|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Silniki diesla - [MK5] Problem z odpaleniem przy wysokich temperaturach - 1.8
smyk2727 - 8 Cze 2010, 16:17 Temat postu: [MK5] Problem z odpaleniem przy wysokich temperaturach - 1.8 Witam, Mam w swoim autku cos takiego: rano wsiadam gdy tempreatura jest klika stopni powyzej zera zapalam bez problemu auto, problem pojawia sie gdy wychodze z pracy okolo 15 na polu ladna pogoda a ja go niemoge odpalic.... krece i krece grzeje swiece do 3 razy i on laskawie po kilku minutach krecenia odapal..... bycmoze zapowietrzony.... jesli tak to w jakis sposob moge zlokalizowac miejse ktore mi ssa powietrze?? bycmoze to wina swiec zarowych?? prosze ojaks rade/pomoc filtr paliwa ma nieco ponad rok w baku zawsze ponad pol zbiornika bo gdy mam mniej pojawialy sie swego czasu podobne problemy z zapaleniem.... problem ten pojawil sie w zasadzie po ziemie i sie nasilal .... az teraz boje sie ze go porpostu nieodpale jak cieply ladnie pali :/ niechce kasy pchac na darmo. teraz szukam jakiegos innego autoa a to ma mnie na czas obceny tylko wozic takze prosze o jakas rade:)
JoeMix - 8 Cze 2010, 16:21
Silnik z 2001 roku może już przy wyższej temperaturze nie odpalać świec żarowych i może dlatego jest problem z rozruchem gdy jest ciepło, a nie ma rano gdy jest chłodno i świece jednak grzeją,,, (to tylko moja szybka sugestia, nie wiem czy słuszna)
smyk2727 - 8 Cze 2010, 16:29
Jest taki motyw ze grzanie swiec(sugerujac sie po kontrolce) twa sekunde moze 2, a za kolejnym przekreceniem zaplonu kontrolka ta zapala sie na sekunde i gasnie.....
JoeMix - 8 Cze 2010, 16:46
Kontrolka swoje, a grzanie świec swoje - od tego trzeba zacząć, to że kontrolka się świeci lub nie nie znaczy że świece grzeją lub nie, kontrolka to dla ciebie sygnał, że jak zgaśnie to można uruchamiać auto (a świece jeszcze często grzeją jak silnik już pracuje), w starych konstrukcjach kontrolka była zwykłym układem czasowym dlatego było coś takiego że latem nie trzeba było czekać na zgaśnięcie,,, ale schodzimy z tematu, zrób sobie prosta kontrolkę podpięta do masy i do listwy świec i zobacz jak tam się napięcie zachowuje kiedy palisz auto,,,
ramses123 - 8 Cze 2010, 20:08
Kolega miał takie objawy w 1.9 tdi (octavia) i okazało się żr to coś z programem silnika było. Właśnie jak był ciepły to nie chciał palić.
smyk2727 - 8 Cze 2010, 20:59
ale jak sie go sie zapali przejedzie kilka kilometorw to ladnie pali:) motyw jest taki ze wracam z pracy o 15 zostawiam go na noc rano o 7 pale go normlanie dojezdzam do pracy 2km..... i jak chce go o 15 odpalic to mam problem........jesli by uklad byl zapowietrzony to raczej by byl problem go rano odpalic...... Niewiem za co sie zabrac a niechce np pchac sie w wymiane swiec jesli to niesiwece.....(tak wymienilem wahacze a dalej z przodu mi sie cos tlucze:/)
portier - 8 Cze 2010, 21:16
moze kolo pracy stawiasz na gorce auto i szybciej paliwo sie cofa?? masz zalozony zaworek?
kamil wolski - 9 Cze 2010, 13:10
ramses123 napisał/a: | Kolega miał takie objawy w 1.9 tdi (octavia) i okazało się żr to coś z programem silnika było. Właśnie jak był ciepły to nie chciał palić. |
Bo w TDI to popularna sprawa.
