Forum FiestaKlubPolska -

LPG - [MK4] Odłączenie pompy paliwa

Marian0753 - 7 Wrz 2010, 22:25
Temat postu: [MK4] Odłączenie pompy paliwa
Witam, mam pytanie co zrobić żeby po przełączeniu na gaz wyłączała się pompa paliwa?? Mój problem polega na tym iż podczas jazdy na gadzie gdzieś ulatuje paliwo. Byłem u gazownika powiedział że z instalacją wszystko OK, jego zdaniem najlepiej było by odłączyć pompę paliwa aby podczas jazdy na gazie paliwo nie opuszczało zbiornika. Przewody paliwowe wszystko szczelne. Samochód to ford escort mk7 1,4 na pełnym wtrysku. nie chce ręcznych przełączników od załączania pompy.
JoeMix - 7 Wrz 2010, 22:44

Jak wtryskiwacze są zamknięte / wyłączone to paliwo powinno się kręcić w kółko,,, jak znika, to albo gdzieś cieknie, albo wtryski nieszczelne i przepala po trochu,,, jak chcesz zasilanie pompy odciąć, to przetnij przewód np. przy przełączniku który normalnie jest zwarty (np. od przełącznika świateł drogowe/mijania, z wyjściem 87a) a zasilanie kotwicy podłącz pod elektrozawór gazu,,,



Przecięty przewód zasilania pompy od strony instalacji samochodu dopnij do 30, a ten idący dalej do pompy do 87a - powinna działać jak trzeba, końcówkę 85 dołącz do masy a 86 do zasilania jakiegoż zaworu od gazu np. na reduktorze, teraz jak pojawi się zasilanie to zawór LPG się otworzy a przekaźnik rozłączy zasilanie pompy,,, na zacisku 87 masz jeszcze do wykorzystania +12V kiedy silnik pracuje na lpg,,,

Marian0753 - 8 Wrz 2010, 14:30

A jakiś schemacik tego może bardziej mi to zobrazuje. I jak te piny znaleźć? Po czym to szukać? Mam schematy z książki sam naprawiam ale tam trochę niewyraźnie zeskanowane jest :/
JoeMix - 8 Wrz 2010, 15:12

Schemacik przekaźnika masz na przekaźniku na zdjeciu, piny sa podpisane od spodu,,, jak bardzo chcesz schemat to wieczorem narysuję,,,
Marian0753 - 8 Wrz 2010, 15:46

Już chyba wiem o co chodzi. Jadę do sklepu może uda mi się kupić odpowiedni przekaźnik i zaczynam instalacje. Myślę że to rozwiąże mój problem, bo trochę przykro jak na 2 tyg i ok 1500km ginie pół zbiornika paliwa:/
JoeMix - 8 Wrz 2010, 15:59

Przekaźniki samochodowe od świateł sa dośc standartowe w każdym praktycznie 85/86 to zasilanie cewki kotwicy a 30 i 87 to załączane styki, i są 2 podstawowe wersje przekaznika z załączanymi stykami 30 i 87 (87 nieraz jest 2 razy) oraz przełączanymi stykami wtedy jest 30, 87 i 87a i taki włąśnie ci jest potrzebny, z wyjściem 87a.
Marian0753 - 8 Wrz 2010, 18:09

Przekaźnik znalazłem w garażu wszystko działa jak należy, myślę że teraz skończy się mój problem paliwowy. Dzięki wielkie za pomoc. Teraz tak się zastanawiam czemu tego nie montują wraz z instalacją?? Chwila roboty koszta też znikome a wygoda duża.
bojarek - 8 Wrz 2010, 19:33

Marian0753:
Marian0753 napisał/a:
trochę przykro jak na 2 tyg i ok 1500km ginie pół zbiornika paliwa:/
Może to mieć związek raczej z późnym przełączaniem z benzyny na gaz, niż z popalaniem benzyny i gazu... :yyy:
Marian0753 - 9 Wrz 2010, 19:27

Na gaz przełącza się ok 2000obrotów a nie od temperatury. Rano pochodzi chwile na benzynie i przełączam na lpg.
BerciQ - 23 Gru 2010, 23:01

znajomy miał odpięte wtryskiwacze. Znaczy po przejściu na gaz, wyłączał pompę, żeby nie podawała paliwa.
Pojeździł 2 lata i zatarł wtryskiwacze.
One są smarowane i chłodzone paliwem. Kiedy nie podają paliwa do cylindra to wraca powrotnym wężykiem do baku.

