|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Hamulce - nierówno biorą, ściąganie na prawo
Miły - 22 Maj 2010, 23:54 Temat postu: [MK3] Hamulce - nierówno biorą, ściąganie na prawo założyłem heble od Escorta 93 r na przód... razem z Rkalitką skręciliśmy je, odpowietrzyliśmy i teraz tak: klocki używane ale wszystkie równe, tarcze tak samo... jednak coś jest nie tak:
lewe koło od kierowcy hamuje ale słabo... prawe jest ok... na polnej drodze się blokują oba ale na asfalcie dość mocno ściąga mnie na prawo... lewy hamulec był chyba z 4 razy odpowietrzany, więc nie ma prawa być w nim powietrza... podejrzewam wężyk, ale na wcześniejszych zaciskach zjawisko nie występowało...
Macie jakieś pomysły co może być?
Sticker - 23 Maj 2010, 00:51
Tłoczki w zaciskach chodzą "luźno" ?
Może problem tkwi w zaciskach. Przy takiej operacji warto zakładać nowe uszczelki w tłoczkach.
Miły - 23 Maj 2010, 01:11
tłoczki luźno bo rękami je rozciągałem i zaciskałem...
JoeMix - 23 Maj 2010, 09:37
Przetrzyj klocki papierem ściernym, i dobrze odtłuść tarcze,,,, co prawda na przodzie takich rzeczy nie robiłem, ale na tyle potrafiło o dziwo zadziałać,,,
Miły - 23 Maj 2010, 10:29
robiłem...
jackrzec - 23 Maj 2010, 22:04
Miły napisał/a: | podejrzewam wężyk, | Moze jednak podczas wyginania go przy przykręcaniu szlag go trafił.
diodalodz - 24 Maj 2010, 01:33
a tył też odpowietrzaliście ? bo fiesta ma układ krzyżowy czyli jak jest słaby lewy przód to trzeba popatrzeć na prawy tył .
Miły - 24 Maj 2010, 05:05
diodalodz napisał/a: | jak jest słaby lewy przód to trzeba popatrzeć na prawy tył . |
pierwsze słyszę... odpowietrzałem tylko przód bo to wymieniałem...
kamilocha1 - 24 Maj 2010, 07:01
prawy tyl lewy przod lewy tyl prawy przod tak sie chyba we fiescie odpowietrza o ile sie nie myle...
Miły - 26 Maj 2010, 19:25
heble odpowietrzone dla pewności wszystkie... niestety... ściąga... wężyk raczej nie bo kiedyś miałem zatkany wężyk to był objaw, że jak nacisnąłem hamulec to koło dopiero po chwili zaczęło hamować, a jak puściłem to hamulec jeszcze chwile trzymał, a tutaj nie ma tego objawu... pozostaje chyba tylko rozłożyć zacisk...
odpowietrza się zawsze hamulce od tego najdalej pompy hamulcowej do tego najbliżej
Darekmk3 - 26 Maj 2010, 20:58
jesli chcesz robic zaciski to nie szlifoj tłoczka tylko kup nowy(musisz miec w sklepie stary na wymiar),nowe uszczelnienia i niby ok,ale ja przy takiej robocie zafundowalbym 4 nowe przewody hamulcowe +nowy płyn hamulcowy... , wiem ze jakies koszta tego bedą ale pomyśl to są hamulce...,a to ,że kiedyś tam wymieniales przewod hamulcowy to nic nie znaczy wszystko predzej czy pozniej moze sie zepsuc.. . Pisze bo ja ostatnio meczylem temat sciagania i po regeneracji tloczkow dalej byl ten sam objaw i wymienilem przewody hamulcowe plus plyn i jest ok
pozdro
Miły - 26 Maj 2010, 21:07
na starych heblach było wszystko ok więc wężyki są sprawne... może najpierw zacznę od zacisku a później będę wymieniał reszte...
poza tym nie obraź się, ale jak ci lekko zardzewieje błotnik, to wymieniasz całą blachę na aucie? wiem w jakim stanie i kiedy były wymieniane wężyki oraz płyn, i wiem, że wymiana jest niepotrzebna przynajmniej na razie...
rozumiem twoje intencje, ale właśnie stoją na przeszkodzie koszta... prawy hamulec jest bardzo dobry więc trzeba dopracować lewy i zobaczyć co dalej...
kkk88gca - 5 Lis 2010, 18:22
A ja mam właśnie taki problem że ściągało mnie na lewo. Dzisiaj wymieniałem klocki i z prawej strony było może z 2mm okładziny a z lewej jak nówka. Widocznie nie zbyt hamuje na tym kole,a jak wcisnę hamulec to mam wrażenie że on trzyma jeszcze jakiś czas. To może być jakiś zator?? I mam problem z odkręceniem odpowietrznika bo jest strasznie zapieczony a nie chce go urwać
vegetagt - 5 Lis 2010, 19:18
z odkręceniem odpowietrznika zdarzają się problemy. Mi kazano uzyc wd40, opukiwac mlotkiem obszar wokol odpowietrznika i delikatnie odkrecac. Radziłbym jednak zaniesienie do jakiegoś warsztatu, zeby jakby co ktos odpowiadał finansowo, za nowy zacisk/wykręcenie urwanego odpowietrznika. Jak już wykręcą, to pewnie warto by założyć nowe, za ~4-5zł sztuka.
Mówiąc, że z prawej strony było mało klocka a z lewej dużo, masz na mysli zacisk prawy i lewy, czy klocek prawy i lewy w 1 zacisku?.
Jeżeli mówisz o dwóch różnych zaciskach, to zapowietrzenie częsci układu, niedrożne przewody hamulcowe lub zapieczone tłoczki.
Jeżeli mówisz o dwóch klockach w jednym zacisku, to zatarte prowadnice.
kkk88gca - 7 Lis 2010, 21:23
Dzięki za rady Chodziło mi o dwa zaciski. Ale już wszystko działa. Tłoczek wciskał się palcami ale odbijał nawet przy odkręconym zbiorniku płynu co w tym dobrym zacisku nie miało miejsca. Nie mogąc odkręcić odpowietrznika poluzowałem wężyk i wcisnąłem tłoczek, zakręciłem wężyk i już wszystko działa. Hamuje na oba koła. Zobaczymy czy coś na przeglądzie nie wyjdzie ale powinno być dobrze
Stunt_Man - 7 Lis 2010, 21:26
co do gorszego stanu klocków z prawej strony to zawsze tak będzie (ale w mniejszym stopniu niż u Ciebie) nawet jeśli hamulce są dobre
Rebel - 7 Lis 2010, 21:37
Stunt_Man napisał/a: | co do gorszego stanu klocków z prawej strony to zawsze tak będzie (ale w mniejszym stopniu niż u Ciebie) nawet jeśli hamulce są dobre |
Dlaczego?
|
|