|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Mechanika - [MK3] Cieknąca miska olejowa XR2i 1.8 16V/cieknie z góry pom 
						
												 mimik44 - 18 Sty 2011,  21:40 Temat postu: [MK3] Cieknąca miska olejowa XR2i 1.8 16V/cieknie z góry pom Witam mam taki problem. Wymieniłem uszczelkę miski olejowej(kupiona w sklepie z częściami 60zł) założona i ciekło dalej od strony skrzyni. Odkręciłem miskę i co się okazało uszczelka miała poprzecinane takie jakby kołnierze więc kupiłem nową w serwisie forda za 100zł założyłem i efekt ten sam. Nie maiłem już do tego siły i oddałem mechanikowi ten założył tą uszczelkę z forda na silikon i efekt ten sam dalej cieknie, więc oddałem mu auto i wyciągnął tą uszczelkę lecz się już nie nadawała po silikonie i kupił nową którą dopasował w sklepie za 30zł i założył ją tak samo na silikon tylko gróbszą warstwę i efekt się nie zmienił dalej leje (uszczelka się nigdzie nie zawijała sprawdzane lusterkiem). Dodam tylko że miska jest prosta (przykładana do szyby) i simeringi nie leją. Co może być przyczyną. Najgorsze jest to żeby dostać się do miski trzaba "pół samochodu" rozkręcić i jak wiadome słaby dostęp, czy ktoś miał podobną sytuację proszę o pomoc
												 madek - 18 Sty 2011,  21:44
  Jesteś pewien że uszczelniacz wału korbowego jest cały?
												 mimik44 - 18 Sty 2011,  21:46
  raczej tak wszędzie jest sucho oprócz miski
												 kuba87 - 18 Sty 2011,  21:47
  pęknięta miska, wyciek spod pokrywy łozyska(widoczna po zdjeciu koła zamachowego)
 
bądz uszkodzony blok silnika
												 szynszyl - 18 Sty 2011,  21:55
  silikon jest tylko po to żeby nie odpadła uszczelka podczas montazu i tylko lekko się podkleja. 
 
w oplu mam nasrane silikonem i się wyraźnie poci. 
 
 	  | mimik44 napisał/a: | 	 		  | uszczelka miała poprzecinane takie jakby kołnierze | 	   to znaczy co.. dociągałeś na chama ?
 
za 100 zł to raczej zamiennik kupiłeś w ASO, skoro byle elring kosztuje 60-70 zł w sklepie.
												 mimik44 - 18 Sty 2011,  22:02
  w salonie forda kupiłem tą uszczelkę za 100. Przed wymianą było dobrze tylko bagnet mi sie urwał i wpadł do środka i nie było innej opcji jak ściągnąć miskę a stara oryginalna uszczelka była wygnieciona a te kołnierze to taki 2 paski idące przez całą uszczelkę po bokach, poprzecinały się bo to raczej badziew był (te paski wyglądały jak dolepione a w tej za 100 były też te paski ale jak by zlane z uszczelką)
												 szynszyl - 18 Sty 2011,  22:11
 
  	  | mimik44 napisał/a: | 	 		  | Wymieniłem uszczelkę miski olejowej.... Odkręciłem miskę.... | 	  
 
pytam się, czy dokręciłeś na chama?? 
 
 	  | mimik44 napisał/a: | 	 		  | kupił nową którą dopasował w sklepie za 30zł i założył ją tak samo na silikon tylko gróbszą warstwę  | 	   pisze się grubszą wszyscy wszędzie silikon leją...     za 30 zł to pewnie była cienka jak kartka papieru i dowalił silikonem.. 
 
zamiast wydawać 60+100+ 30 + Henia + silikon lepiej było w tym ASO dać te 150-200 
 
teraz to musisz wydać znowu.. pytam się, czy dokręciłeś na chama?? bo może pogiąłeś tą biedną miskę
												 Stunt_Man - 18 Sty 2011,  22:22
 
  	  | szynszyl napisał/a: | 	 		  zamiast wydawać 60+100+ 30 + Henia + silikon lepiej było w tym ASO dać te 150-200 
 
teraz to musisz wydać znowu.. pytam się, czy dokręciłeś na chama?? bo może pogiąłeś tą biedną miskę | 	  
 
a) miska jest z aluminium i ciężko ją wygiąć... to nie cvh
 
b) uszczelka (goetze) 40zł      mam u siebie i ZERO wycieku
												 JoeMix - 19 Sty 2011,  09:43
  Ale jak to cieknie olej, po całej długości mocowania czy tylko w jednym miejscu? Czy nie wiadomo bo nikt nie pokusił się o dokładne wyczyszczenie dołu silnika i umycie miski przed montażem.
												 mimik44 - 19 Sty 2011,  22:29
  miska cieknie tylko w okolicach skrzyni.Na jednej uszczelce, tej której poprzecinały się te "kołnierze" tylko dokręciłem na hama, ale przy następnej z umiarem, miska jest prosta jak już pisłałem(przykładana do szyby)
												 szynszyl - 20 Sty 2011,  09:35
  mimik44, miskę dokręca się jak dekla zaworów, śruby na przemian. jak śruby kół na krzyż... no ja Ci to inaczej napisać.? 
 
