|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Silniki diesla - [MK4] Co to za zbiorniczek ?
cat1984 - 14 Gru 2010, 14:44 Temat postu: [MK4] Co to za zbiorniczek ? witam.Mam problem,odpadł mi ostatnio jakiś czarny zbiorniczek w kształcie "szpitalnej kaczki"z wlotem podobnym do kanistra,zbiorniczek był suchy.Nie mam pojęcia od czego może być,jak narazie 3 mechaników również nie ma pojęcia.Dodam że do zdarzenia doszło gdy wpadłem w płytki rów prawym kołem,pękł mi zderzak i uszkodziła się chłodnica klimy,oderwało sie nadkole i kilka innych drobnych częsci w tym ten zbiorniczek czarny,gdy mnie wyciagneli to moglem bez problemu jechac dalej.Bardzo proszę o pomoc.
TSRules - 14 Gru 2010, 14:49
cat1984 napisał/a: | jakiś czarny zbiorniczek w kształcie "szpitalnej kaczki" |
:yyy:
cat1984 napisał/a: | 3 mechaników również nie ma pojęcia |
:yyy:
może dej fote stary ...
MARIUSZ.B - 14 Gru 2010, 14:52
Pewnie jak dasz zdjęcie to będzie łatwiej, pewnie to coś nie oryginalnego skoro nawet mechanicy nie wiedzą co to jest. Chyba, że coś nie tak z mechanikami
ramses123 - 14 Gru 2010, 19:30
cat1984 napisał/a: | uszkodziła się chłodnica klimy |
1,8 d nie miały chłodnicy klimatyzacji osobnej ...
w okolicach prawego koła jest zbiorniczek płynu z chłodnicy i zbiorniczek płynu od spryskiwaczy ... czego Ci brakuje pod maską ? jak wszystko jest ... to może to coś było tam nie potrzebne ....
Puff - 14 Gru 2010, 22:44
ramses123 napisał/a: | 1,8 d nie miały chłodnicy klimatyzacji osobnej ... |
To jak czynnik był chłodzony w mk4 z klimatyzacją?
ramses123 - 15 Gru 2010, 13:47
Pufcio napisał/a: | ramses123 napisał/a: | 1,8 d nie miały chłodnicy klimatyzacji osobnej ... |
To jak czynnik był chłodzony w mk4 z klimatyzacją? |
zadawałem to pytanie kiedyś i uzyskałem odp. ze jedna chłodnica jest ...
Puff - 15 Gru 2010, 14:08
Przecież to jest niewykonalne... jak dorwę Piranyę, to dokładnie obejrzę przód, bo ona ma "brzydala" z klimą właśnie.
piranya - 16 Gru 2010, 11:21
Pufcio napisał/a: | Przecież to jest niewykonalne... jak dorwę Piranyę, to dokładnie obejrzę przód, bo ona ma "brzydala" z klimą właśnie. |
ja Ci dam "brzydala"
Nikuś - 16 Gru 2010, 18:41
Pufcio napisał/a: | Przecież to jest niewykonalne... |
Byś się zdziwił Zajrzyj pod maskę dowolnego samochodu z klimą, niemałe prawdopodobieństwo że też tak jest.
http://www.gm-radiator.co...ps_model=Fiesta
Zobacz że masz rozróżnienie chłodnic do Fiest mk4 z oraz bez klimy. Porównaj wymiary
Poza tym looknij tutaj:
http://www.fiestaklubpols...p=506415#506415
Puff - 16 Gru 2010, 20:38
Nikuś napisał/a: | Zobacz że masz rozróżnienie chłodnic do Fiest mk4 z oraz bez klimy. Porównaj wymiary |
Szczerze mówiąc widzę, że przy danym rozmiarze jest opcja: nie ma, a przy innym: jest/nie ma. Brak sztywnego. A i na mój skromny gust wynika to z tego, że jeśli chłodnica silnika jest przykryta chłodnicą z klimy, to wypadałoby, żeby miała nieco większą powierzchnię, żeby zrekompensować gorszy przewiew. Konstrukcja też zdaje się jest nieco inna, bo przecież przed "zwykłą" chłodnicę, wchodzi ta z klimatyzacji.
