Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Wskaźnik paliwa idzie na max

Tomas82 - 20 Cze 2010, 23:16
Temat postu: [MK3] Wskaźnik paliwa idzie na max
Przeszukiwałem forum, ale głównie ludzie pytają o wskaźniki, które się nie ruszają, albo zatrzymały się w połowie.

Mój problem to wskazówka poziomu paliwa wędrująca na max po przekręceniu kluczyka.

Może dodam, że zegary wrzuciłem z mk4, ale są podłączone poprawnie, zgodnie z instrukcjami. Wskaźnik temperatury i obrotomierz działają poprawnie, a diody (zamiast żarówek) zapalają się również w poprawnej kolejności.

Da się jakoś bezinwazyjnie to poprawić?

AccessX - 20 Cze 2010, 23:54

Tomas a byłeś u elektryka? Może ci sie plywak w baku zaciął czy cos?
Tomas82 - 21 Cze 2010, 00:25

Jeszcze nigdzie nie byłem. Wczoraj to zauważyłem dopiero.
Chwile nie tankowałem, więc myślałem, że gdy zatankuję, to coś się poprawi, ale bez zmian.
:(
Na razie pozostaje liczyć kilometry.

JoeMix - 21 Cze 2010, 07:57

Tomas82 napisał/a:
Może dodam, że zegary wrzuciłem z mk4, ale są podłączone poprawnie, zgodnie z instrukcjami. Wskaźnik temperatury i obrotomierz działają poprawnie, a diody (zamiast żarówek) zapalają się również w poprawnej kolejności.
I problem się pojawił w chwili przekładki? Jak tak to znaczy że jednak nie pracują poprawnie,,, może mk4 ma inną charakterystykę czujnika w zbiorniku albo coś,,, może jednak nie jest dobrze podłączone,,,

Jeśli jednak najpierw było OK, a problem się pojawił ostatnio, to zablokowanie pływaka jest możliwe, trzeba by tak 3/4 zbiornika wlać i dobrze pobujać autem w każdą stronę,,, pod tylnym siedzeniem idzie przewód z czujnika (z pompy chyba też), trzeba by ciachnąć ten od czujnika,,, jak wskazówka opadnie (na włączonym zapłonie) to jednak coś z czujnikiem, jak zostanie na max, to gdzieś dalej w stronę wskaźnika jest zwarcie do masy,,, no na koniec trzeba złączyć przecięty przewód oczywiście,,,

[ Dodano: Pon Cze 21, 2010 07:59 ]
Tomas82 napisał/a:
Przeszukiwałem forum
no, a ja to któryś raz już pisze,,,
rafantek - 21 Cze 2010, 10:19

JoeMix napisał/a:
może mk4 ma inną charakterystykę czujnika w zbiorniku

itu pewnie lezy problem wlasnie :) bo Ford mieszał w tym ostro.

Tomas82 - 21 Cze 2010, 14:15

W takim razie wyjmę wskaźnik paliwa ze starych zegarów i podłącze go samego. Jeśli będzie ok, to wmontuje do nowych.
JoeMix - 21 Cze 2010, 14:27

Tomas82, proponuje to samo zrobić z temperatura, bo też może być niekompatybilna choć "na oko dobrze teraz wskazuje"
jackrzec - 22 Cze 2010, 15:44

Tomas82 napisał/a:
W takim razie wyjmę wskaźnik paliwa ze starych zegarów i podłącze go samego. Jeśli będzie ok, to wmontuje do nowych.
A jak Ty to zrobisz, skoro wskaźniki w mk4 są inne niż w mk3 i niepasują do obudowy licznika?
Tomas82 - 26 Cze 2010, 15:43

W końcu miałem czas na pracę przy autku.

jackrzec napisał/a:
Tomas82 napisał/a:
W takim razie wyjmę wskaźnik paliwa ze starych zegarów i podłącze go samego. Jeśli będzie ok, to wmontuje do nowych.
A jak Ty to zrobisz, skoro wskaźniki w mk4 są inne niż w mk3 i niepasują do obudowy licznika?


Chciałem podmienić cały korpus. Po zdjęciu wskazówek obydwa wyglądałyby prawie identycznie, tylko te z mk4 mają kilka mm krótsze korpusy, przez to z boku wyglądają na mniejsze, a są po prostu bardziej odsłonięte.
Sam układ łączeń, ich rozmieszczenie są identycznie.
Gdy zdjąłem wskazówkę ze starego wskaźnika, pomyślałem, że może ten nowy chce po prostu wskazać inną wartość i trzeba go tylko wyskalować, sprawdzić gdzie się zatrzyma i tam ustawić dany poziom.

Koniec końców okazało się, że nie trwale podłączyłem kabelek sygnałowy do wskaźnika i raz zaczynał wskazywać dobrze, a po chwili znowu na max.
Poprawiłem i już gra, choć wskazuje jakby troszkę więcej niż w starym.
Dziękuję za pomoc.

jackrzec - 27 Cze 2010, 19:49

Tomas82 napisał/a:
choć wskazuje jakby troszkę więcej niż w starym.
Dlatego, że wskaźnik w mk3 ma zakres ruchu 90 stopni, a w mk4 około 75.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group