Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] linka ręcznego -czy da się naciągnąć?

scorpion69 - 11 Sie 2010, 22:03
Temat postu: [MK4] linka ręcznego -czy da się naciągnąć?
czy linkę która była już 2 razy naciągana da się jeszcze raz dobrze naciągnąć albo kupić nową. Sam nie umiem tego zrobić a jak płacić mechanikowi to już lepiej dopłacić do wymiany, dlatego się pytam żeby z góry wiedzieć

dzieki :bigok:

DziDzia - 11 Sie 2010, 23:58

scorpion69 napisał/a:
2 razy naciągana da się jeszcze raz dobrze naciągnąć albo kupić nową.

Spróbuj, może się da (śrubka od naciągania jest pod mieszkiem ręcznego - znajdziesz bez problemów)



pozdro :!:

JoeMix - 12 Sie 2010, 05:32

Linka ma pewien zakres regulacji,,, jak się kończy to znaczy ze linka się już za bardzo wyciąga i potrzeba nowej,,, nikt z forum Ci nie powie czy można naciągać 2 czy 7 razy, bo w każdym aucie jest inaczej,,,
Marcin - 12 Sie 2010, 13:49

do tego pewnie skończyły się już pewnie bębny/szczęki ewentualnie ząbki w samoregulatorze się wytarły i naciąganie linki czy też wymiana nie da rezultatów. Nożny hamulec jest czy też go nie ma, bo rozumiem, że ręcznego nagle zabrakło?
scorpion69 - 12 Sie 2010, 21:05

Marcin napisał/a:
do tego pewnie skończyły się już pewnie bębny/szczęki ewentualnie ząbki w samoregulatorze się wytarły i naciąganie linki czy też wymiana nie da rezultatów. Nożny hamulec jest czy też go nie ma, bo rozumiem, że ręcznego nagle zabrakło?


dzisiaj wymieniłem cylinderki, szczęki sprężynki, płyn ham. samoregulatory były wymieniane niedawno temu. teraz nożny działa a ręczny nadal NIE. próbowałem naciągnąć linkę śrubką przy lewarku ale bez rezultatów. w pon. jadę obczaić która linka jest padnięta i do wymiany ją!!!!! kill2 nunu

JoeMix - 12 Sie 2010, 22:08

Jak już tyle zainwestowałeś w hamulce to wymień wszystkie linki,,,
Marcin - 12 Sie 2010, 22:33

scorpion69 napisał/a:
teraz nożny działa a ręczny nadal NIE. próbowałem naciągnąć linkę śrubką przy lewarku ale bez rezultatów. w pon. jadę obczaić która linka jest padnięta i do wymiany ją!!!!! kill2 nunu

jak jest nożny dobry, a nie tylko jest bo jest to obstawiam wine samoregulatora, nawet jak linka będzie nowa to i tak ręcznego nie będzie, po za tym to jest odpowiednia kolejność działania, żeby ręczny w ogóle był. Po złożeniu całości linki od ręcznego się nie dotyka, kilka mocnych naciśnięć na nożny, żeby samoregulator się rozparł i zazębił i dopiero wtedy można podciągać linkę aż do uzyskania zadowalającego ręcznego.

scorpion69 - 12 Sie 2010, 23:16

Marcin napisał/a:

jak jest nożny dobry, a nie tylko jest bo jest to obstawiam wine samoregulatora, nawet jak linka będzie nowa to i tak ręcznego nie będzie, po za tym to jest odpowiednia kolejność działania, żeby ręczny w ogóle był. Po złożeniu całości linki od ręcznego się nie dotyka, kilka mocnych naciśnięć na nożny, żeby samoregulator się rozparł i zazębił i dopiero wtedy można podciągać linkę aż do uzyskania zadowalającego ręcznego.


samoregulatory wymieniałem jakieś 10tyś km temu na oryginalne Forda. i już by padły? czy ew. da się to reklamować jako część?

Marcin - 13 Sie 2010, 07:03

trzeba rozebrać i sprawdzić jak wyglądają ząbki, ewentualnie jedna osoba ucho do bębna i słucha czy przy każdym nacisnieciu hamulca słychać z tyłu trrryyyyyt :-P
JoeMix - 13 Sie 2010, 07:41

Marcin napisał/a:
czy przy każdym nacisnieciu hamulca słychać z tyłu trrryyyyyt
Samoregulator zapobiega nadmiernemu luzowi pomiędzy bębnem a szczęką powstałym na wskutek ich ścierania się, więc nie powinno być przy każdym naciśnięciu trrrrr,,, a raz na kilka set kilometrów takie niesłyszalne cyk o jeden ząbek,,,