Stunt_Man - 23 Gru 2010, 23:28

BerciQ napisał/a:
znajomy miał odpięte wtryskiwacze. Znaczy po przejściu na gaz, wyłączał pompę, żeby nie podawała paliwa.
Pojeździł 2 lata i zatarł wtryskiwacze.
One są smarowane i chłodzone paliwem. Kiedy nie podają paliwa do cylindra to wraca powrotnym wężykiem do baku.

podczas pracy na gazie wtryski nie pracują :krzesłemgo:
i zdecyduj sie czy odpięte wtryski czy odłączona pompa? bo sie gubisz w zeznaniach

BerciQ - 23 Gru 2010, 23:39

wyłączał pompę paliwa.
TomQ - 24 Gru 2010, 01:58

Wszystko zależy od typu instalacji.
W nowoczesnych sekwencjach pompy nie można wyłączać, bo sterownik LPG przełącza na benzynę przy bardzo dużym obciążeniu silnika. Jeśli nie będzie ciśnienia paliwa to zamiast ostro przyspieszać silnik nam się zadławi.

JoeMix - 24 Gru 2010, 08:19

Natomiast w mono wtryskiwacz się nie grzeje od silnika i nie wymaga chłodzenia paliwem i pompę można śmiało podpinać pod zawór paliwa :)
peugeot40619tdi - 24 Sty 2012, 20:31

Witam.Może ktoś narysować schemat podłączenia takiego przekaźnika?gdzie są te piny?jaki przekaźnik kupić?jestem kompletnie zielony w tym temacie:-/
peugeot40619tdi - 28 Sty 2012, 23:19

Jaki dokładnie przeaźnik kupić?Jakieś zdjęcia lub oznaczenie albo zastosowanie by sie przydalo.bede wdzieczny
JoeMix - 28 Sty 2012, 23:26

Trzeba namierzyć przekaźnik pompy paliwa,,, trzeba mu odłączyć zasilanie z instalacji pojazdu i podać zasilanie z zaworu paliwa instalacji LPG. Wtedy zawór otwarty pompą steruje komputer, zawór zamknięty (praca na LPG) komputer dalej sobie steruje przekaźnikiem, ale pompa nie działa bo nie ma zasilania.

A jak chcesz osobny przekaźnik to kupujesz taki jak pokazywałem (jest foto w temacie, wyżej) i podłączasz tak: szukasz przewodu zasilania pompy, np. przy wyłączniku wstrząsowym, przecinasz, jeden przecięty koniec dołączasz do 30, drugi do 87a, po tym zabiegu auto powinno jeździć normalnie na benzynie też,,, bierzesz styki 86 i 85 i ciągniesz przewodami pod maskę i podłączasz pod zawór od gazu (jeden pod niebieski a drugi pod czarny lub brązowy zazwyczaj przewód), od tej chwili kiedy zawór gazu otwarty (praca na LPG) przekaźnik rozłącza pompę paliwa) - jak chcesz sprawdzić działanie to zanim podłączysz przekaźnik pod zawór gazowy to przy pracującym na benzynie silniku dotknij przewodami do kołków akumulatora, to tez uruchomi przekaźnik i powinno zatrzymać pompę czyli po chwili autko powinno zgasnąć,,,

Właśnie się zorientowałem ze frajersko napisałem praktycznie dokładnie to samo co półtora roku temu :sad:

peugeot40619tdi - 29 Sty 2012, 20:29

Dzięki:-)Czyli moge podpiąć sie pod istniejący przekaźnik i też go rozłączy.Cholera jak ja znajde ten przekaźnik.jest ich kilka
peugeot40619tdi - 30 Sty 2012, 23:25

Przekaźnik namierzonu.Po wyjęciu wejścia wygladają tak jak na foto..Pytanie brzmi który kabel dochodzący do fabrycznego przekaźnika przeciąć i wstawić drugi przekaźnik żeby było dobrze?
JoeMix - 31 Sty 2012, 07:19

Weź miernik lub kontrolkę i jeden przewód do masy a drugi po kolei w dziury gniazda przekaźnika,,, poszukaj na której dziurze jest napięcie jak przekręcisz zapłon (instalacja LPG w trybie benzyny oczywiście) ,,, może znajdziesz taką w której pojawia się napięcie i po chwili od włączenia zapłonu znika (nie wiem ile tam sekund pompa działa nim się wyłączy), może jakieś foto?
peugeot40619tdi - 1 Lut 2012, 22:26

