, fotele standardowe z lepszym wyprofilowaniem siedziska, tapicerka w kratke, felgi 13")

1.8 16v od 92 roku miało już zawsze ciemne wnętrze i fotele "uszatki" lub recaro, brak listew w zderzakach i po bokach, kierownica 3 ramienna skórzana, felgi seryjnie 14"

od 94 roku wszystkie zmiany jak w innych fiestach czyli lusterka okrągłe, kierunki boczne, poduchy w srodku, inna tapicerka

poza tym oczywiscie inna paleta kolorów nadwozia w róznych latach, ale to juz bardziej skomplikowany temat :)

każda Xrka miała taki sam pakiet poszerzeń zderzaków, poza tym spojler na tylnej klapie (wersje rs częściowo lakierowany)

Przemekbalagan - 30 Sty 2011, 15:31

XR2i 105 KM na ZETECU nie było !
Stunt_Man - 30 Sty 2011, 15:33

Przemekbalagan napisał/a:
XR2i 105 KM na ZETECU nie było !

dobrze sie czujesz? ktoś napisał że było? :krzesłemgo:

Nikuś - 30 Sty 2011, 15:39

madek napisał/a:
02-1992 do 12-1995 RDB Zetec 1.8 16v 105KM (S) - wygląd seryjny (cywilny), mechanika xr2i


Stunt_Man, jest napisane. Poza tym jak nie było jak na każdym kroku słyszę że S-ka to przytłumione 1.8 z RS'a.

[ Dodano: Nie Sty 30, 2011 15:42 ]
http://forum.fiestaklubpo...opic.php?t=5251

Stunt_Man - 30 Sty 2011, 15:44

Nikuś napisał/a:
madek napisał/a:
02-1992 do 12-1995 RDB Zetec 1.8 16v 105KM (S) - wygląd seryjny (cywilny), mechanika xr2i


Stunt_Man, jest napisane. Poza tym jak nie było jak na każdym kroku słyszę że S-ka to przytłumione 1.8 z RS'a.

ale Ty nie rozumiesz że S to xr2i bez dodatków wizualnych?

Nikuś - 30 Sty 2011, 15:46

Ja się nie kłócę, tylko piszę co zasłyszałem od innych i przeczytałem.
Przemekbalagan - 30 Sty 2011, 18:56

Kolega Madek napisał, że jak dla niego nie było wersji XR2i z silnikiem 105 KM ZETEC, a ja tyko to potwierdziłem. Widzę ,że na tym forum nigdy się nic nie zmieni.
Wersja (New Port) Futura XR2i RS występowała z pakietem ZENDER w 1994r (jedynie).
Później montowano 1,6 16V 90 KM ze wspomaganiem i 1,8 ZETECA już nie montowano.
Oczywiście w 1994 roku były 1,6 16V oraz ostatni wypust XR2i RS 1,8 130 KM.
skład to ;
- zmieniony zderzak przedni
- tylny zderzak w formie nakładki na zderzak FUTURA
- inne delikatniejsze, ale zaokrąglone progi, na błotnikach tylko przód
- dodatkowy obły spoiler pokrywy bagażnika w wersji ze STOP lub bez.
- wnętrze jak Futura
- czarny napis XR2i na na czarnej wykładzinie (zaraz 500 osób to zdementuje i będzie się myliło)

maniar72 - 30 Sty 2011, 19:59

jak taki temat poruszyliście to mam pytańko wersja 92 rok bez listew 1,8 130 kmto co to jest jak to nazywać xr2i czy rs1800 i jeszce jedno ile takich aut wyprodukowano w tej wersji ;/
Pele - 30 Sty 2011, 20:22

Doliczcie do tego jeszcze cały tuzin kundli po swapach ... albo usuwanie listew przez driverów ... po co bawić się w szczegóły ?? Fiesta to Fiesta.
madek - 30 Sty 2011, 20:54

maniar72 napisał/a:
jak taki temat poruszyliście to mam pytańko wersja 92 rok bez listew 1,8 130 kmto co to jest jak to nazywać xr2i czy rs1800

Jak kto woli :P Teoretycznie nazwa Rs1800 jest od 94 roku, ale niczym to się nie różni od wcześniejszych wersji (pod względem mechanicznym)

maniar72 napisał/a:
ile takich aut wyprodukowano w tej wersji

Nie wiem ale z chęcią bym się dowiedział :)

Pele napisał/a:
Doliczcie do tego jeszcze cały tuzin kundli po swapach ... albo usuwanie listew przez driverów ... po co bawić się w szczegóły ?? Fiesta to Fiesta.

Mówimy o oryginalności, to co się dzieje teraz z tymi autami to inna sprawa.