Nie wiem jak w Twoim silniku, ale w starszym 1.8TD takie objawy się pojawiają gdy siada jeden z elementów pompy wtryskowej odpowiedzialny za wytworzenie wstępnego ciśnienia paliwa. Czy jeśli zgasisz auto rozgrzane po jeździe, i próbujesz je odpalić, odpala ok, czy nie, czy tylko po dłuższym postoju?
portier - 9 Cze 2010, 14:15
bo raczej po 8h stania silnik jest tak samo chlodny jak po 16h...
kamil wolski - 9 Cze 2010, 15:12
Niekoniecznie. U mnie auto po całej nocy jest sporo chłodniejsze niż po 8h na słońcu w 30 stopniach
smyk2727 - 9 Cze 2010, 15:22
niestety niemam mozliwosci w pracy auta postawic tak aby tyl byl wyzej..... on pali po dlugim kreceniu ok minuty..... i juz chodzi normalnie, zgasze go po chwili i bez problemow pali na dyk.... podobnie jak sie zagrzeje. niemam zadnego zaworu, mysle zeby zalozyc jakis inny przewod ze zbiornika do filtra i z filtra do pompy, a moze byc tak ze pod wplywem wiekszej temperatury np ze gdy auto sie nagrzej karoseria itd to puszczaja te szybkozlaczki i paliwo spowrotem ucieka do baku??
kamil wolski - 9 Cze 2010, 15:30
To jak sprawa tak wygląda to zacznij od założenia przezroczystego wężyka paliwowego w całej komorze silnika, czyli od sztywnego przewodu idącego spod podwozia do pompy paliwowej, po drodze zahaczając oczywiście o filtr paliwa, sprawna(!) pompkę ręczną oraz dokup zaworek zwrotny. Wtedy będziesz widział zawsze co się dzieje z ropą.
smyk2727 - 9 Cze 2010, 15:40
pytanie jak to zen zawor wyglada i ta pompka, ja jestem zielonyw tym temacie, ktos pisala gdzies ze w warsztatach typy sprawdzaja szczelnosc ukladu.... mieszkam w okolicy rzeszowa gdzie tutaj mozna znalezc wmiarre mozliwosci tani zakald.....
ramses123 - 9 Cze 2010, 15:51
http://www.serwisdiesla.pl/
Rzeszów
ul. Wita Stwosza 53
Fajne Chłopaki ;p
[ Dodano: Sro Cze 09, 2010 15:52 ]
smyk2727 napisał/a: | tak wymienilem wahacze a dalej z przodu mi sie cos tlucze:/ |
pewnie gumy przy łącznikach staba już sparciały
portier - 9 Cze 2010, 16:18
kamil wolski napisał/a: | Niekoniecznie. U mnie auto po całej nocy jest sporo chłodniejsze niż po 8h na słońcu w 30 stopniach |
tyle, ze u autora po nocy (i 16h stania - czyli zimniejszy) pali lepiej jak po krotszym postoju (cieplejszy) co w dieslu raczej jest dziwne bo czym cieplejszy tym lepiej pali..
pomijajac fakt ze przez 2km to on sie ledwo co zagrzeje
wiec ja bym obstawial cofajace sie paliwo
smyk2727 postaw np. tyl na krawezniku albo zaparkuj raz gdzies dalej gdzie bedziesz mial mozliwosc takiego ustawienia samochodu, raz chyba mozesz sie kawalek przejsc;>? bo krecic minute to troche przegiecie i dla rozrusznika i dla aku...
kamil wolski - 9 Cze 2010, 16:49
portier napisał/a: | tyle, ze u autora po nocy (i 16h stania - czyli zimniejszy) pali lepiej jak po krotszym postoju (cieplejszy) co w dieslu raczej jest dziwne bo czym cieplejszy tym lepiej pali..
