| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Mechanika - [MK3] Wyciągnięcie nagrzewnicy
 
 MiSieKce - 30 Sie 2010,  14:32
 Temat postu: [MK3] Wyciągnięcie nagrzewnicy
 Witam. Chciałem wyciągnąć nagrzewnice i ją przepłukać trochę, ale wyciągając nagrzewnice muszę rozebrać całą deskę rozdzielczą od środka. Moje pytanie, czy może ktoś pokrótce przedstawić jak to w miare sprawnie zrobić żebym się z tą rozbiórka nie męczył za długo i nie szukał niepotrzebnie śrubek.
 Lokmen - 30 Sie 2010,  14:40
 
 Masz silnik 1,3 a on dużo miejsca w komorze nie zajmuje - moja propozycja jest taka:
 załatw sobie około 10m węża podjedź na działkę lub myjnie, rozepnij przewody od nagrzewnicy (w komorze silnika masz w miare dobre dojście do nich) i podłącz wąz i płukaj.
 MARIUSZ.B - 31 Sie 2010,  07:06
 
 
  	  | MiSieKce napisał/a: |  	  | Chciałem wyciągnąć nagrzewnice i ją przepłukać trochę, ale wyciągając nagrzewnice muszę rozebrać całą deskę rozdzielczą od środka. | 
 Niby po co.
 Ściągasz dwa węże od środy silnika z nagrzewnicy a w kabinie otwierasz obudowę nagrzewnicy, trzyma się na 4 zapinkach (które łatwo pękają). Dostęp trochę utrudniony jak masz konsolkę środkową. Max 1h roboty, przy okazji wyjmiesz stamtąd sporo liści. Mimo wszystko polecam nową jeśli były problemy z ogrzewaniem. Choć faktycznie można pierw spróbować z płukaniem.
 Pele - 31 Sie 2010,  08:31
 
 
  	  | MARIUSZ.B napisał/a: |  	  | trzyma się na 4 zapinkach (które łatwo pękają). | 
 
 Na 6
   Miły - 31 Sie 2010,  09:37
 
 Kiedyś miałem instrukcję napisaną i z tego co pamiętam tak:
 
 licznik, konsolę nawiewu demontujesz, następnie 3 śrubki z prawej i lewej (jak drzwi otworzysz) i to wszystko...
 przemo_rsr - 31 Sie 2010,  12:18
 
 Panowie, ja mam taki problem, otóż połamały się mi te spinki, jak to zamocować, żeby się kupy trzymało?
 pozdro
   MARIUSZ.B - 31 Sie 2010,  19:02
 
 
  	  | przemo_rsr napisał/a: |  	  | Panowie, ja mam taki problem, otóż połamały się mi te spinki, jak to zamocować, żeby się kupy trzymało? pozdro
   | 
 W swojej byłej mk3 miałem dodatkowo zamontowane 4 metalowe spinki, wyglądały jakby były dokładane ale pasowały idealnie. Poszedłbym do ASO i spytał o takowe, może występuje taki element i można go dokupić.
 Pele - 1 Wrz 2010,  16:57
 
 
  	  | przemo_rsr napisał/a: |  	  | Panowie, ja mam taki problem, otóż połamały się mi te spinki, jak to zamocować, żeby się kupy trzymało? | 
 
 Na taśmę i klej się nie trzyma, sprawdziłem
   
 MARIUSZ.B, w ASO może być za drogo ... można poszukać coś co by się nadało w sklepie typu Castorama itp. trochę inwencji twórczej i będzie działać
   
 Ja kupiłem używany z całymi zapinkami.
 MARIUSZ.B - 1 Wrz 2010,  17:05
 
 
  	  | Pele napisał/a: |  	  | MARIUSZ.B, w ASO może być za drogo | 
 Taka spinka nie powinna kosztować więcej niż 2-3 zł
 Miły - 1 Wrz 2010,  21:42
 
 a napiszcie mi DOKŁADNIE jak zdjąć konsolę środkową, bo to co ja napisałem, to tak pobieżnie i z informacji sprzed x lat... gdzie jest przykręcona, gdzie trzymają zaczepy, czy trzeba konsolę środkową (tą przy lewarku biegów) zdejmować również...
 
 mile widziane foty
   
 tak się składa, że przed zimą muszę wyciągnąć i dokładnie przeczyścić nagrzewnicę...
 portier - 1 Wrz 2010,  22:01
 
 Miły, to tak jak ja wiec z uwaga sledze temati mam nadzieje ze zadnych kwiatkow nie bedzie... chociaz.. zawsze sa..
 Pele - 2 Wrz 2010,  22:29
 
 Miły, konsolę środkową ?? Te czarne co radio się wkłada ??
 
