Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Problem z simmeringami

Uchorro - 11 Gru 2010, 14:03
Temat postu: [MK3] Problem z simmeringami
Witam chłopaki. jestem młodym kierowcą. i moje 1 autko to fiesta mk3 1.3 CLX 91 rok.
i nie dawno mam problem z simmeringiem. otóż to gdy jadę zaczyna mi pasek objeżdżać (chyba) i dziś sprawdziłem i mam tam pełno brudu i oleju i te koła pasowe też są mokre. i nie wiem co z tym zrobić czy da rade samemu wymienić ten simmering czy trzeba do mechanika jechać:(

diodalodz - 11 Gru 2010, 14:20

Nie jest o super trudne , jedynie kanał może się przydać . odkręcasz koło pasowe silnika wyciągasz z silnika , wyrywasz stary simmering wkładasz nowy , smarujesz wargę simmerungu olejem wkładasz koło i ponownie skręcasz , potem paski i w drogę .
Uchorro - 11 Gru 2010, 14:22

to jest simmering z pokrywy rozrządu. a koszt takiego simmeringa jaki jest mniej wiecej?
diodalodz - 11 Gru 2010, 14:34

23 corteco
9,70 ajust
23 elring
nr katalogowy elring 586.730

Uchorro - 11 Gru 2010, 14:45

heh ja troche ciemny jestem w tym wszystkim bo dopiero zaczynam zabawe z mechaniką;p

[ Dodano: Sob Gru 11, 2010 14:47 ]
i nie wiem za bardzo gdzie szukać tego albo coś

[ Dodano: Sob Gru 11, 2010 14:49 ]
a jakie on ma wymiary ten simmering bo szukałem na allegro to śą tylko wymiary simmeringów

diodalodz - 11 Gru 2010, 15:04

36,5x52,48x8
średnica wew x średnica zewnętrzna x wysokość

Uchorro - 11 Gru 2010, 15:33

super to bede szukać takiego czegoś:) dobrze ze dam rade to wymienic bez mechanika, tylko ze nie mam kanału
dziekuje za pomoc!:)

Fordon - 11 Gru 2010, 16:56

Proste :)
Spod maski zluzuj srube kola pasowego, popusc alternator zeby scianac sobie pasek klinowy, jak jest mokry to kup nowy, a kola (pasowe,alternatora i pompy wodnej) umyj.
Luzujesz sruby kola, podnosisz sobie strone pasazera do gory, zabezpiecz auto koziolkiem czy jakims klockiem drewnianym zeby w razie co nie spadl prosto na glebe, odkrecasz kolo sciagasz je, odkrecasz dalej srube kola pasowego, sciagasz kolo pasowe, dalej wkretak w dlon i wydlubujesz stary zimmering, obczyszczasz w kolo wszystko, nabijasz nowy zimmer.
Reszta w odwrotnej kolejnosci j/w.

Pozdro.

Uchorro - 11 Gru 2010, 18:09

dzieki wszystkim za pomoc:) napewno pomogliście:D ten pasek nie jest na tyle mokry co uwalony cały ze smaru lub oleju. damy rade dzieki za wszystko. p.s nie wiecei ile moze spalać taka fiescinka? bo dzis mi braklo paliwa jak mialem zatankowane 5.27 litra i po 50 km brakło;/
jackrzec - 11 Gru 2010, 18:30

Robota prosta jak budowa cepa, jedyny problem może być z odkręceniem tej śruby od koła pasowego.
Stunt_Man - 11 Gru 2010, 18:40

bez klucza pneumatycznego i dobrej nasadki nie podchodzić
TomQ - 11 Gru 2010, 18:40

Uchorro napisał/a:
ten pasek nie jest na tyle mokry co uwalony cały ze smaru lub oleju.
Dlatego trzeba go wymienić na nowy. Nie da się go już niestety dobrze umyć.

Cytat:
mialem zatankowane 5.27 litra i po 50 km brakło;/

Nie jeździ się na takich końcówkach.
Raz, że wszystkie syfy z dna zbiornika wsysasz, dwa, że pompa chodzi w powietrzu
i szlak ją trafi bardzo szybko.

