Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Problem z akumulatorem

Moher - 20 Sie 2010, 17:29
Temat postu: [MK3] Problem z akumulatorem
Witam
Mam fieste 1.3 z 1995 roku i od 3 dni problem z akumulatorem
Aku ma rok, autko zapalalo bez najmniejszego zajakniecia latem i zima az tu nagle po bardzo ulewnym deszczu z rana nie zapali (klakson nie dzialal, zegarek sie nie palil totalne 0 )
Pomyslalem ze przez niezbyt czeste uzytkowanie sie rozladowal wiec wyciagnalem akumulator naladowalem na full i nastepnego dnia wkrecilem go z powrotem. Wszystko bylo ok. Niestety w nocy znowu przyszla porzadna ulewa i rano znowu ten sam problem :|
Czy jest mozliwe ze przez wode ktora naciekla do tego "czujnika"(po demontazu) ktory informuje o zapalonych swiatlach przy otwartych drzwiach rozladowal sie aku? ( jezeli go wyciagne dziurke zakleje tasma albo czyms to bedzie ok? czy bedzie mnie przez caly czas informowalo o otwartych drzwiach lub cos w tym stylu i prad bedzie uciekal?



Zeby nie zakladac kolejnego tematu chcialbym tylko sie spytac czy te czesci beda pasowaly do mojej fiesty:
- filtr paliwa (czy moze kupic ten tanszy:
filtr paliwa2 )
- filtr powietrza
- świece
- kable
- termostat i uszczeleczka

JoeMix - 20 Sie 2010, 17:44

Wyłącz we wnętrzu lampkę na "0" i będziesz miał z głowy czujniki w drzwiach,,, sprawdź raczej ładowanie,,,
Puff - 20 Sie 2010, 17:46

Moher - weź i przycisk lampki wnętrza przełącz w takie położenie, żeby się nie zapalał po otworzeniu drzwi - proste :)

Co do samego przycisku... on jest normalnie zwierny - znaczy to tyle, że wodę musiałbyś mieć nie na zewnątrz, a w środku, od strony nadkola. Ciężki temat :) Zrób w/w test i napisz jak to wygląda.

Swoją drogą - sprawdziłbym pobór prądu na postoju.

JoeMix - 20 Sie 2010, 17:53

Moher napisał/a:
- termostat i uszczeleczka
Termostat trochę przydrogi, za 17 zeta można taki z kompletem uszczelek w komplecie dostać,,,
Moher - 20 Sie 2010, 18:14

Na miedzianym "przylaczu" tego przycisku jest zielony osad a wiec woda dostaje sie do wewnatrz ;-( Lampka natomiast jest caly czas w pozycji 0. Pobor pradu bede mogl sprawdzic dopiero we wtorek wiec dam znac jaki jest, chyba ze cos sie wymysli do tego czasu.

Termostat sprobuje gdzies znalezc tanszy a co do filtra paliwa, warto brac ten drozszy?

JoeMix - 20 Sie 2010, 20:00

Moher napisał/a:
Lampka natomiast jest caly czas w pozycji
No to zwarcie krańcówki nie robi na niej żadnego wrażenia, może być zanurzone w wodzie i nie będzie rozładowywać akumulatora,,,
Moher - 21 Sie 2010, 15:15

a czy jest szansa ze prad nie docieral do lampki? Gdzies po drodze sie rozchodzil np tam przy tym skorodowanym zlaczu w czujniku i rozladowywal aku? Bo nie przypominam sobie zeby ta lampka dzialala dlatego zalozylem z gory ze byla ciagle na pozycji 0. i teraz chcialbym sie tez dowiedziec czy wlasnie pozycja 0 jest wtedy gdy przelacznik lampki znajduje w srodkowym polozeniu? Bo tak wlasnie u mnie jest.



# nie wiem czy to w czyms pomoze ale od dluzszego czasu nie dzialal ten czujnik przy drzwiach tzn moze z 2 razy na miesiac zadzialal a tak to byl nie sprawny

JoeMix - 21 Sie 2010, 16:25

Moher napisał/a:
Gdzies po drodze sie rozchodzil np tam przy tym skorodowanym zlaczu w czujniku i rozladowywal aku?
Raczej nie,,, jedynie może na buzer świateł, ale ten nie piszczy jak światłą nie sa zapalone,,,
Moher napisał/a:
teraz chcialbym sie tez dowiedziec czy wlasnie pozycja 0 jest wtedy gdy przelacznik lampki znajduje w srodkowym polozeniu?
Tak, środek to OFF, jedno skrajne położenie to ON (świeci zawsze) a drugie to AUTO (jak są drzwi otwarte)
Moher - 22 Sie 2010, 17:07

