Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Cieknący płyn z pompy wodnej oraz czujnik temperatury

ambrosius - 13 Gru 2010, 18:26
Temat postu: [MK3] Cieknący płyn z pompy wodnej oraz czujnik temperatury
Witam

Wczoraj podczas jazdy zauważyłem że nie mam ciepłego ogrzewania. Po dojechaniu do domu sprawdziłem co się dzieje pod maską i okazało się że w zbiorniku z płynem chłodniczym pustka i zauważyłem kapanie płynu obok paska klinowego. I druga sprawa czy ten włącznik na zdjęciu to włącznik wentylatora chłodnicy ? Jak się to fachowo nazywa bo muszę kupić nowe. Proszę o rady czy konieczna wymiana pompy na co ewentualnie zwrócić uwagę, bo muszę samemu coś pokombinować z kasą krucho i jak ewentualnie podnieść silnik żeby uzyskać lepszy dostęp do pompy?

Proszę o opinie

Pozdrawiam
http://www.fotosik.pl/pok...651bc0888f.html


Kod:
na zdjęciu widać czujnik temperatury dla wskaźnika w zegarach, więc zgodnie z tym zmieniam tytuł wątku.
- bidżej

kazio-n - 13 Gru 2010, 18:56

Tak, konieczna wymiana pompy. Ten element nie jest taki drogi, wymiana nie naparza trudności - tylko musisz spuścić płyn chłodniczy i zaopatrzyć się w parę narzędzi, najlepiej nasadowych kluczy - 8, 10 i to chyba tyle... z tego co pamiętam. Spuszczasz płyn korkiem w chłodnicy ( cały nie zleci - zostanie w bloku, ale nie na tyle aby po zdjęciu starej pompy wyciekał ); ściągasz pasek - luzujesz alternator; odkręcasz koło z pompy - winno lekko się dać; masz dostęp do 3 śrub trzymających pompę wody - odkręcasz je i masz pompę na wierzchu; potem czyścisz powierzchnie, dajesz nową uszczelkę ( przeważnie jest w zestawie - w lepszych firmach dają w zestawie uszczelki ) i skręcasz w odwrotnej kombinacji...
jackrzec - 13 Gru 2010, 19:07

Dokładnie tak jak kazio-n pisze, a co do tego czujnika, to na zdjęciu widzę że urwał Ci się czujnik temp. na deskę. Masz 1,1 to kup zielony (koszt ok 18 zł)
ambrosius - 14 Gru 2010, 10:53

Dzięki za rady pompa już wymontowana (nie wiem czy przypadkiem simering nie poszedł ( po zdjęciu pompy jego fragment był zerwany, ale to może podczas zdejmowania więc wymienię całą pompę) czy ta pompa będzie odpowiednia do mojej fiesty
http://allegro.pl/pompa-w...1368941105.html
bo trochę się różni od orginału fordowskiego.
A i jeszcze jedno czujnik temp. zielony już kupiony tylko okazuje się że ta wtyczka gumowa "fajkowata" została trochę poturbowana przez pasek klinowy heh a jest zgrzana z tym przewodem więc nie wiem czy da się kupić taką nową gumową fajfkę z tym przewodem i potem ewentualnie polutować co radzicie.

Pozdrawiam i jeszcze raz wielkie dzięki za informacje

bidżej - 14 Gru 2010, 11:29

jak założysz czujnik i wszystko będzie trybić, to ja bym się nie przejmował, tylko poizolował solidnie przewód i poratował w miarę możliwości to co masz.

jak nie, to wypadałoby obciąć wtyczkę z innej wiązki razem z kawałkiem przewodu i wlutować zamiast tej starej. oczywiście porządna izolacja jak najbardziej wskazana.

jackrzec - 14 Gru 2010, 19:37

pompa jest dobra - wyglądem się nie przejmuj.
Arkadius - 14 Gru 2010, 20:17

Uwaga bo pompy się zmieniały! różniły się jak dobrze pamiętam odsadzeniem na koło pasowe. Więc warto się upewnić że np. motor nie był zmieniany :)
ambrosius - 15 Gru 2010, 19:32

Dzięki wszystkim za pomocny odzew :)

Pompa już zamontowana brak wycieków ale na noc jeszcze coś podstawie by być 100% pewnym, a i po dolaniu płynu do chłodnicy i uruchomieniu fiesty sprawdziłem ogrzewanie i nie było heh już myślałem że lawinowo termostat padł a okazało się że jeszcze układ nie do końca był odpowietrzony.

Pozdrawiam

jackrzec - 16 Gru 2010, 19:06

Arkadius, przy 1,1? Wszędzie podają 89-95

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group