Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [Inny] Zetec Turbo - biały dym??

yezozwierz - 13 Paź 2010, 23:53
Temat postu: [Inny] Zetec Turbo - biały dym??
Po krótcę opowiem, silnik Zetec 1.8 16v z turbinką T3 z ERST, odprężony płytą, wysterowany DET2 - wszystko było jak należy, tylko w pewnym momencie dosłownie nagle (przejazd testowy aby sprawdzić logi) auto puściło masę białego dymu zewsząd (wydech i wszystkie łączenia).. W poszukiwaniu usterki znalazłem zbyt krótką szpilkę w kanale wodnym od kolektora wydechowego i wymieniłem na dłuższą. Odpaliłem silnik i dalej biały biały dym cała masa.. Ale auto lata jak dzikie, świetnie naprawdę jeździ, olej czysty, woda czysta i nie wygląda na to żeby miało jej ubywać. Zaczyna dymić po kilkudziesięciu sekundach od odpalenia. Czy to może być olej który wlał mi się do kolektora? (odkręcałem szpilke która przechodzi przez kanał olejowy). Proszę o rady, jak potrzeba więcej info to piszcie powiem co tylko wiem.. (aha, to w escorcie siedzi, nie obraźcie się że pytam na fkp, ale tu są specjaliści a tam wątpie).
Puff - 14 Paź 2010, 09:17

Biały dym z reguły oznacza, że do wydechu dostaje się woda/płyn chłodniczy.
drzeniow - 14 Paź 2010, 09:21

spalany olej nie dymi na bialo tylko niebiesko lub czarno,
Wody nie musi duzo sie dostac do komory spalania aby bylo bialo.
Sprawdz czy weże od wody robią się twarde jesli tak to walneła Ci uszczelka pod glowicą.
Masz lpg?
bo lpg jak jest zimno tez na bialo kopci/

[ Dodano: Czw Paź 14, 2010 09:22 ]
turbinka + stara uszczelka glowicy = woda precz ;]

BerciQ - 14 Paź 2010, 15:33

a dużo jeździsz? Ubywa płyn chłodzący? A może jest woda, ale w układzie wydechowym i jak trochę auto pochodzi, nagrzeją się elementy wydechu to zaczyna parować? Tak jak po wjeździe w kałużę i woda dostanie się na wydech.
yezozwierz - 14 Paź 2010, 19:11

Uszczelka jest cała kompresja nigdzie nie ucieka, ideał, węże w normie, w zbiorniczku cisza i spokój wody nie ubywa. Uszczelki nowe reinza przy turbieniu były zakładane 10 tysięcy temu może mniej. Dymu jest TYLE że nie może to być regularna para z układu wydechowego czy coś podobnego..

Nie nie mam LPG, to raczej alogiczne zetec z turbiną i gaziorem..

Stunt_Man - 14 Paź 2010, 19:58

biały dym jest zarówno na jałowych obrotach jak i przy wysokich?
Laskosz - 14 Paź 2010, 20:18

biały dym może też onznaczać zę na ciepłą stronę czyli wydech turbiny dostaje sie olej
yezozwierz - 15 Paź 2010, 01:06

tak. odpalam silnik, pochodzi chwilę na wolnych bez objawów czy dymków z wydechu i zaczyna się akcja, wali jak z gaśnicy na biało. na wysokich też, ciągle. zaznaczam, w wydechu JEST olej.

jak wiecie żeby do zeteca założyć kolektor z ERST trzeba nawiercić nowe szpilki. wchodzą w kanały wodne i olejowe. źle dopasowałem szpilki i na 99% lało mi się przy rozrządzie spod szpilki do kolektora z kanału wodnego. odkręciłem znów kolektor i z kanału olejowego (spływ z głowicy) poleciało mi dużo oleju w wydech - tak że z łączenia ze środkowym kapało, uszczelniłem szpilki wszystkie i woda już nie powinna się lać. więc też pytanie czy to nie dymi olej który jest w wydechu.

NOWITEK - 15 Paź 2010, 07:25

yezozwierz napisał/a:
tak. odpalam silnik, pochodzi chwilę na wolnych bez objawów czy dymków z wydechu i zaczyna się akcja, wali jak z gaśnicy na biało. na wysokich też, ciągle. zaznaczam, w wydechu JEST olej.

jak wiecie żeby do zeteca założyć kolektor z ERST trzeba nawiercić nowe szpilki. wchodzą w kanały wodne i olejowe. źle dopasowałem szpilki i na 99% lało mi się przy rozrządzie spod szpilki do kolektora z kanału wodnego. odkręciłem znów kolektor i z kanału olejowego (spływ z głowicy) poleciało mi dużo oleju w wydech - tak że z łączenia ze środkowym kapało, uszczelniłem szpilki wszystkie i woda już nie powinna się lać. więc też pytanie czy to nie dymi olej który jest w wydechu.



Ile tak juz jeździsz po skręceniu tego kolektora?

Daras84 - 15 Paź 2010, 10:52

a moze uszczelnienie turbiny ci puszcza?
yezozwierz - 15 Paź 2010, 10:56

Po ostatnim przykręceniu przejechałem dosłownie kawałeczek bo kilka kilometrów. Skończyło się pożarem bandaża na kolektorze i dziurą w chłodnicy (ściągałem downpipe i musiałem ciut źle lambade ułożyć). Za to jechał szałowo przez ten kawałek :D :D :D
Krawiec - 15 Paź 2010, 14:13

uszczelniacze turbiny do wymiany
Daras84 - 15 Paź 2010, 17:34

z tego co wiem to na turbine ma isc "mniejsze" cisnienie oleju
Laskosz - 16 Paź 2010, 01:51

wszystko ciul jak właściciel ma olej w wydechu i dlatego kopci
sprawdź dobrze te szpilki jeszcze raz czy tam gdzieś się coś nie sączy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group