|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Mechanika - [MK4] Nie pali na dwa cylindry   silnik 1.3 1999r 
						
												 Rocker - 23 Lip 2010,  11:15 Temat postu: [MK4] Nie pali na dwa cylindry   silnik 1.3 1999r Witam.
 
Mam problem z zapłonem.
 
Wszystko stało się podczas jazdy, stracił moc i przygasał i jak się później okazało nie pali na dwa cylindry.
 
Wymieniłem świece i cewke zapłonową. Kable zapłonowe sprawdzone i są dobre.
 
Autko nadal nie ma iskry na 1 i 4 cylindrze.
 
1. Jakieś pomysły?
 
2. Zapłon sterowany jest chyba z cewki więc wpływ na to może mieć czujnik położenia wału no i pytanie czy tam jest jeden czujnik (z przodu silnikia) czy dwa?
												 Bezimienny - 23 Lip 2010,  11:33
  Powodów niepalenia na jakiś gar może być wiele, u mnie na ten przykład nie palił na 4gar, a powodem była uszczelka pod kolektorem ssącym, po wymianie śmiga jak ta lala.
												 bidżej - 23 Lip 2010,  12:51
  wygląda jakby jedna połówka cewki jednak nie trybiła   
												 Rocker - 23 Lip 2010,  13:04
  Cewka jest nowa i wymieniona.
 
Myśle że powodem mógłby być czujnik położenia wału.
 
Cewka podaje iskre parami na 2 i 3 oraz 1 i 4 cylinder. 
 
Wnioskując; jeśli sterowanie jest z cewki ( która jest dobra) a na 1 i 4 cylindrze nie ma iskry to jaka może być tego przyczyna?
												 bidżej - 23 Lip 2010,  13:31
  cewka jest sterowana przez moduł zapłonowy, w MK4 zintegrowany ze sterownikiem silnika. czujnik położenia wału jest jeden i skoro iskra jest na cylindrach 2 i 3 to nie jego wina...
												 JoeMix - 23 Lip 2010,  14:12
 
  	  | Rocker napisał/a: | 	 		  | Zapłon sterowany jest chyba z cewki więc wpływ na to może mieć czujnik położenia wału no i pytanie czy tam jest jeden czujnik (z przodu silnikia) czy dwa? | 	  Zapłon jest sterowany z komputera, jak  by padł czujnik to by nie było iskry wcale, jak zmieniłeś cewkę, to w zależności od wersji moduł zapłonu jest osobno albo razem z komputerem w jednej puszcze jak się orientuję,,,
												 diodalodz - 26 Lip 2010,  01:46
  trzeba odpiąć złącze komputera 
 
zmierzyć przejście między 1 pinem cewki a 26 pinem komputera
 
następnie zmierzyć przejście między 3pinem cewki a 52 pinem komputera . 
 
Jeśli będzie przejście do masy to :
 
włączyć zapłon i przez żarówkę 21W połączyć pin 26 a następnie 52 do masy na krótką chwile (0,5 sekundy) . Przy rozłączaniu powinna pojawić się iskra na 1 i 4 oraz 2 i 3 cylindrze w zależności od pinu (26 i 52) . Jeśli tak się stanie to padł tranzystor mocy w komputerze lub układ hybrydowy ( o ile taki tam jest)  .
												 
					 | 
				 
			 
		 |