|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Mechanika - [MK4] Swap silnika 1.8 d z mk3 do mk4 
						
												 philippe - 11 Sty 2011,  10:21 Temat postu: [MK4] Swap silnika 1.8 d z mk3 do mk4 Witam Panie i Panów.
 
Mam ogromną prośbę o wsparcie mnie paroma informacjami.
 
Z góry zaznaczam, że starałem się znaleźć podobny temat na forum oraz na polskich googlach niestety bez rezultatu. 
 
 
Sprawa wygląda tak- mam na stanie kompletny silnika wraz z skrzynią biegów od fiesty mk3 silnik 1.8 d - 60 km rocznik 95 oraz całe autko fiestę mk4 1.8 d (endura 60 km) rocznik 98 niestety z rozwalonym silnikiem - strzelił rozrząd- poza tym silnik i tak mega słabo zapalał - generalnie był zajechany.
 
 
Chciałbym wstawić ten kompletny silnik z mk3 wraz ze skrzynią do mojej mk4.
 
Pytanie nr 1 - czy jest to możliwe, jak wygląda temat mocowań skrzyni i silnika, czy będzie pasować łapa silnika za mk4 do silnika mk3.
 
 
pytanie nr 2 - jeżeli się nie da się przełożyć całego silnika wraz ze skrzynią to czy mogę przenieść sam słupek (goły silnik) - te piece są bardzo podobne.
 
 
pytanie nr 3 - wspomaganie- w mk3 go nie ma a w mk4 jest czy mogę moje wspomaganie przenieść z starego silnika mk4 do mk3- czy silnik mk3 ma przygotowane mocowania?      
 
 
pytanie nr 4 - czy mk3 1.8d miało sprzęgło na lince czy hydrauliczne. 
 
 
Proszę was jeżeli to możliwe o szybkie odpowiedzi. z góry dzięki
												 Pietrekk - 11 Sty 2011,  10:51
  Mocowanie skrzyni jest takie samo, silnika też powinno być takie samo. Wydaje mi się ze blok silnika powinien być też taki sam, kolektory powinny pasować, nie wiem jak z głowicą, bo może być inna, ale powinno się dać przełożyć ją. Tylko pod uwagę musisz wziąć fakt że wiązka do silnika MK3 może się różnić od tej z MK4. Wspomaganie powinno się dać chyba założyć. Sprzęgło na lince być powinno.
												 Marek - 11 Sty 2011,  13:07
  Pietrek możesz nie wprowadzać ludzi w błąd?     
 
 
 
Mocowania skrzyni są inne więc skrzynia nie pasuje. Dodatkowo w mk4 jest sterowane sprzęgło hydraulicznie, a w mk3 linką. Generalnie silnik po przełożeniu osprzętu powinien pasować, nie wiem jak dużo trzeba przekładać ale to wyjdzie Ci w praniu.
 
 
Poczekaj jeszcze na wypowiedzi ludzi bardziej siedzących w dieslach.
												 Stunt_Man - 11 Sty 2011,  23:02
  no problemo amigo
 
wrzucasz golasa z mk3 na osprzęcie z tego od mk4 i będzie śmigać
 
bo to te same silniki...
												 philippe - 12 Sty 2011,  11:29
  Stunt_Man, THX 
 
 
jeszcze jedno pytanko wiecie jak wyglądają przełożenia w skrzyni mk3 i mk4 
 
- co chcę zrobić- w mk4 skrzynia ma duży luz na zębatkach i na wolnym pojawiają się niesympatyczne stuki/klekotanie. w mk3 mimo, że auto starsze tego problemu nie ma. dlatego chcę przełożyć skrzynię.
 
pytanie 1 - czy przełożenia w skrzyni mk3 i mk4 są takie same (moc silnika taka sama moment obrotowy chyba też więc jestem dobrej myśli) ale wolę się upewnić. 
 
pytanie 2 czy w skrzyni mk3 było miejsce na hydrauliczny wysprzęglik bo nie mam ochoty zmieniać na linkę i przekładać pedały.
 
 
pozdro i z góry dzięki za odpowiedź
												 
					 | 
				 
			 
		 |