[ Dodano: Pią Sie 13, 2010 07:42 ]
scorpion69, naciśnij noga na hamulec tak by lekko hamował, ale tak minimalnie, i wtedy zobacz jak ręczny wygląda,,,

scorpion69 - 13 Sie 2010, 09:33

JoeMix napisał/a:
Marcin napisał/a:
czy przy każdym nacisnieciu hamulca słychać z tyłu trrryyyyyt
Samoregulator zapobiega nadmiernemu luzowi pomiędzy bębnem a szczęką powstałym na wskutek ich ścierania się, więc nie powinno być przy każdym naciśnięciu trrrrr,,, a raz na kilka set kilometrów takie niesłyszalne cyk o jeden ząbek,,,

[ Dodano: Pią Sie 13, 2010 07:42 ]
scorpion69, naciśnij noga na hamulec tak by lekko hamował, ale tak minimalnie, i wtedy zobacz jak ręczny wygląda,,,


mam zobaczyć jak ręczny wygląda tzn. zaciągnąć i sprawdzić czy hamuje? :bezradny:

JoeMix - 13 Sie 2010, 10:10

Jak chcesz i jak masz możliwości,,, jak masz gdzie to bujnij auto do 80, połóż nogę na hamulcu aby minimalnie łapał i zaciągnij ręczny,,, albo na postoju sprawdź, bo się może okazać że jak lekko naciskach na noży to ręczny jest kaput i w ogóle nie ma oporu przy zaciąganiu dźwigni,,,
scorpion69 - 13 Sie 2010, 12:51

a czy da się ew. reklamować kupione samoregulatory jako część w sklepie?
Marcin - 13 Sie 2010, 16:48

JoeMix napisał/a:
Marcin napisał/a:
czy przy każdym nacisnieciu hamulca słychać z tyłu trrryyyyyt
Samoregulator zapobiega nadmiernemu luzowi pomiędzy bębnem a szczęką powstałym na wskutek ich ścierania się, więc nie powinno być przy każdym naciśnięciu trrrrr,,, a raz na kilka set kilometrów takie niesłyszalne cyk o jeden ząbek,,,

to wszystko prawda, ale jak zęby są powycierane to będzie trrrrytał, bo sie za każdym razem trochę cofnie...

hamulce z tyłu w fieście są ch**we i tyle, ja sobie darowałem, coś hamują, trochę trzyma ręczny, nie mam zamiaru zdrowia na nich tracić :-P

jery13 - 13 Sie 2010, 20:10

Marcin napisał/a:
scorpion69 napisał/a:
teraz nożny działa a ręczny nadal NIE. próbowałem naciągnąć linkę śrubką przy lewarku ale bez rezultatów. w pon. jadę obczaić która linka jest padnięta i do wymiany ją!!!!! kill2 nunu

jak jest nożny dobry, a nie tylko jest bo jest to obstawiam wine samoregulatora, nawet jak linka będzie nowa to i tak ręcznego nie będzie, po za tym to jest odpowiednia kolejność działania, żeby ręczny w ogóle był. Po złożeniu całości linki od ręcznego się nie dotyka, kilka mocnych naciśnięć na nożny, żeby samoregulator się rozparł i zazębił i dopiero wtedy można podciągać linkę aż do uzyskania zadowalającego ręcznego.
Jakiś czas temu naprawiałem hamulce tylne , przed naprawą ręczny był bardzo dobry , po naprawie ręcznego nie ma , naciąganie linki nic nie dawało , wręcz odwrotny skutek.
No i teraz nie pamiętam , czy wystarczyło poluzować linkę na maksa i nacisnąć kilka razy nożnym i ponownie naciągnąć linkę ( nie ma dużego nakładu pracy , 5 minut roboty , warto spróbować ), czy rozbierałem ponownie (samoregulatory mogły wyjść poza zakres ) oczywiście linkę też poluzować trzeba i spowodować aby samoregulatory się zazębiły.
W każdym bądź razie ręczny miałem ponownie.
A błąd pewnie popełniłem regulując ręczny przed kilkakrotnym naciśnięciem nożnego .

scorpion69 - 14 Sie 2010, 16:20

czy w MK4 układ linek jest taki jak na rysunku?
http://www.cofle.biz/img_catalogo/B3.jpg
jeśli tak to czy oprócz śruby regulacji przy mieszku są jeszcze inne możliwości regulacji, np. na środku?

jery13 - 14 Sie 2010, 18:58

Tak , jest taki układ , ale regulacja jest tylko przy mieszku .
scorpion69 - 16 Sie 2010, 19:41

nigdy nie patrzyłem pod spód auta, ponoć jakieś pancerze osłaniają linkę ręcznego. -czy łatwe jest dojście do nich i czy od razu potem widać tą linkę ręcznego żeby sprawdzić czy się ruszają podczas używania dźwigni ręcznego. <???>

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group