|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Uszkodzona pompa hamulcowa?
mimik44 - 7 Sie 2010, 15:19 Temat postu: [MK3] Uszkodzona pompa hamulcowa? Witam w mojej xrce jak hamuję to trzepie kierownicą i całym samochodem. Odpowietrzyłem hamulce ale nie wiem czego tył hamuje tylko delikatnie (ręką da się obkręcić koło). Czy to wina pompy, i czy spasuje do xrki z 1.1 obydwie z abs. Proszę o odpowiedź.
Ps. przy tej pompie(tam gdzie jest zbiorniczek na płyn są 4 wyjścia na wężyki z czego są podłączone 2 a pozostałe 2 są zaślepione). Proszę o odpowiedź
diodalodz - 7 Sie 2010, 17:40
masz pogięte przednie tarcze dlatego trzepie albo włącza się ABS nie proszony (mało prawdopodobne).
szynszyl - 7 Sie 2010, 18:44
diodalodz, abs w xr to taki pseudo abs
pokaż mi no kolego mimik44, jakieś zdjęcie tej pompy, np. z komórki. coś tutaj śmierdzi...
Tommur - 8 Sie 2010, 02:15
To kolega ma pompę od instalacji z SCS a reszta bez SCS. Dziwne. Daj fotę w pobliżu pompy hamulcowej i coby lewy kielich też był widoczny to powiemy ci co masz, a potem będziemy macac
JoeMix - 8 Sie 2010, 08:54
Na schemacie z SCS widać jakby 4 wyjścia z pompy były połączone,,,
mimik44 - 8 Sie 2010, 14:09
Oto fotka
http://img839.imageshack....763/1003554.jpg
Sorki ale cos mi się pochrzaniło. Teraz jest??
a to fotka pompy z fiesty 1.1
http://img839.imageshack....152/1003555.jpg
szynszyl - 8 Sie 2010, 21:00
Tommur, raczej na odwrót.
pompy róznią się znacznie
z 1.1 jak twoja
z scs jak miałeś w orginale
mimik44 - 9 Sie 2010, 10:39
Czyli co w końcu bo tam właśnie wychodzą 4 wyjścia na węże z czego 2 są zaślepione, jak to w końcu powinno być podłączone?
szynszyl - 9 Sie 2010, 21:53
dobrze podłączone, ale ...
pompa 1.1 ma troche mniejszą średnićę i przez to wydajność.
nie mam pojęcia czy z SCR wydoli, a skąd wiadomo że jest sprawna?
mimik44 napisał/a: | nie wiem czego tył hamuje tylko delikatnie (ręką da się obkręcić koło) |
szukaj czegoś normalnego na alledrogo z escorta ... przecież to, to samo - ford.
mimik44 - 12 Sie 2010, 11:40
A to nie powinny być podpięte wszystkie 4 przewody? Ma ktoś może schemat tego układu hamulcowego od xerki, szukałem i nigdzie nie mogę znajść, bo zapewne cos tu było kombinowane i może jest coś źle podłączone. Hamulce zachowują się tak jak by były zapowietrzone tz. pedał miękko wchodzi, chyba ze sie go podpompuje a są odpowietrzone
szynszyl - 14 Sie 2010, 20:34
na rysunku widać ewidentnie że mają być dwa przewody. i tak masz też zrobione.
w XRce miałęm 4 przewody i ukłąd modulatorów obsługujących na pasku SRC. Nie znam RS, a skoro masz tam układ dwuprzewodowy to się tego trzymaj.
pompa od 1.1 może być padnięta równie dobrze. czy została włożona reparaturka? dokóki nie zregnerowałem pompy to hamulce były w podłodze.
mimik44 - 15 Sie 2010, 23:33
Ta pompa co jest założona była taka jak kupiłem auto a posiadam pompe od 1.1 i to sprawną(tylko czy spasuje?) "ukłąd modulatorów obsługujących na pasku SRC. Nie znam RS"-co znaczą te skróty? "czy została włożona reparaturka?"-Ja nic nie wkładałem, jaki jest ewentualny koszt tej reperaturki?
szynszyl - 16 Sie 2010, 19:24
RS - fiesta 130kM
S - np. 105
XR2i - fiesta 104kM
futura 90kM
itp.
