|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Amartyzator olejowy czy gazowy
Wili23 - 12 Wrz 2010, 10:10 Temat postu: [MK3] Amartyzator olejowy czy gazowy Witam. Z racji kołysania i stukania na nierównościach mam zamiar wymienic amortyzatory w moim fieściolocie. Szarpak pokazał 70 przód 80 tył ale niewierze, że są w dobrym stanie amorki 17 letnie amorki na polskich drogach. Co prawda po naciśnieciu nie bujają a normalnie raz odbijają. Znalazłem okazyjnie gazówki francuskiej firmy gabriel za 60zł. sztuka.
I tu mam pytania do fachowców: na gazach zmienią się bardzo odczucia z jazdy? Mozna miec przód gazówki tył olejowe? Gazówki skracają żywotność pozostałych elementów zawieszenia? Co dodatkowo wymienia sie przy przednich amorkach?
matrix-1990 - 12 Wrz 2010, 10:18
odczucie jest jak wjedziesz w studzienke zapadniętą do głębokości 7 cm, dodatkowo jak tak bardzo chcesz możesz wymienić sprężyny i kielichy no i jeśli się boisz o to że przy gazowych będzie troche sztywno i może "skracać żywotność pozostałych elementów zawieszenia" to po co ci gazowe? Bo ogólnie widziałem już tańsze i lepszych firm. Gazowe są po to, żeby ci się buda nie krzywiła za bardzo na zakrętach
arecki - 12 Wrz 2010, 12:02
Wili23 napisał/a: | na gazach zmienią się bardzo odczucia z jazdy? |
będzie twardziej
Wili23 napisał/a: | Mozna miec przód gazówki tył olejowe? |
można
Wili23 napisał/a: | Gazówki skracają żywotność pozostałych elementów zawieszenia? |
są twardsze więc...
Wili23 napisał/a: | Co dodatkowo wymienia sie przy przednich amorkach? |
zobacz w jakim stanie są mocowania amorów, oboje (ale powinny być z amorem)
za 60 zeta to nie spodziewaj się rewelacji..
Marcinowaty - 12 Wrz 2010, 19:20
Skoro masz sprawne amortyzatory to po co kombinować?
drzeniow - 12 Wrz 2010, 20:18
Marcinowaty napisał/a: | Szarpak pokazał 70 przód 80 tył ale niewierze, |
rzeczywiście są w calkiem dobrym stanie.
Gazowe są dobre bo auto sie lepiej w zakrętach trzyma.
Twarde zawieszenie to cios w sworzeń wahacza i ogólnie we wszystkie gumowe tuleje.
Coś za coś chcesz wchodzić 100km/h w zakręt musisz częściej robić podwozie.
|
|