Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Automat CTX

adamszymanek - 17 Wrz 2010, 21:10
Temat postu: [MK4] Automat CTX
Witam
Mam taki problem z samochodzikiem żony. Przy przełączaniu na D bardzo często gaśnie niezależnie od tego czy jest zimna czy rozgrzana. Przy włączaniu wstecznego nie gaśnie w ogóle. Od czego to jest zależne olej sprawdzony, obroty równiutkie nie szarpie.Czy to jest kwestia jakiejś regulacji, ponieważ przy włączeniu D strasznie się wyrywa.
Dziękuję za wszelkie porady.
Pozdrawiam...

Dodam jeszcze że jak już się ruszy to wszystko ok.

JoeMix - 18 Wrz 2010, 08:18

adamszymanek napisał/a:
ponieważ przy włączeniu D strasznie się wyrywa
Naciśnij na hamulec i trzymaj,,, zdecydowanie a nie jak kobieta,,, ma się wyrywac, na tym to działa że auto chce jechac do porzodu jak mu D zapniesz,a tylko hamulce mu nie pozwalają,,, Jakie obroty masz na P, R, D, L ?
adamszymanek - 18 Wrz 2010, 19:34

Witam Joe
Ja wiem że samochodzik z tą skrzynką się wyrywa ale w tym przypadku jest to dosyć mocne szarpnięcie przy włączaniu D dla porównania dużo mniejsze jest przy R. Obroty są równe przy wszystkich przełożeniach około 1000.

JoeMix - 18 Wrz 2010, 21:53

1000 to za dużo na zwykłe jałowe a co dopiero na biegu - dlatego się wyrywa, powinno być w granicach 900 a po włączeniu biegu na hamulcu około 800,,,
Puff - 19 Wrz 2010, 00:39

Jak tak na krótko w temacie:
JoeMix napisał/a:
Jakie obroty masz na P, R, D, L ?

Co to jest "L" ? Kojarzę kwartet "PRND", ale L-ki niezbyt...

JoeMix - 19 Wrz 2010, 09:38

Dobre auta które mają coś pod maską (w sensie silnik) mają poza D często S lub podobnie co sprawia że można trochę dynamiczniej pojeździć,,, we fieście pod maską jest silniczek i garstka koników więc jest L które sportowych przełożeni nie zapewnia, ale powoduje że silnik się trochę wyżej kręci,,, (duże obciążenie, doczepka, góry i te sprawy to lepiej na L niż D)

[ Dodano: Nie Wrz 19, 2010 09:40 ]
Pufcio napisał/a:
PRND
Bo o to mnie chodziło, zwykła literówka wyszła ale cały zakres we fieście to PRNDL
adamszymanek - 19 Wrz 2010, 19:59

Czyli radzicie obniżyć obroty? Muszę się dowiedzieć gdzie u nas mają komputer.Spróbuję jeszcze przed tym zmienić świeczki. Dzięki za rady.
Pozdrawiam.

JoeMix - 19 Wrz 2010, 20:58

To raz, a dwa to powinna być reakcja silnika na załączenie biegu, czyli spadek o 50-100 obrotów w dół w stosunku do N lub P
adamszymanek - 20 Wrz 2010, 10:19

Witam.
Właśnie wracam od mechanika. Okazało się że z silnikiem i obrotami wszystko w porządku obr. ok.880. Stwierdzili że przyczyna chyba leży w skrzyni ponieważ przy zmianie na R nic się nie dzieje tylko przy zmianie na D szarpie i często gaśnie. Zaproponowali na początek wymianę oleju i filtra poradźcie czy to pomoże. Zaznaczam że olej w skrzyni klarowny i jest stan. Auto ma przejechane 65000 km.
Koszt filtra 90zł. a co do oleju to oryginalny 72zł. za litr strasznie dużo. Doradźcie czy może być jakiś tańszy?

JoeMix - 20 Wrz 2010, 22:34

Jak chcesz wlać jakiś pól tysiąca do skrzyni to możesz wlać,,, do sprawdzenia przekaźnik kontrolny biegu jałowego i krańcówki przy wybieraku, oraz wszyte 3 linki do regulacji,,, w zwykłym warsztacie będą z ciebie ciągnąc kasę i raczej niewiele wywojują bo za CTX;y nie chcą się brać w specjalizowanych warsztatach gdzie automaty robią,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group