pomijajac fakt ze przez 2km to on sie ledwo co zagrzeje |
Jak się uszkadza element w pompie o którym pisałem wyżej, nie odpalisz ciepłego auta do póki nie ostygnie lub do póki nie oblejesz pompy paliwowej zimną wodą.
portier - 9 Cze 2010, 17:25
ale ta teoria byla na starcie spalona w tym przypadku.
kamil wolski - 9 Cze 2010, 19:10
Mniejsza z tym. Lepiej czasami zapytać, dopytać i coś wyeliminować na 100% niż nie pytać a pisać brednie.
smyk2727 - 9 Cze 2010, 20:24
Takie forum jest dobre bo tutaj jest dobra wymina doswiadczen i mysli, mialem nadzieje ze ktos wczesniej spotkal sie z takim schizem..... jak tym autem jezdze 2 lata tak pierwszy raz mam takie cos, zeby sie auto z dnia na dzien sie tak zapowietrzalo...... lub swiece zarowe sie pieprzyly w taki dziwny sposob...... pewno sie udam do warsztatu ktory polecil mi ramses123 i popytam.
Jesli ktos by mial jakas sugesie jestem otwary na wszelkie "zlote mysli"
portier - 9 Cze 2010, 23:51
zanim pojedziesz do zakladu to zrob te rzeczy o ktorych Ci pisalismy czyli raz ustaw dupe wyzej a potem przewody przezroczyste.
chocby dla naszej satysfakcji;p
kamil wolski - 10 Cze 2010, 00:20
portier napisał/a: | zanim pojedziesz do zakladu to zrob te rzeczy o ktorych Ci pisalismy czyli raz ustaw dupe wyzej a potem przewody przezroczyste.
chocby dla naszej satysfakcji;p |
Dla swojej satysfakcji możesz sobie pisać, kolega nie będzie chciał to nic nie musi.
ramses123 - 16 Cze 2010, 22:18
http://www.serwisdiesla.pl/
Rzeszów
ul. Wita Stwosza 53 [/b]
sprawdzenie ustawienia konta wtrysku - 50 zł
sprawdzenie + regulacja w razie jeżeli jest coś przestawione - 80 zł
sprawdzenie wtryskiwaczy 4 szt - 50 zł
to tak dla Rzeszowiaków i ludzi z okolicy, byłem dzisiaj popytałem. Chłopaki bardzo chętnie wszystko zrobią, trzeba się tylko jak wiadomo umówić. Z tego co już się zorientowałem to mają tutaj (Podkarpacie) bardzo dobrą opinię !
smyk2727 - 17 Cze 2010, 20:15
sprawa zakonczyla sie tak ze filt paliwa zerdzewial poprostu, zapewne na poczatu ucieklao zniego powietrze przyu wyzszych tempreratutrach(jak karoseria auta sie nagrzala...) pozniej zauwazylem wyciek i tym tropem trafilem na filtr teraz wszystko dziala pieknie ladnie:) dzieki za pomoc POZDRO
[ Dodano: Czw Cze 17, 2010 20:16 ]
poprawka filtr mial niecale 2 lata wymieniany przezemnie:/ podrobka za 79zl ......jak dla mnie to conajmniej dziwne.....
kamil wolski - 17 Cze 2010, 20:27
smyk2727 napisał/a: | poprawka filtr mial niecale 2 lata |
Jak to możliwe jak filtr wymienia się co rok?
smyk2727 - 18 Cze 2010, 19:07
to filtr paliwa w dieslu wymienia sie co rok???
ramses123 - 18 Cze 2010, 19:49
tak co rok, najlepiej przed zimą żeby szumy nie zatykały filtra zimą jak paliwo zgęstnieje ...
kamil wolski - 18 Cze 2010, 21:19
http://www.motofakty.pl/artykul/filtr_paliwa.html
Zwróć uwagę na wzmiankę o zimie przy użytkowaniu diesla.
Marcind22 - 21 Cze 2010, 10:47
Ja miałem podobne problemy i rozwiazanie było proste, zawalony filtr paliwa.
|
|