Lokmen - 30 Sty 2011, 21:08

XR2i to nic innego jak pakiet stylistyczny nadwozia (zderzaki, progi, nakładki na nadkola) oraz zawieszenia (amortyzatorów) - silniki to już inna sprawa.
Futura to też pakiet stylistyczny - w dalszym ciągu to nie będzie Xr2i mimo posiadania silników 1,6 16V (88KM) oraz 1,8 16V (105KM).

madek - 30 Sty 2011, 21:14

Cytat:
Futura to też pakiet stylistyczny - w dalszym ciągu to nie będzie Xr2i mimo posiadania silników 1,6 16V (88KM) oraz 1,8 16V (105KM).

Ale kombinujesz. To są po prostu oznaczenia sportowych odmian fiesty. Futura pod względem mechanicznym niczym się nie różni od wcześniejszych XR2i, a wygląd i silniki to po prostu cechy które ja wyrozniaja. Swoja droga 1.6 16v i 1.4 8v jak juz...

maniar72 - 30 Sty 2011, 21:22

może jest jakaś stronka gdzie wyjasniają ile było 1.8 16v 130km wyprodukowanych bardzo jestem ciekaw piszcie
Lokmen - 30 Sty 2011, 21:31

madek napisał/a:
Cytat:
Futura to też pakiet stylistyczny - w dalszym ciągu to nie będzie Xr2i mimo posiadania silników 1,6 16V (88KM) oraz 1,8 16V (105KM).

Ale kombinujesz. To są po prostu oznaczenia sportowych odmian fiesty. Futura pod względem mechanicznym niczym się nie różni od wcześniejszych XR2i, a wygląd i silniki to po prostu cechy które ja wyrozniaja. Swoja droga 1.6 16v i 1.4 8v jak juz...
jasne futura 1,6 16V ze swymi osiągnięciami w przyspieszaniu aż 11,1 sec do 100km/h jest sportową wersją XR2i -
madek - 30 Sty 2011, 23:11

Lokmen napisał/a:
jasne futura 1,6 16V ze swymi osiągnięciami w przyspieszaniu aż 11,1 sec do 100km/h jest sportową wersją XR2i -

Bardziej sportową niż 1.1 ;) Z resztą chodziło mi o to że zawieszenie czy układ hamulcowy są takie jak w XR, co świadczy że ma jakieś sportowe aspiracje

Lokmen - 31 Sty 2011, 08:12

Prosze sobie wbić do głowy ze Futura to pakiet stylistyczy a nie sporotwa wersja samochodu. W 1,1 (i nie tylko bo w pozostałych wersjach silnikowych) z końcówki produkcji masz takie samo zawieszenie oraz układ hamulcowy - czy w związku z tym te auta też są sportowe :?:
madek - 31 Sty 2011, 09:27

Lokmen napisał/a:
z końcówki produkcji masz takie samo zawieszenie oraz układ hamulcowy - czy w związku z tym te auta też są sportowe

Czy kosiarki miały stabilizatory, twardsze sprezyny i tarcze wentylowane? Nie wydaje mi sie :fox:

Lokmen - 31 Sty 2011, 10:57

miały - na niektóre rynki montowane fabrycznie
jackrzec - 31 Sty 2011, 21:02

Lokmen, ma rację. Kosiarki niektóre były ze stabem i wentylowanymi tarczami (ja takiej nie widziałem, ale w paru miejscach o tym czytałem i microcat też pokazuje że taka wersja jest możliwa). Raczej 1,1 to nie dotyczy, ale 1,3 na pewno (a juz na 100% wersje z SCSem).


Przemekbalagan napisał/a:
Kolega Madek napisał, że jak dla niego nie było wersji XR2i z silnikiem 105 KM ZETEC, a ja tyko to potwierdziłem. Widzę ,że na tym forum nigdy się nic nie zmieni.
Wersja (New Port) Futura XR2i RS występowała z pakietem ZENDER w 1994r (jedynie).
Później montowano 1,6 16V 90 KM ze wspomaganiem i 1,8 ZETECA już nie montowano.
Oczywiście w 1994 roku były 1,6 16V oraz ostatni wypust XR2i RS 1,8 130 KM.
skład to ;
- zmieniony zderzak przedni
- tylny zderzak w formie nakładki na zderzak FUTURA
- inne delikatniejsze, ale zaokrąglone progi, na błotnikach tylko przód
- dodatkowy obły spoiler pokrywy bagażnika w wersji ze STOP lub bez.
- wnętrze jak Futura
- czarny napis XR2i na na czarnej wykładzinie (zaraz 500 osób to zdementuje i będzie się myliło)

A z tego to nic nie rozumiem. To się tyczy Futury czy RS1800?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group