Oto foto
peugeot40619tdi - 6 Lut 2012, 21:00

Może ktoś napisać jaki kolor ma przewód zasilający pompe paliwa?Jaki kolor ma na wyjściu ze skrzknki bezpiecznikow
peugeot40619tdi - 11 Lut 2012, 14:52

Robota zrobiona.Jak będe miał czas to wstawie foto który kabel trzeba przeciąć s skrzynce przekaźników.pozdrawiam
JoeMix - 11 Lut 2012, 16:15

Fajnie że Ci się udało, i jak zrobiłeś odcięcie przekaźnika pompy czy zasilnia pampy?
peugeot40619tdi - 11 Lut 2012, 17:18

Zrobiłem odcłęcie zasilania pompy. wymontowałem kanape i przeciełem oplot który chroni wiązke idącą do pompy paliwa.sprawdziłem jakie dokładnie sa kolory przewodów.następpnie szukałem takich kolorów w skrzynce przekaźników.przy pomocy żarówki z kablami namierzyłem który to przewód i po sprawie.Mam nadzieję że dobrze zrobiłem odcinając pompe paliwa i że wtryski nie padną.mam gas drugiej generacji z mikserem na kołnierzu
diodi - 12 Lut 2012, 21:21

Witam. Kolego peugeot40619tdi, życzę ci szybkiego pojawienia na serwisie, a tak teraz bez złości dla potomności wtryski są smarowane benzyną by się nie zacierały dlatego się nie robi odcięcia pompy paliwa 10 lat zajmuję się gazem i zawsze wszystkim to tłumaczę ale i tak się upierają i wcześniej lub później wracają by wywalić przekaźnik odcięcia pompy. Pozdrawiam
vegetagt - 12 Lut 2012, 21:46

diodi, a od kiedy wtrysk chodzi, gdy samochod jest przełączony na gaz?

Jedyne co słyszalem, że wtrysk jest chłodzony benzyną i dlatego nie nalezy pompy odłączac, ale tyczyło się to raczej aut z bezpośrednim wtryskiem do cylindra...

diodi - 12 Lut 2012, 21:55

Witam. Przecież napisałem że jest chłodzony benzyną a nie że działa i wtryskuje benzynę, czytaj ze zrozumieniem. Pozdrawiam
vegetagt - 12 Lut 2012, 21:57

diodi napisał/a:
wtryski są smarowane benzyną by się nie zacierały


Nic tu o chłodzeniu nie ma :>
A skoro nie chodzą, to co tam ma się zatrzeć?

diodi - 12 Lut 2012, 21:59

Witam.powiem tak tłumaczenia dużo roboty przez takie porady dużo więc się cieszę bo klientów mam a uwierz mi montuję lpg od 2000 roku więc wiem co mówie. Pozdrawiam

ps chłodzony /smarowany benzyną

Fordon - 12 Lut 2012, 22:17

Dokladnie, nie odcina sie pompy w przypadku gdy auto jest zasilane gazem, bo czesto zdaza sie tez tak iz same iglice sie zatrzymuja, tez dla tego zaleca sie posiadanie 1/4 zbiornika paliwa dla aut zasilanych LPG, bo pompa ciagle pacuje i pompuje, a w nowszych autach zrobcie taki myk to auto wpadnie w tryb serwisowy i odetnie wszystko w kolo... ooo np corsa C 2004r...
vegetagt - 12 Lut 2012, 22:23

hm, to mój opel calkowicie zlewał ten problem :-P

Fordon, a co jest czynnikiem wspomagającym samoczynne zatrzymanie iglicy? Temperatura?

JoeMix - 13 Lut 2012, 07:45

Jak ma założoną 2 generacje z mixeram w puszcze to ma prawie na pewno zawór paliwa,,, druga sprawa jak wtrysk jest zamknięty to nie ma przez niego przepływu paliwa choć nie wiem jakie by ciśnienie było w środku więc nie ma chłodzenia,,, jak vegetagt wspomniał nie tyczy się aut z bezpośrednim,,,
Fordon - 13 Lut 2012, 11:08