To mogłoby być realizowane na jednej chłodnicy, pod warunkiem, że byłaby ona wewnętrznie rozdzielona na dwa układy - ale przy tym musiałaby być cholernie szeroka, bo u mnie chłodnica z klimy ma w zasadzie powierzchnię standardowej chłodnicy.
kamil wolski - 16 Gru 2010, 21:05
Czy to czasami nie byl silniczek i obudowa od spryskow? Moze jakas nieoryginalna dziwna czy cos... No nie wiem... Ale zeby mechanicy nie ogarneli? No ale jak urwalo sie to silniczek pewnie wypadl z obudowy i zostaje sam czarny pojemnik i niewiadomo co to jest
Nikuś - 16 Gru 2010, 21:40
Pufcio napisał/a: | Szczerze mówiąc widzę, że przy danym rozmiarze jest opcja: nie ma, a przy innym: jest/nie ma |
Popatrz jeszcze którego modelu to dotyczy. Dla mk5 chłodnica dla wersji z klimą i bez jest ta sama, stąd oznaczenie "+ / -". W mk4 są dwie różne chłodnice dla wersji z klimą i bez klimy (oddzielne oznaczenia: "+" i "-"), ponieważ chłodnica klimy jest wbudowana w chłodnicę.
Pufcio napisał/a: | pod warunkiem, że byłaby ona wewnętrznie rozdzielona na dwa układy |
I tak właśnie jest Z tego katalogu który podlinkowałem wynika że różnica to ponad 5cm wysokości. Tyle.
Puff - 16 Gru 2010, 21:45
Nikuś napisał/a: | Z tego katalogu który podlinkowałem wynika że różnica to ponad 5cm wysokości. Tyle. |
To trochę malutko, zważywszy, że w mk5 ta chłodnica ma wymiary takie same jak silnikowa... Nie wiem jakim cudem ten układ jest w stanie wydajnie pracować w takim wypadku... Co więcej - dziwi mnie samo rozwiązanie, bo w mk5 z TDDi jest cholernie mało miejsca, a jakoś 2 chłodnice się zmieściły, a w mk4 nie potrafili? Coś mi tu śmierdzi (jakkolwiek - ja się myję! )
Nikuś - 16 Gru 2010, 21:58
Ale zdaje egzamin. Chłodnica jest na tyle wydajna że wentylator z przegrzania niesamowicie rzadko się włącza (mi się to 2 razy zdarzyło), inna sprawa że włącza się automatycznie przy włączeniu klimy, ale to dotyczy nie tylko Fiesty. Co do działania klimy nie mam najmniejszych zastrzeżeń.
rafantek - 17 Gru 2010, 01:15
Nikuś napisał/a: | Popatrz jeszcze którego modelu to dotyczy. Dla mk5 chłodnica dla wersji z klimą i bez jest ta sama, stąd oznaczenie "+ / -". W mk4 są dwie różne chłodnice dla wersji z klimą i bez klimy (oddzielne oznaczenia: "+" i "-"), ponieważ chłodnica klimy jest wbudowana w chłodnicę. |
Prosze was, nie piszcie herezji, bo ręce opadaja.
Chłodnica wody to chłodnica wody. Moga byc rozne, pod klime, pod skrzynie automat pod turbo itd ale wiąze sie to jedynie z inna ich konstrukcja:
- zwykła, to zwykła, ma tylko mocowanie najwyzej na wentylator
- pod klime, ma mocowanie np na skraplacz klimatyzacji i wentylator (czasem inny wentylator) + ew ciut inna budowe by pomieścic obie chłodnice
- pod skrzynie automat, ma zbudowany w boczek wymiennik dla oleju od skrzyni, ew jest ciut inna by pomiescic chłodnice oleju
- pod turbo sa inne konstrukcyjnie czasem, by pomieścic obok intercooler.
Nie ma ze chlodnica jest i do tego i do tego...
|
|