Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Uszkodzona automatyczna skrzynia biegów w 1.25 16V

Rocco - 30 Wrz 2010, 22:14
Temat postu: [MK4] Uszkodzona automatyczna skrzynia biegów w 1.25 16V
Witam na wstępie wszystkich klubowiczów :)

nabyłem autko jak w temacie za śmieszne pieniądze. Samochód bezwypadkowy ,ładny ,czyściutki ,zadbany , oryginalne 110 tys km . ma tylko jeden feler - przyczynę dla której poprzedni właściciel je prawie darmo oddał - nie do końca sprawną automatyczną skrzynię biegów . Jak mi sam relacjonował skrzynia przestała działać po długiej trasie (Niemcy-Polska) dosłownie kilka km przed celem , ale zalał olej ATFII i dojechał pod dom . Rano auto już nie chciało ruszyć z miejsca , jednakże wystarczyło dolać litr oleju i znów można było pare km przejechać . Działa tak do tej pory . Auto wstawiłem do suchego garażu ( po zalaniu olejem samo wjechało dosłownie 500 m ) rano już nie rusza - poziom oleju skrzyni na bagnecie - zero . Garaż suchutki brak śladów jakichkolwiek wycieków . Co się może dziać z olejem ? Czy ktoś się spotkał z podobną usterką ? Po zalaniu olejem skrzynia pracuje poprawnie . Samochód trochę postoi bądź przejedzie i nie rusza się czy to na D , L czy na R . Skrzyniarze chcą grube pieniądze za wymianę oleju . Mam trochę pojęcia o mechanice , ale skrzyni nigdy nie rozbierałem . Jedynie obserwowałem wymianę oleju w takowej . Czy w tym autku dysponując normalnymi narzędziami w warunkach garażowych jestem w stanie sam wymienić olej i filtr (bez narzędzi specjalistycznych) ? Co ewentualnie potrzebuję ?

Wszystkie sugestie i rady mile widziane . Dziękuję i pozdrawiam .

Rocco

przemo_rsr - 30 Wrz 2010, 22:17

Rocco napisał/a:
Czy w tym autku dysponując normalnymi narzędziami w warunkach garażowych jestem w stanie sam wymienić olej

jak wymienisz olej którego nie masz??
ale przypadek ciekawy :yyy:

Rocco - 30 Wrz 2010, 22:26

przemo_rsr napisał/a:
Rocco napisał/a:
Czy w tym autku dysponując normalnymi narzędziami w warunkach garażowych jestem w stanie sam wymienić olej

jak wymienisz olej którego nie masz??
ale przypadek ciekawy :yyy:


Hmm skoro nie wycieka , to gdzieś go mam :) Jeszcze tylko nie wiem gdzie :głowąwmur:

Pozdrawiam

[ Dodano: Czw Wrz 30, 2010 22:34 ]
Nie wiem czy to ma znaczenie , ale pedał gazu działa bardzo "skokowo" naciskam go długo długo nic i za chwilę się wkręca raptownie na wysokie obroty .

drzeniow - 30 Wrz 2010, 23:58

moge Ci dac namiary do szrotu gdzie ostatnio widzialem skrzynie automat od mk3 1.3i.
Moze bedzie pasować. Odda za śmieszne pieniądze.

JoeMix - 1 Paź 2010, 08:37

Rocco napisał/a:
rano już nie rusza - poziom oleju skrzyni na bagnecie - zero
Kolego jak sprawdzasz ten olej w skrzyni?