Chlopaki ale wtrysk bezposredni macie w grupie VAG, miala to Carisma GDI, ma to porsche teraz, a to co jest na zetec nie jest wtryskiem bezposrednim do komory spalania...
Iglice w wtryskach dostaja zawsze sygnal startowy w ECU przy zalaczeniu zaplonu w przypadku ziutka, opel to inna kwestia bo wtrysk nie idzie sekwencyjnie tylko dostaje Full group, w takim C20NE, w C20XE juz byl system sekwencyjny. Teraz jak odetniecie przeplyw paliwa na wtryski moze byc tak iz zatna sie wlasnie na tych iglicach, bo sa one w kazdym przypadku masa a nie plusem, wiec chac nie chcac sygnal idzie ciagle na wtrysk.... <8>

peugeot40619tdi - 13 Lut 2012, 17:16

Przecież ja mam mikser na kołnierzu.włacze gaz a emulator odciecia wtrysku je odcina i paliwo lata sobie w układzie.a wtryski siedzą w kolektorze dolotowym więc temperatury tam nie ma żeby sie zatarły.gdyby była to sekwencja to i owszem nie mógł bym wyłączyć pompy.Czy dobrze gadam?
peugeot40619tdi - 13 Lut 2012, 17:20

Chce też zaznaczyć że mam silnik 1.3 Endura a nie zeteka:-)
vegetagt - 13 Lut 2012, 17:32

peugeot40619tdi, zobacz, ile kosztuje do ciebie monowtrysk / listwa wtryskowa ( bo nie wiem, czy to jest wielopunkt czy nie ), porównaj do ceny pompy paliwa i wybierz, czy bardziej opłaca się zatrzeć pompe, czy ewentualnie zatrzeć wtrysk :)
peugeot40619tdi - 13 Lut 2012, 17:44

A NIBY dlaczeo wtryski mają sie zatrzeć?Ja mam 4 wtryski.apompa to też oddzielna bajka bo przecież jest w takim stanie jak bym wogóle nie jechał i jest wyłączona
Stunt_Man - 13 Lut 2012, 18:47

po grzyba odcinałeś zasilanie pompy paliwa? :9:
vegetagt - 13 Lut 2012, 19:30

peugeot40619tdi, panowie wyżej piszą, że jednak może im sie coś złego stać :P

A kwestia pompy to moja pomyłka - myslalem, ze chcesz ją wyłączyć ze względu na małą ilość benzyny w baku, a nie dlatego że coś przecieka :)

peugeot40619tdi - 13 Lut 2012, 20:22

Benzynki w baku zawsze mam przynajmniej pół zbiornika a ogólnie to 3/4 I moim zdaniem z wtryskami nic się nie stanie.to nie sekwencja.a gdy włącze gaz to wtryski i tak nie powinny pracować.Więc skąd przypuszczenia że jednak coś się z nimi stanie?
Fordon - 13 Lut 2012, 22:04

peugeot40619tdi, wiesz lepiej to rob jak chcesz, nie moje auto...
vegetagt - 13 Lut 2012, 22:36

Fordon napisał/a:
Iglice w wtryskach dostaja zawsze sygnal startowy w ECU przy zalaczeniu zaplonu w przypadku ziutka


hm... ale zakładając że odpalam z beny, to sygnał startowy idzie w momencie, gdy pompa pracuje. Odpalam auto, po jakimś czasie przełącza się na gaz, wtryski od benzyny są wtedy odłączane a ja sobie pstryczkiem ( albo automagicznie przekaźnikiem ) wyłaczam pompe. I wtedy wtrysk jest całkowicie odcięty od jakichkolwiek sygnałów i ciśnienia na listwie brak ( tzn utrzymuje się pewnie jeszcze przez jakiś czas ).

Kurde, nie do końca ogarniam, czemu to miało by się psuć ( w przypadkach innych niż wtrysk bezpośredni ) ;-(

peugeot40619tdi - 13 Lut 2012, 23:42

Tu nic sie nie zepsuje jeżeli startujemy z benzyny.ja wyjeżdzam z garażu gdzie mam ponad 20STOPNI i dopiero po 3kilosach włączam gaz.i faktycznie na gazie wtryski nie mają prawa pracować.jeśli by tak było to na gazie auto przepalało by benzyne
Fordon - 13 Lut 2012, 23:53

Boze ludzie...
Przekaznik pompy paliwa to osobna sprawa, sterowanie wtryskami, czasem wtrysku, korekta po ECT to inna kwestia, to co przechodzi przez centralke gazu to tylko sygnal masy dla kazdego z 4 wtryskiwaczy w tym 1.3 endura, ale sygnal + ciagle idzie na wtryski i nie ma tu nic to ze sobie odetniecie przekaznik, paliwa przeplywajac przez listwe chlodzi wtryskiwaczek, a za razem nie pozwala do dostania sie wilgoci ktora notabene jest w paliwie, a czasem nawet czesc wody, po to aby iglice nie zaszly ruda...