 	  | mimik44 napisał/a: | 	 		  |  tylko dokręciłem na hama | 	   i z gumy zrobiłeś metalowa podkładkę? cud że gwintu nie wyrwałeś. brawo. silikonu troche na pólksiężycach, podklej na środku miski żeby ładnie spasować i żeby nie zlazła podczas przykładania miski.
												 TomQ - 20 Sty 2011,  11:05
  A miski czasem nie dokręca się kluczem dynamometrycznym?
												 luki - 20 Sty 2011,  11:18
 
  	  | TomQ napisał/a: | 	 		  | A miski czasem nie dokręca się kluczem dynamometrycznym? | 	  
 
na dobrą sprawę to każde połączenie gwintowe w aucie się powinno dynamometrycznym dokręcać   
												 Stunt_Man - 20 Sty 2011,  17:24
  tylko że miske w zeteku sie przykręca mocno... z wyczuciem ale mocno
 
uszczelka wchodzi w rowki w misce i nie ma cudu żeby sie podwineła czy coś
 
sprawdź dokładnie blok w okolicach tych półksiężyców
												 Pele - 20 Sty 2011,  21:51
 
  	  | TomQ napisał/a: | 	 		  | A miski czasem nie dokręca się kluczem dynamometrycznym? | 	  
 
 
A właśnie, w CVH moment wynosi 10Nm     
 
 
Przykręcam na krzyż, to gdy dokręcam ostatnie, to pierwsze już są luźne ... chodzi mi o moment 10Nm. Następna runda przykręcania i znowu pierwsze są luźne. I tak do zaje*ania    
												 JoeMix - 20 Sty 2011,  21:54
 
  	  | Pele napisał/a: | 	 		  | Przykręcam na krzyż | 	  Miski olejowej się chyba nie przykręca na krzyż, tylko po kolei, śruba za śrubą do koła,,, (tak mi się coś kojarzy)
												 szynszyl - 20 Sty 2011,  22:25
  dekla zaworów też na krzyż lecisz, bo inaczej wygnie dziada. zaczynasz od środka i idziesz na zewnątrz. 
 
 
a wogóle to się  mogę mylić    
												 Pele - 20 Sty 2011,  22:59
 
  	  | Kod: | 	 		  | "Przyłożyć miskę olejową i przykręcić ręcznie narożne śrubki. Następnie dokręcić wszystkie pozostałe śrubki momentem 8Nm, Dokręcić śruby narożne momentem 8Nm" | 	  
 
 
Dalej nie cytuję bo nie związane z miską. Cytat z Sam Naprawiam.
 
 
JoeMix, możliwe że jednak się pomyliłem z tym dokręcaniem na krzyż. Ale mniejsza o to. Nie ważne jakim sposobem przykręcam to zawsze te poprzednie się luzują. Możliwe że uszczelka się ściska, ale mógłbym tak dokręcać całą wieczność. Dopiero jak olałem moment i zacząłem mocniej dokręcać to poczułem opór na śrubkach.
 
 
Nie wiem, może mam dynamometryczny klucz do dupy, ale wydaje mi się że te 8Nm to nic    
												 JoeMix - 21 Sty 2011,  07:46
  śruby się dokręca w jedną stronę momentem 7, potem po kolei w przeciwna momentem 10, a po 15 minutach w kolejności jak pierwszym razem momentem 10, - miska olejowa jak dekiel zaworowy nie musi być mocno dokręcona bo się niszczy i miska i uszczelka,,,
												 mimik44 - 24 Sty 2011,  20:17
  Wyciek jest jednak z góry zrobiłem zdjęcia i nie wiem czy to się leje z głowicy czy z kolektora i jeżeli z kolektora to czy będę musiał ściągać pokrywę zaworów czy będzie można wymienić tylko uszczelkę kolektora.http://img403.imageshack.us/i/1004343u.jpg/
 
http://img340.imageshack.us/i/1004342h.jpg/
												 
					 | 
				 
			 
		 |