[ Dodano: Pią Paź 01, 2010 08:38 ]
Rocco napisał/a:
Skrzyniarze chcą grube pieniądze za wymianę oleju . Mam trochę pojęcia o mechanice , ale skrzyni nigdy nie rozbierałem
I jak masz CTXa to nie rób tego,,, tak samo nie dawaj do zwykłego warsztatu,,,

[ Dodano: Pią Paź 01, 2010 08:39 ]
Rocco napisał/a:
Czy w tym autku dysponując normalnymi narzędziami w warunkach garażowych jestem w stanie sam wymienić olej i filtr
Nie, skrzynkę trzeba wymontować i wypłukać,,, sprawdzić czy w ogóle jej sens ponownego montażu i tak dalej,,,
Rocco - 1 Paź 2010, 08:41

JoeMix napisał/a:
Rocco napisał/a:
rano już nie rusza - poziom oleju skrzyni na bagnecie - zero
Kolego jak sprawdzasz ten olej w skrzyni?

[ Dodano: Pią Paź 01, 2010 08:38 ]
Rocco napisał/a:
Skrzyniarze chcą grube pieniądze za wymianę oleju . Mam trochę pojęcia o mechanice , ale skrzyni nigdy nie rozbierałem
I jak masz CTXa to nie rób tego,,, tak samo nie dawaj do zwykłego warsztatu,,,



Na odpalonym silniku , wcześniej "czukiereczek" skrzynię trochę w tą i spowrotem .

Pozdrawiam

JoeMix - 1 Paź 2010, 08:43

Rocco napisał/a:
Hmm skoro nie wycieka , to gdzieś go mam :) Jeszcze tylko nie wiem gdzie
W układzie chłodzenia zaglądałeś?
Rocco - 1 Paź 2010, 08:45

Jeszcze nie , ale w przeciągu 30 minut jestem w stanie to sprawdzić .

Pozdrawiam

[ Dodano: Pią Paź 01, 2010 09:33 ]
W zbiorniczku wyrównawczym susza ;/

Pozdrawiam

JoeMix - 1 Paź 2010, 09:46

Teraz to jest tak, im mniej w tym aucie będzie chodził silnik tym lepiej dla tej skrzyni, bo tam się wszystko kręci nawet jak wybierak jest na P czy N,,,

Trzeba ustalić co się dzieje z płynem (uzupełnij jakimś najtańszym badziewiem z marketu) bo może tam nie tylko oleju w skrzyni w tym aucie brakuje,,, jak się ma olej w silniku? Co laliście i którędy do tej skrzynki bo ATFII to tak ogólnie (jakiego kolory był ten olej)

Namierz w komorze silnika linki od starowania (z gazu idzie linka na taką krzywkę i tam się rozchodzi na 2 - jedna na silnik, druga na skrzynie idzie (jak jest podobnie jak w Mk3)) i bez pracującego silnik niech ktoś naciska powoli gaz a ty patrz na te linki czy płynie się przesuwają czy może jakaś jest zatarta i przeskakuje,,, do tego sprawdź jaki jest naciąg wszystkich jak pedał nie jest naciśnięty (naciągnięte, luźne, bardzo luźne?)

Rocco - 1 Paź 2010, 10:18

Olej wlewałem przez bagnet do pomiaru stanu zaraz obok tych linek o których piszesz - są one raczej dość napięte (choć nie skupiałem się jeszcze na ich dokładnym sprawdzeniu) .Co ciekawe dziś po odpaleniu i dodaniu gazu auto rusza zarówno do przodu jak i tyłu , ale nie jest tak jak w innych automatach, że po załączeniu biegu auto zaczyna się toczyć . Pedał gazu chodzi dość ciężko i po wciśnięciu długo nic , a później rusza z kopyta , myślałem w pancerz jakiegoś "penetranta" psiknąć .
JoeMix - 1 Paź 2010, 10:27

Rocco napisał/a:
ale nie jest tak jak w innych automatach, że po załączeniu biegu auto zaczyna się toczyć
a powinno,,,
Rocco - 2 Paź 2010, 10:19

Witam , auto u Skrzyniarza . USzkodzony jest jakiś czujnik który przepuszcza pod ciśnieniem olej . Wczoraj skrzynię bardziej zalałem olejem i nawet zaczęła reagować na samo wrzucenie biegu - auto toczy się . Po za tym ma być wszystko ok. Czekam na ten czujnik tylko który występuje tylko w oryginale .

Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group