 Nagrzewnicę żeby wyjąć to musisz tylko te 6 zapinek odczepić, i pod maską odkręcić węże.
 Miły - 2 Wrz 2010,  22:54
 
 ale jak wyjąć deskę rozdzielczą?
 Pele - 2 Wrz 2010,  23:09
 
 Do wyjęcia nagrzewnicy nie musisz ściągać deski, dostęp do zapinek i tej obudowy jest od dołu.
 
 Jeśli chcesz ściągać całą deskę, to musisz po bokach ściągnąć uszczelkę drzwi i po obu stronach są śruby na torx, rozmiaru nie pamiętam. U góry przy szybie są jeszcze dwie lub trzy śruby, ukryte pod kwadratowymi zaślepkami. Do tego musisz zdemontować licznik i kierownicę, radio i pokrętło nagrzewnicy wraz z suwakami. Wtedy deska zacznie się ruszać ale nie odejdzie, bo trzymają ją przewody instalacji elektrycznej ... skrzynka bezpieczników, wiązka do licznika oraz wiązka do radia, zapalniczki i oświetlenia przycisków ogrzewania ... przyczepione są prawdopodobnie na opaski plastikowe.
 
 Przy zdjęciu całej deski będzie przeszkadzała gałka skrzyni biegów z tego co pamiętam, ale wrzucenie na 5 bieg i odkręcenie łebka powinno załatwić sprawę.
 
 Możliwe że jeszcze jakieś drobne szczegóły pominąłem, ale to najważniejsze wypisałem.
 MiSieKce - 12 Paź 2010,  17:34
 
 Wymontowałem dzisiaj całą deskę rozdzielcza i wyciągnąłem nagrzewnice. Nagrzewnica wygląda całkiem dobrze tylko jak nalewam wody to coś mało jej się tam mieści i zastanawiam się może ktoś wie jaka jest pojemność takiej nagrzewnicy wtedy mógłbym sprawdzić czy aby nie jest gdzieś jeszcze zapchana...
 MARIUSZ.B - 12 Paź 2010,  18:50
 
 
  	  | MiSieKce napisał/a: |  	  | Wymontowałem dzisiaj całą deskę rozdzielcza i wyciągnąłem nagrzewnice. | 
   Ale żeś sobie roboty narobił
   
 
  	  | MiSieKce napisał/a: |  	  | jak nalewam wody to coś mało jej się tam mieści | 
 Dużo jej tam nie wejdzie bo to tylko kawałek rurki. Zalej tam wrzątku odkamieniacza do czajników.
 przemo_rsr - 12 Paź 2010,  18:58
 
 
 ale żeby wyjąć nagrzewnice nie trzeba deski drzeć jak się nie mylę 	  | MiSieKce napisał/a: |  	  | Wymontowałem dzisiaj całą deskę rozdzielcza i wyciągnąłem nagrzewnice | 
   MiSieKce - 13 Paź 2010,  08:17
 
 No teraz już wiem że nie trzeba deski demontować no trudno mój błąd...a nagrzewnice będę musiał nową kupić wrzuciłem tam kreta i mi spaliło te ożebrowania na nagrzewnicy...:/
 portier - 13 Paź 2010,  09:51
 
 ludzi Ci pisza odkamieniacz albo na chlopski rozum ocet wlac a Ty zracego kreta wlales... od dupy strony sie za to wszystko zabrales
 rusin - 13 Paź 2010,  14:56
 
 przeciez na krecie jest napisane zeby nie uzywac z aluminium.
 
 |  |