|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [MK3] Wskaźnik paliwa idzie na max
Tomas82 - 20 Cze 2010, 23:16 Temat postu: [MK3] Wskaźnik paliwa idzie na max Przeszukiwałem forum, ale głównie ludzie pytają o wskaźniki, które się nie ruszają, albo zatrzymały się w połowie.
Mój problem to wskazówka poziomu paliwa wędrująca na max po przekręceniu kluczyka.
Może dodam, że zegary wrzuciłem z mk4, ale są podłączone poprawnie, zgodnie z instrukcjami. Wskaźnik temperatury i obrotomierz działają poprawnie, a diody (zamiast żarówek) zapalają się również w poprawnej kolejności.
Da się jakoś bezinwazyjnie to poprawić?
AccessX - 20 Cze 2010, 23:54
Tomas a byłeś u elektryka? Może ci sie plywak w baku zaciął czy cos?
Tomas82 - 21 Cze 2010, 00:25
Jeszcze nigdzie nie byłem. Wczoraj to zauważyłem dopiero.
Chwile nie tankowałem, więc myślałem, że gdy zatankuję, to coś się poprawi, ale bez zmian.
:(
Na razie pozostaje liczyć kilometry.
JoeMix - 21 Cze 2010, 07:57
Tomas82 napisał/a: | Może dodam, że zegary wrzuciłem z mk4, ale są podłączone poprawnie, zgodnie z instrukcjami. Wskaźnik temperatury i obrotomierz działają poprawnie, a diody (zamiast żarówek) zapalają się również w poprawnej kolejności. | I problem się pojawił w chwili przekładki? Jak tak to znaczy że jednak nie pracują poprawnie,,, może mk4 ma inną charakterystykę czujnika w zbiorniku albo coś,,, może jednak nie jest dobrze podłączone,,,
Jeśli jednak najpierw było OK, a problem się pojawił ostatnio, to zablokowanie pływaka jest możliwe, trzeba by tak 3/4 zbiornika wlać i dobrze pobujać autem w każdą stronę,,, pod tylnym siedzeniem idzie przewód z czujnika (z pompy chyba też), trzeba by ciachnąć ten od czujnika,,, jak wskazówka opadnie (na włączonym zapłonie) to jednak coś z czujnikiem, jak zostanie na max, to gdzieś dalej w stronę wskaźnika jest zwarcie do masy,,, no na koniec trzeba złączyć przecięty przewód oczywiście,,,
[ Dodano: Pon Cze 21, 2010 07:59 ]
Tomas82 napisał/a: | Przeszukiwałem forum | no, a ja to któryś raz już pisze,,,
rafantek - 21 Cze 2010, 10:19
JoeMix napisał/a: | może mk4 ma inną charakterystykę czujnika w zbiorniku |
itu pewnie lezy problem wlasnie bo Ford mieszał w tym ostro.
Tomas82 - 21 Cze 2010, 14:15
W takim razie wyjmę wskaźnik paliwa ze starych zegarów i podłącze go samego. Jeśli będzie ok, to wmontuje do nowych.
JoeMix - 21 Cze 2010, 14:27
Tomas82, proponuje to samo zrobić z temperatura, bo też może być niekompatybilna choć "na oko dobrze teraz wskazuje"
jackrzec - 22 Cze 2010, 15:44
Tomas82 napisał/a: | W takim razie wyjmę wskaźnik paliwa ze starych zegarów i podłącze go samego. Jeśli będzie ok, to wmontuje do nowych. | A jak Ty to zrobisz, skoro wskaźniki w mk4 są inne niż w mk3 i niepasują do obudowy licznika?
Tomas82 - 26 Cze 2010, 15:43
W końcu miałem czas na pracę przy autku.
jackrzec napisał/a: | Tomas82 napisał/a: | W takim razie wyjmę wskaźnik paliwa ze starych zegarów i podłącze go samego. Jeśli będzie ok, to wmontuje do nowych. | A jak Ty to zrobisz, skoro wskaźniki w mk4 są inne niż w mk3 i niepasują do obudowy licznika? |
Chciałem podmienić cały korpus. Po zdjęciu wskazówek obydwa wyglądałyby prawie identycznie, tylko te z mk4 mają kilka mm krótsze korpusy, przez to z boku wyglądają na mniejsze, a są po prostu bardziej odsłonięte.
Sam układ łączeń, ich rozmieszczenie są identycznie.
Gdy zdjąłem wskazówkę ze starego wskaźnika, pomyślałem, że może ten nowy chce po prostu wskazać inną wartość i trzeba go tylko wyskalować, sprawdzić gdzie się zatrzyma i tam ustawić dany poziom.
Koniec końców okazało się, że nie trwale podłączyłem kabelek sygnałowy do wskaźnika i raz zaczynał wskazywać dobrze, a po chwili znowu na max.
Poprawiłem i już gra, choć wskazuje jakby troszkę więcej niż w starym.
Dziękuję za pomoc.
jackrzec - 27 Cze 2010, 19:49
Tomas82 napisał/a: | choć wskazuje jakby troszkę więcej niż w starym. | Dlatego, że wskaźnik w mk3 ma zakres ruchu 90 stopni, a w mk4 około 75.
|
|