Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Grzechocząca kierownica - koła nie kręcą

Dawid_Krk - 28 Lis 2010, 10:18
Temat postu: [MK3] Grzechocząca kierownica - koła nie kręcą
Witam wszystkich!

Przyszła zima - pierwszy śnieg. Poszedłem wieczorem do autka, odpaliłem, odśnieżyłem i wyskrobałem szyby. Chcę ruszać, kręcę mocno kierownicą, a ona nagle zaczęła grzechotać i chodzić luźno. Sytuacja wygląda tak, że kierownica grzechocze, kręci się luźno, a koła stoją w miejscu. Dziwna sprawa. Pierwsze co mi przyszło do głowy to krzyżak (był wymieniany rok temu), ale było wczoraj ciemno i jeszcze tego nie sprawdziłem. Czy ktoś z was spotkał się z podobnym przypadkiem? Dodam, że kierownica zaczynała się trząść się na trasie tak od 90-100km/h.

Pozdrawiam.

bidżej - 28 Lis 2010, 10:58

czyli co? mamy telepatycznie stwierdzić, czy jednak ten krzyżak się nie poluzował albo nie padł?
Kondziu - 28 Lis 2010, 11:01

a ja obstawiam że ten kto montował krzyżak nie dokręcił śruby na wieloklinie maglownicy i delikatnie ujmując zjechały się... albo krzyżak się zjechał jedno z 2.... ciesz sie ze stało się co sie stało na postoju...
JoeMix - 28 Lis 2010, 11:05

Krzyżak, albo nie krzyżak, czyli maglownica, to ze kierownicą trzęsie przy pewnych prędkościach to najczęściej od złego wyważenia kół (albo od niewyważenia) rzadziej od hamulców,,,
Dawid_Krk - 28 Lis 2010, 12:49

Jednak maglownica ;-| . Sprawdziłem krzyżak i kręci się razem z kierownicą, natomiast grzechotanie (przeskakiwanie) słychać w przekładni maglownicy. Teraz pytanie, jak bardzo skomplikowana jest wymiana takiej maglownicy. Samochód stoi na parkingu (a raczej na krawężniku) i ma skręcone koła. Nie wiem teraz czy sam się za to brać, czy potrzebny będzie warsztat oraz pomoc drogowa (holowanie w takim stanie odpada).
jackrzec - 28 Lis 2010, 19:52

Dawid_Krk napisał/a:
Teraz pytanie, jak bardzo skomplikowana jest wymiana takiej maglownicy.
Zwykłą maglownicę (bez wspomagania) wymienisz w pół godziny na parkingu. Jest do odkręcenia raptem 5 śrub (wliczając tą od krzyżaka). Po jednej przy każdej zwrotnicy i dwie mocujące maglownice do budy. I tyle - montaż w kolejności odwrotnej...
bidżej - 28 Lis 2010, 23:25

Dawid_Krk, to że krzyżak kręci się razem z kierownicą, to nie znaczy że kręci się też trzpień od maglownicy - sprawdziłeś? jest na nim wielowypust, który mógł paść tak jak pisze Kondziu.
JoeMix - 29 Lis 2010, 05:26

bidżej, a co to zmienia, wyrobiło się po takim trrr pewnie, wiec i tak do wymiany,,,
rusin - 30 Lis 2010, 11:09

tez tak mialem. okazalo sie ze sruba sie odkrecila ta co mocuje krzyzak do maglownicy.skrecilem ja mocno zalozylem kontre i tak juz jezdze ze dwa lata. co jakis czas sprawdzam i jest dobrze. tez w nocy mi sie to stalo i tez myslalem ze to maglownica. rozkrec zobacz czy na maglownicy wielowypust sie nie zjechal.jak nie to zrob tak jak ja.jak mocno skrecisz to bedzie dzialac bo ten wielowypust ma wieksza twardosc niz ten na krzyzaku.
bidżej - 30 Lis 2010, 11:29

JoeMix, i właśnie o tym co napisał rusin myślałem :hihihi:
Dawid_Krk - 1 Gru 2010, 16:25

Dzięki rusin za podpowiedź! Faktycznie okazało się, że krzyżak był poluzowany. Na razie dokręciłem na wyczucie, tak aby przejechać się trochę po osiedlu i rozgrzać traktorynkę :) . W najbliższym czasie planuję wizytę w garażu u znajomego, chcę sprawdzić stan wielowypustu maglownicy oraz krzyżaka. Chciałbym to również dokręcić tak, żeby nie martwić się na trasie, że zabraknie sterowania :) . Stąd pytanie, jak to najlepiej zrobić? rusin pisał o kontrze, ale nie wiem za bardzo jak to wygląda - chodzi o drugą nakrętkę z podkładką sprężynującą?

Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc :) .

luki - 1 Gru 2010, 16:31

dajcie nową śrubę i nakrętke samokontrującą albo zwykła i kontrę do tego..
rusin - 1 Gru 2010, 16:56

piszac kontra chodzilo mi wlasnie o druga nkretke (jak to fachowo sie ladnie nazywa przeciwnakretka). skrec ta srube berdzo mocno ale z wyczuciem zeby nie zerwac.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group