XR2i miała na półośkach osprzęt mechaniczny a'la ABS, pompa 22mm z 4-ma wyjściami
jak widać ty masz 2 wyjścia, resztę obsługuje pompa abs.
powtarzam - nie widziałem na oczy budowy hamulców w RS, ale logika tak mi podpowiada.
nie wiem czy pompa z 1.1 (chyba 19mm) wydala z pompą abs pod przekrój 22 mm robioną.
co do reparaturki, to zestaw uszczelek do pompy hamulcowej. jak nie była jeżdżona ta pompa, to może sparciała w środku
mimik44 - 17 Sie 2010, 16:32
właśnie samochód stał pół roku i możliwe że sparciała. A te trzepanie kierownicą i czasami całym samochodem to wina krzywych tarcz? Czy to może być wina łączników stabilizatora?
Ja mam fieste xr2i 130km
szynszyl - 17 Sie 2010, 17:21
nie ma XR2i 130 kM
XR23i to 104 lub 110KM z pakietem nakładek.
kazdy montuje wydajniejsze zestawy hamulcowe, szczególnie po swapach, a ty na odwrót.
pewnie ma 22mm
za darmo nie dają
szynszyl - 17 Sie 2010, 17:22
szrot do regenarcji - czyt. reparaturka
a w ogóle co twojej pompie jest??
mimik44 - 19 Sie 2010, 10:10
Jak w dowodzie mi pisało że ma 130km a na budzie pisze xr2. Hamulce są odpowietrzone a pedał idzie w dół i jak się podpompuje to twardnieje, ale nie do końca.
http://xr2i.prv.pl/strona.htm przeczytaj ostatnie zdanie. Tak mi też pisało w dowodzie
szynszyl - 19 Sie 2010, 21:05
posługuję się tym co jest na forum od dawna znane. mniejsza o nazwy.
pisałem ci już, że takie objawy były jak miałem pompę niesprawną.
druga sprawa. ja 2 razy w ciągu 8 lat posiadania zmieniałem serwo... ale za żadne skarby nie pamiętam dlaczego. wiem że raz padła duża membrana to syczało powietrze wyraźnie. drugi raz mała- nie bylo słychać. w obu przypadkach na włączonym silniku był problem.. kurde chyba pedał wpadał w podłogę i nie było w sumie hamulca. ale to było dawno
bidżej - 19 Sie 2010, 22:49
szynszyl, jak padało serwo, to pedał był twardy, a auto nie hamowało
mimik44 - 20 Sie 2010, 16:21
Założyłem pompe tą od 1.1 i o dziwo ta pompa miała większą średnice niż ta z xr2 i hamulce dobrze hamują tylko jest jeszcze te bicie w kierownicy ale to już raczej wina tarcz. Muszę jeszcze ustawić zbieżność i czy to może być wina zbieżności czy bardziej tarcz?
szynszyl - 20 Sie 2010, 22:39
hamowanie, bicie= tarcze
bidżej, już nie pamietam.. a wczoraj to byłem po spozyciu i prosze sie nie czepiać drobiazgów
mimik44 napisał/a: | o dziwo ta pompa miała większą średnice niż ta z xr2 | to raczej ktoś mieszał wczesniej. (a średnica to raczej wewnętrzną podajesz ? )
mimik44 - 21 Sie 2010, 10:39
Średnica jest większa zewnętrzna i tak samo wewnętrzna. Czyli bicie kierownicy musi być spowodowane krzywymi tarczami (koła mi piszczą na zakrętach i kierownica przy jeździe na wprost nie jest prosto)
Cytat: |
sorry... z rozpędu źle napisałem.. i dlatego poprawiłęm Ci post |
|
|