Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Optymalne obroty dla 1.4i

Sucre - 5 Lis 2010, 20:57
Temat postu: [MK3] Optymalne obroty dla 1.4i
W specyfice silnika mojej fiesty 1.4i jest wyraźnie napisane ze max moment osiaga przy 4500 obr a max moc przy 5600 obr. A więc zgodnie z tym chcac zmienic bieg na wyzszy powinienem najlepiej nieznacznie przekroczyc te 4500 obr. Z tym że powyzej 3000 obr silnik zaczyna duzo glosniej chodzic i przy dluzszej jezdzie powyzej tych obrotow zauwazylem ze wypluwa olej... Do ilu w takim razie krecic aby silnik pracowal poprawnie i dynamicznie ale jednoczesnie nie dostawal zbyt mocno "po tylku"??
DemptD - 5 Lis 2010, 21:21

tak jak uczyli na prawie jazdy gy
1 - 0-20km/h
2 - 20-40km/h
3 - 40-60km/h
4 - 60-80km/h
5 - 80-vmax km/h

gy

Rebel - 5 Lis 2010, 21:27

co to za brednie DemptD :hahaha: a jak jade np czinkłaczento (na holenderskim gazie z resztą) to też wg tego schematu? Auto autu (albo aucie) nie równe. :hihihi:

Z resztą też jestem ciekawy tak kontrolnie jakie optymalne obroty ma 1.3 no i pewnie to samo 1.1...

Stunt_Man - 5 Lis 2010, 21:28

ja jak chce jechać spokojnie to max 3tys

a DemptD zartował

Rebel - 5 Lis 2010, 21:31

rwiezel napisał/a:
ja jak chce jechać spokojnie to max 3tys


Każdym benzyniakiem, którym jeździłem i nie ważne czy to było 2.0 1.5 czy litrówka najlepiej kręciło się je do 2,5-3. Oczywiście mówimy o zwykłej jeździe a nie wyścigu :)

Pele - 5 Lis 2010, 21:48

DemptD napisał/a:
1 - 0-20km/h
2 - 20-40km/h
3 - 40-60km/h
4 - 60-80km/h
5 - 80-vmax km/h


Stunt_Man napisał/a:
a DemptD zartował


Ja tak jeżdżę ;-|

Stunt_Man - 5 Lis 2010, 21:50

bo widzisz Twój pojazd akurat pozwala zmieścić sie w tych przedziałach
kamilocha1 - 5 Lis 2010, 21:58

ja jezdze 50 ne 5ce ;d :2xf:
JoeMix - 5 Lis 2010, 22:03

Moje 1,4 się najlepiej kręciło jak się je ciągnęło do 4 tyś,,, podczas normalniej jazdy starałem się nie schodzić poniżej 1,8 tyś,,,
DemptD - 6 Lis 2010, 22:38

kamilocha1, bo Ty jesteś dziwny :2xf:
Sucre - 6 Lis 2010, 23:01

Jeśli chodzi o mnie to ustalilem sobie jakis czas temu ze trzeba krecic(tak mi sie zdaje) do tylu aby przy wrzuceniu na wyzszy bieg obroty spadly do 2100-2200 obr(nie ponizej 2 tys). I to wychodzi tak ze na 2 i 3 krece do 3tys a na 4 do 2800(jakos tak). Wiadomo jak sie uprzec to mozna jedynie do 2500 i wtedy spadnie do 1800 ale mysle ze jednak ponizej 2 tys sie nie powinno schodzic. Tyle z mojej praktyki(jak wspomnialem na poczatku ksiazka mowi zupelnie co innego) i powiem szczerze nie mam pojecia co myslec... Wiadomo nie jest to nowe auto i jak dotad chodzi bez problemow. I wiadomo nie chcialbym go zazynac... Ale tez nie chce tak zamulac ze potem bym sie czul jak w 1.1 ... . Co byscie mi radzili?? Obstawac przy swojej obecnej teorii czy jednak cos zmienic?
KxL - 7 Lis 2010, 01:58

Najlepiej odlacz przewod sygnalowy obrotomierza, uzyj ucha i szostego zmyslu kierowcy :ok:
Sucre - 9 Lis 2010, 19:59

szóstego zmysłu używam czukiereczekczy przypadkiem nie zgubilem tlumika po drodze:P

[ Dodano: Pią Lis 19, 2010 18:54 ]
Ktoś jeszcze się wypowie? ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group