Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Problem ze wskaźnikiem temperatury.

Rav-X - 15 Cze 2010, 18:18
Temat postu: [MK4] Problem ze wskaźnikiem temperatury.
Więc tak, mam taki problem ze wskaźnikiem temperatury że wydaje mi się że nie pokazuje jej prawidłowo, a mianowicie czy była zima czy teraz jest wiosna, i było te kilka dni upalnych (ok. 30*C) to wskaźnik podnosi się troszkę ponad białą grubą kreskę, tuż przed napisem "NORMAL", i nie idzie dalej. Z dobry rok temu wymieniałem termostat na nowy, i mechanik od razu przetestował wentylator przy chłodnicy, w sposób że na postoju przygazowywał aż wskazówka od temperatury doszła do połowy i wentylator się załączył, więc byłem szczęśliwy że wszystko działa. Od tamtej pory jakoś się nim nie przejmowałem, zima był dosyć ostra więc myślałem że jest ok, ale zaczęło robić się coraz cieplej a wskaźnik ciągle to samo pokazuje.

Samochodem jeżdżę codziennie do pracy i dziennie robię nim co najmniej 40km, i jeżdżę z prędkością ok. 90km/h - 110km/h (zależy od warunków), rzadko stoję w korkach czy na skrzyżowaniach.

Zastanawiam się czy te wskazanie temperatury jest normalne dla tej Fieścinki? Czy też może jakiś czujnik się popsuł? Termostat raczej jest sprawny, bo nagrzewanie w kabinie działa prawidłowo.

jackrzec - 15 Cze 2010, 18:46

Skoro wskazówka doszła do połowy i już się wentylator włączył, to jest źle. Wentylator powinien się włączyć tuż przed czerwonym polem. Jak dla mnie, to czujnik temp. jest uwalony. (ten na wskaźnik)
arecki - 15 Cze 2010, 18:51

Rav-X napisał/a:
Zastanawiam się czy te wskazanie temperatury jest normalne dla tej Fieścinki? Czy też może jakiś czujnik się popsuł? Termostat raczej jest sprawny, bo nagrzewanie w kabinie działa prawidłowo.


normą jest że czujnik który daje wskazanie na deskę pada częściej niz mucha...wymień czujnik

Rav-X - 15 Cze 2010, 18:54

Ok, tak coś mi się wydawało, i w sumie potwierdziliście moje obawy. A mam do tej sprawy jeszcze takie pytania:
- ile tak w przybliżeniu kosztuje taki czujnik?
- i czy ma wpływ ten czujnik przy wskaźniku na działanie wentylatora przy chłodnicy?

arecki - 15 Cze 2010, 18:58

Rav-X napisał/a:
- ile tak w przybliżeniu kosztuje taki czujnik?

30-40 zeta
Rav-X napisał/a:
- i czy ma wpływ ten czujnik przy wskaźniku na działanie wentylatora przy chłodnicy?

nie

Rav-X - 15 Cze 2010, 19:02

Ok, wielkie dzięki wam za pomoc :piwkowanie: .
TSRules - 16 Cze 2010, 15:37

arecki napisał/a:
Rav-X napisał/a:
- ile tak w przybliżeniu kosztuje taki czujnik?

30-40 zeta


No tu bym sie kłócił bo ja sie orientowałem bo mi zdechł niedawno, oryginał "czerwony" ford ponad 100 zeta, podróbka "zielona" 40 zeta z tym że ponoć pasuje tylko do fiesty mk4 do 01.1998, a ja mam z 03.1998 i zostaje tylko oryginał którego z racji porażającej ceny nie mam jakoś ochoty kupować, no chyba że się mylę ( a chciałbym ) i macie jakieś inne pomysły ? ;/

arecki - 16 Cze 2010, 15:39

TSRules napisał/a:
No tu bym sie kłócił bo ja sie orientowałem bo mi zdechł niedawno, oryginał "czerwony" ford ponad 100 zeta, podróbka "zielona" 40 zeta z tym że ponoć pasuje tylko do fiesty mk4 do 01.1998, a ja mam z 03.1998 i zostaje tylko oryginał którego z racji porażającej ceny nie mam jakoś ochoty kupować, no chyba że się mylę ( a chciałbym ) i macie jakieś inne pomysły ? ;/


co Ty gadasz, nie patrz na kolory zamienników, ja miałem i zielony i niebieski - oba działały

TSRules - 16 Cze 2010, 15:57

Cytat:
co Ty gadasz, nie patrz na kolory zamienników, ja miałem i zielony i niebieski - oba działały


Hmn ty miałeś model z 97, jesteś pewien że i u mnie z marca 98 będzie bez problemu działał ? nie chce wtopić 40zł ? to pewna informacja ?

arecki - 16 Cze 2010, 16:00

nic nie jest pewnego :-P

ale ten temat był juz nie raz maglowany wiec poszukaj

JoeMix - 16 Cze 2010, 20:56

TSRules napisał/a:
oryginał "czerwony" ford ponad 100 zeta, podróbka "zielona" 40 zeta
Coś jest nie tak,,, oryginał tez jest zielony, i pewnie też jest podróbka czerwona,,, kolor jest ważny, określa charakterystykę czujnika,,,
TSRules - 16 Cze 2010, 23:00

JoeMix napisał/a:
Coś jest nie tak,,, oryginał tez jest zielony, i pewnie też jest podróbka czerwona,,, kolor jest ważny, określa charakterystykę czujnika,,,


JoeMix no tak właśnie myslę, znalazłem dwa:
http://www.ford-esklep.pl...530&cat_id=1251
http://www.ford-esklep.pl...=63&cat_id=1251