A moze byc tak ze jest przebicie na kablach WN? i przez wilgoc po deszczu rozladowuje mi aku? Bo z tego co widze to te przewody chyba nie byly wymieniane od nowosci
JoeMix - 22 Sie 2010, 17:24

Na kablach WN nie ma napięcia jak silnik nie pracuje,,, jak dostaną przebicia i wilgoć wejdzie w kable WN to silnik przestanie kręcić jak trzeba lub wcale nie odpali,,,
Moher - 22 Sie 2010, 17:41

Wyczytalem ze jak podlacza sie akumulator i przy tej operacji iskrzy to znaczy ze gdzies jest przebicie, prawda to? Mozna to jakos wykorzystac przy szukaniu przyczyny? Np odlaczajac bezpieczniki i sprawdzac czy nadal przeskakuja iskry?
drjanusz - 22 Sie 2010, 21:00

Moher, Dobrze kombinujesz-tam gdzie przestaje iskrzyć(po wyjęciu bezpiecznika)jest kuku :-P
Ty Moher a z jakiego Tarnowa jesteś? :fox:

Moher - 22 Sie 2010, 21:49

Jutro sprawdze co z tego wyjdzie ale watpie zeby zadzialalo (chyba ze przez noc i w ciagu dnia bedzie padalo bo jak nie jest bardzo wilgotno to wszystko dziala jak nalezy)

profil juz poprawiony (przy wypelnianiu kliknalem 2 razy w ta ramke "skąd" i widocznie z kilku podpowiedzi ze str przegladarki nie trafilem w ta w ktora powinienem :bezradny: )

JoeMix - 22 Sie 2010, 23:52

lepiej miernik podlaczyc,,, niz na iskry patrzec, bo u mnie jest ok, a iskry sa,,,,
Moher - 24 Sie 2010, 14:55

czy takim miernikiem uda mi sie zbadac pobor pradu ? i jak to zrobic? bo niestety jeden spalilem :ups:
jedna z koncowek przylozylem do - bieguna aku a druga do kabli ktrore tam powinny byc przykrecone wyswietlacz zaczal "swirowac" i polecial dymek ( ustawione mialem na 200mA bo tylko taka wartosc byla a powinno byc chyba 10A, prawda?)

JoeMix - 24 Sie 2010, 15:08

1) Ustawiasz miernik w 10A (czyli 180 stopni jak jest na zdjęciu)
2) Czarny przewód podłączasz do COM (czyli pewnie jak był)
3) Czerwony przewód połączasz pod 10A (czyli w to gniazdko którego się nigdy nie używa)

4) Odłączasz ujemną klemę akumulatora
5) Czarny przewód dołączasz do klemy, a czerwony do kołka na akumulatorze (jak wynik Ci wyjdzie ujemny to zamieniasz przewody miejscami jak ci "minus" przeszkadza)

6) jak wynik jest mniejszy niż 0,20 A to, wyciągasz przewód z gniazdka 10A, przełączasz miernik na 200mA i podłączasz przewód w VΩmA

Jak podłączysz miernik jak w punkcie 6, i Ci prąd przekroczy 0,2A to może go szlag trafić prawie na pewno, jak podłączysz jak w punkcie 1-6 i Ci prąd przekroczy 10A to się zapewne wyświetli -1 (błąd) ale miernik się nie zepsuje,,, no chyba że będziesz próbował uruchomić auto i poleci 80A to wtedy spłonie żywcem,,,

Moher - 24 Sie 2010, 15:36

dzieki za maly tutorial :)

a co do poboru pradu to wyszlo "troche" duzo - 2,70-2,71 :yyy:
Jutro posprawdzam z wylaczaniem bezpiecznikow.

JoeMix - 24 Sie 2010, 15:42

Zacznij od zdjęcia wtyczki z alternatora (tylko nie dotknij do masy),,,
diodalodz - 24 Sie 2010, 20:55

2.70 A to gigantyczny pobór jak na postój auta .
Moher - 26 Sie 2010, 15:54

wiem ze to nieodpowiedni dzial ale nie chce zakladac nowego tematu i robic syfu
chodzi mi o termostat, kupilem nowy, zalalem go wrzatkiem zeby zbadac czy w ogole dziala no i nic sie nie stalo nawet nie drgnal :yyy: Jechac go wymienic czy poprostu zle go sprawdzam?

JoeMix - 26 Sie 2010, 16:14

:9: Znaczy ja, wrzuciłeś go do garnka i zalałeś wrzątkiem? Może nie posoliłeś wody? :hihihi:
Moher - 26 Sie 2010, 17:26

Do szklanki ;P
Ale przed chwila spuscilem go na nitce do gotujacej sie wody i zadzialal wiec chyba jest ok

JoeMix - 26 Sie 2010, 17:28

To trochę mało wiarygodny test, bo gotujące się woda w garnku to nieco inne środowisko pracy niż układ chłodzenia,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group