Stunt_Man - 11 Gru 2010, 18:45

Cytat:
Raz, że wszystkie syfy z dna zbiornika wsysasz

jedna z większych bzdur jakie słyszałem

jackrzec - 11 Gru 2010, 18:52

Stunt_Man napisał/a:
bez klucza pneumatycznego i dobrej nasadki nie podchodzić
Kluczem pneumatycznym tam nie dojdziesz! (chyba że silnik wyjmiesz), owszem nasadka musi być dobra, ale to nie wtym rzecz - trzeba zablokować jakoś wał, a to juz takie proste nie jest - ja blokowałem po odkręceniu rozrusznika (znalazłem jakiś płaskownik który tam wcisnąłem i się zaklinował między zębami na kole a obudową i poszło). Co do klucza, to idealnie pasuje klucz do kół od malucha (19mm). Grzechotki szkoda.
Stunt_Man - 11 Gru 2010, 18:54

Cytat:
Kluczem pneumatycznym tam nie dojdziesz!

Ty sie tak nie unoś bo chyba sie za mało starałeś
ja jakoś odkręciłem koło pasowe zarówno w hcs jak i w zetecu - oba były zamontowane w samochodzie

TomQ - 11 Gru 2010, 21:18

Stunt_Man napisał/a:
jedna z większych bzdur jakie słyszałem

:bezradny: ... a ja myślałem, że to napisałem :hahaha:

Stunt_Man - 11 Gru 2010, 21:32

TomQ napisał/a:
Stunt_Man napisał/a:
jedna z większych bzdur jakie słyszałem

:bezradny: ... a ja myślałem, że to napisałem :hahaha:

to że to napisałeś nie znaczy że wcześniej tego głupstwa nie słyszałem
nie bądź taki do przodu

jackrzec - 11 Gru 2010, 22:19

Stunt_Man, a Ty co taki bojowo nastawiony?! Odbija Ci? Opanuj się trochę, bo siejesz zamęt.
Fordon - 12 Gru 2010, 00:02

TomQ napisał/a:
Raz, że wszystkie syfy z dna zbiornika wsysasz, dwa, że pompa chodzi w powietrzu
i szlak ją trafi bardzo szybko.

Nie tyle ze syfy ida do ukladu co siateczka przy pompce dostaje brud i osad co za tym idzie moze sie zapychac.... ale za to pompa nie chodzi w powietrzu tylko zaciaga powietrze co za tym idzie nie ma studzenia paliwem i przez to sie zaciera. Tak to powinno wyladac. :)
Odkrecenie sruby kola pasowego to nic trudnego wbijasz R sadzasz kumpla do srodka pompuje hebel i go trzyma a drugi odkreca kolo pasowe.
Kluczem pneumatycznym mozna dojsc jesli opusci sie silnik z poduszki.... innej opcji nie ma. to co ja opisalem jest mozliwe nawet dobra nasadka i pokretlem...
Stunt_Man, swoje frustracje oraz problemy rozladuj w domu na znajomych a nie na forum... o tyle prosze <8>
Do autora tematu, kolega dobrze ci pisze ze nie jezdzi sie tak bo koszta beda wieksze w przypadku uszkodzenia pompy paliwa.

Uchorro - 12 Gru 2010, 12:29

ho no ja wiem ze moge to uszkodzic i postaram sie nie jezdzic juz na takich resztkach:P
a taka druga sprawa to jak podkrecic hamulec reczny? bo mam go strasznie slaby, a nie wiem gdzie te sroby do podkrecania są

[ Dodano: Pią Gru 17, 2010 19:31 ]
witam ponownie :/ mam duży problem, iż dzisiejszego pieknego dnia dojeżdżamdo domu i słyszałem jak coś strzeliło i hamulce przestaly dzialas, okazalo sie ze jakis przewód mi strzelił tylko w tym problem ze niby to tylni lewy poszedl prubuje odkrecic go ale lipa troche rdzy sie dostalo i jak prubuje odkrecic ten przewód to mi sie wygina ten uchwyt caly a przy nadkoru blacha wgina w srodek;/


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group