Pierwszy oryginał forda do mk4 98-01
Drugi zamiennik do mk4 do 01.98

Gadałem ze sprzedawcą i ponoć nie pasują te zielone i nakręca mnie na ten za 119 :9:

JoeMix - 17 Cze 2010, 07:42

Jak miałeś czerwony i wkręcisz zielony to raczej dobrze pokazywać nie będzie,,,
MARIUSZ.B - 17 Cze 2010, 08:25

Może ktoś mu wkręcił wcześniej czerwony i dlatego nie pokazuje dobrze. Od zawsze tak miałeś czy było kiedyś dobrze i się zepsuło ?
TSRules - 17 Cze 2010, 11:06

Jak kupiłem auto to kabel od czujnika był przerwany, naprawiłem, ale okazało sie że czujnik jest uwalony, mam czerwony, zielony ma inną rezystancję, podobnie niebieski, wychodzi że czarny jest podobny, kupię chyba zamiennik bo nie mam wyboru, najwyżej będą przekłamania przy wskazaniu, bo nie mam zamiaru kupować oryginału za 130zł.
SebeG - 17 Cze 2010, 12:55

Czym się właściwie te czujniki różnią, prócz koloru? Czyżby opornością? Miałem czerwony to przy włączeniu wentylatora wskaźnik był na literce R. Wymieniłem na czarny (w sklepie miałem do wyboru czarny i fioletowy), to jak się wentylator włącza, wskazówka jest na O. Już troche lepiej :) Teraz pytanie: jaka temp. jest dla silnika niebezpieczna (czerwone pole)? Czy dla diesla jest inna i dla benzyny inna, skoro są różne czujniki? Czy ze złym czujnikiem silnik mi się zagotuje, a wskazówka nie będzie na czerwonym polu? Bo jeżeli jest to taka sama temp. dla każdego silnika (zagotowanie się płynu czy cuś?) to czujniki raczej nie powinny się różnić....
JoeMix - 17 Cze 2010, 13:26

Więc tak, czujnik od temperatury na deskę nie ma nic do wiatraka bo ten sterowany jest innym czujnikiem, kolor nie określa producenta, oryginał czy zamiennik tylko charakterystykę czujnika, czyli w 20 stopniach ma oporność X a w 60 - Y,,,

Temperatura niebezpieczna dla silnika to jakieś 110st temperatury płynu w obiegu,,, nijak się ma to do czerwonego pola na wskaźniku bo ten ma tylko wartość poglądową, skoro zmienił kolega czujnik na inny kolor i wentylator się włącza w innym miejscu na wskaźniku to nie jest dobrze, tylko znak że wskaźnik źle wskazuje bo wiatrak ma swój czujnik jak pisałem i wskaźnik od wody może nic nie pokazywać,,,

Kolory czujników sa różne dlatego że charakterystyki wskaźników są różne, i seria zegarów była parowana z serią czujników,,, generalnie dla danego rocznika była seria w danym kolorze ale sa odstępstwa od tej zasady,

SebeG napisał/a:
Czy ze złym czujnikiem silnik mi się zagotuje, a wskazówka nie będzie na czerwonym polu?
może,,,
Rav-X - 17 Cze 2010, 17:11

O widzę że temat się rozkręcił, ale to dobrze, chociaż czegoś więcej się dowiem, bo za bardzo nie jestem w tym obczajony, i nawet nie mam kiedy dobrze posiedzieć przy moim autku, tylko lecę do mechanika jak coś nie działa. Z tym czujnikiem jeszcze nie byłem, ale będę miał trochę więcej czasu to pojadę.

Swoją Fieścinkę mam ponad dwa lata, i czy to możliwe i dobrze że przez ten cały czas ani razu nie załączył mi się wentylator? No oprócz jego testu po wymianie termostatu. I w jakim momencie na wskaźniku prawidłowo powinien się załączyć ten wentylator?

Mechanik mówił że w chłodnicy mam koncentrat, bodajże zielony.

JoeMix - 17 Cze 2010, 17:17

1,3 ... jak to jakaś pochodna HCS'a to możliwe i prawdopodobne, ostatni gwizdek na wentylator to tuż przed / początek czerwonego pola na sprawnym wskaźniku,,,
TSRules - 17 Cze 2010, 22:53

W każdym razie dziś zamówiłem czujnik, zamiennik, podałem dla pewności numer fab. oryginału, wymienię i zobaczymy jak będzie :)
SebeG - 18 Cze 2010, 10:19

JoeMix napisał/a:
skoro zmienił kolega czujnik na inny kolor i wentylator się włącza w innym miejscu na wskaźniku to nie jest dobrze, tylko znak że wskaźnik źle wskazuje


Stary czujnik miałem chyba zepsuty skoro wskazówka dochodziła tylko do połowy. Z nowym czujnikiem jest lepiej, ale skoro przy załączonym wentylatorze ma być przy czerwonym polu, to możliwe że trochę zaniża. Wiem, że ten czujnik nie mia nic wspólnego z wentylatorem. Chciałem tylko zobrazować gdzie miałem wskazówkę, gdy włączał się wentyl.

TSRules - 21 Cze 2010, 12:31

Piszę bo może kogoś zainteresuje że wymieniłem czujnik, kupiłem zamiennik o numerze fabrycznym takim jak oryginał czerwony, wszystko jest ok, wskaźnik porusza sie po całej skali, wentyl załącza się tak 4 milimetry od czerwonego i schodzi znów do połowy albo i lepij :) pozdro.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group