Widze ze trzeba lopatologicznie....

vegetagt - 14 Lut 2012, 00:02

Fordon, czyli podobną szanse na zardzewiałą iglice mam jak auto stoi nieużywane np. rok?
JoeMix - 14 Lut 2012, 07:36

Nie rozumiem jak przez wtryskiwacze na gazie ma iść sygnał, przecież by paliwo podawały,,, czyli zawór benzyny musi być, czyli po co ma pompa pracować?
Fordon - 14 Lut 2012, 09:57

JoeMix, przez centralke idzie tylko sygnal wspolny na wtryski do uwalniania iglicy czyli masa, lecz obwodu + nie odcinasz ani sie w niego nie wpinasz...
vegetagt, jak wszystko co jest narazone na wilgoc...

Przyklad jak to balngla na Full group...
Czyli sygnal masy jak i + jest wspolny, lecz sterowanie wtryskami jest z bieguna masy...

JoeMix - 14 Lut 2012, 10:10

Fordon napisał/a:
JoeMix, przez centralke idzie tylko sygnal wspolny na wtryski do uwalniania iglicy czyli masa, lecz obwodu + nie odcinasz ani sie w niego nie wpinasz...
No ja rozumiem, czyli wtryski pracują cały czas, otwierają się i zamykają, nawet na LPG (tak?) więc żeby nie leciało na gazie paliwo musi być zawór odcinający jego dopływ (tak?) więc czy pompa pracuje czy nie pracuje to i tak nie mają one smarowania i chłodzenia (tak?)
Fordon - 14 Lut 2012, 11:31

Wtryski maja tylko sygnal + ktory jest stalym sygnalem nie zwiazanym z ECU na nie i nie przechodzi przez centralke... centralka dostaje tylko sygnal z ECU "masy" bo tak uwalniany jest czas otwarcia wtryskiwacza/ wtryskiwaczy. One nie pracuja lecz dostaja napiecie na swoje uzwojenie... (budowy wtryskiwacze nie musze chyba tlumaczyc? ) o to chodzi.
JoeMix - 14 Lut 2012, 11:47

No tak, to ja rozumiem, ale jak to ma się do całej sprawy, na łopatologię bo pewnie o jakąś pierdołę się nie rozumiemy,,, jeśli wtrysk jest sterowany masą a ta jest niepodawana to fakt iż są stale pod napięciem jest bez znaczenia bo i tak nie ma przepływu prądu, a jak by był to wtrysk by się otworzył,,,
Fordon - 14 Lut 2012, 12:35

Chodzi o chlodzenie wtryskiwaczy, oraz plukanie siateczek filtrujacych zeby pozostale paliwo nie pozostawilo po sobie wilgoci tylko, bo temp silnika spowoduje odparowanie par paliwa i przejscie w faze lotna do pochlaniacza par paliwa a woda pozostanie, bo sama masa potrzebna jest do otwarcia wtryskiwacza...

http://warsztaty.samochod...onaw/spi_wt.htm

JoeMix - 14 Lut 2012, 13:25

Fordon, czyli jak wtrysk zamknięty to przepływa przez niego i tak paliwo tak?
Fordon - 14 Lut 2012, 13:43

Tak :yes:
Fordon - 15 Lut 2012, 03:44

Yyyy i co ?? Koniec ?? Kolega gazownik powiedzial szybko co i jak a ja rozwinolem cala sprawe i nikt nic ?? Po mimo ze do kolegi gazownika mam pare pytan ale to juz na PW raczej bo calosc rozbija sie o centralke sterowania wtrysku sekwencyjnego i ilosci wtryskow np w przypadku BRC Sequent 24.
JoeMix - 15 Lut 2012, 07:42

Mnie chodziło tylko ot sterowanie bo żeśmy się nie zrozumieli,,, jeśli w silniku jest tak że są wtryski przez które jak nie pracują (auto na LPG) przepływa paliwo to odłączenie pompy mija się z celem, jak jest zawór odcinający paliwo lub paliwo i tak nie dochodzi to wtrysku to pracująca pompa jest bez znaczenia i można ja wyłączyć,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group