Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK3] Tylna belka z tarczami

TomeX500 - 23 Kwi 2010, 12:48
Temat postu: [MK3] Tylna belka z tarczami
Czy jest jakaś tylna belka z tarczami która by podeszła plug&play do fiesty? Ewentualnie ile trzeba rzeźbić, żeby zamiast bębnów założyć zaciski z tarczami? Coś tam słyszałem o RS2000, ale nic konkretnego. Zrobiłbym takiego moda i napisał tutorial, żeby było na przyszłość.
Miły - 23 Kwi 2010, 13:00

ja powiem tak - nie kombinuj... tarcze na tył niewiele dają... lepiej zainwestuj w tylne hamulce ori niż przekładać na tarcze... z tarczami jest problem z hamulcem ręcznym, przez co pozostaje opcja tarczo-bębnów - pytanie tylko po co? kilka osób miało - wrócili do zwykłych bębnów...
TomeX500 - 23 Kwi 2010, 13:16

Mówisz? Chciałem je zamontować z takiej racji, że tarcze wydają się mniej problemowe przy obsłudze/wymianie. A bębny to ciężko nawet ściągnąć jak się zużyją :/ A poza tym na tor chyba bardziej przydadzą się tarcze. I jak wygląda sprawa z tym ręcznym, znalazłem w angielskim sklepie zestawy i dają tam linkę hamulca, mocowania na tarcze i parę innych pierdół. Tylko że taki zestaw 1000 zł, a do tego jeszcze trzeba dokupić same tarcze, zaciski, klocki.
PawelKRA - 23 Kwi 2010, 14:52

Eee tam ciezko sciagnac. Dobry impulsator, mocny srubokret i musi zejsc.
Tarcza ma wieksza skutecznosc hamowania ( lepsze chlodzenie i odprowadzanie syfu z klockow ) ale minusem z reguly jest slaby reczny. No chyba ze zalozysz dodatkowa pompe hydro do tego

JoeMix - 23 Kwi 2010, 15:33

TomeX500, tarcze z tyłu i lekkie hamowanie i koła stoją,,, chyba że regulatory, i wtedy zejść do skuteczności bębnów,,, i pytanie po co wtedy tarcze,,, no i co z ręcznym wtedy?
TomeX500 - 23 Kwi 2010, 16:46

Hmmm no właśnie jak rozwiązać problem z ręcznym przy zmianie na tarcze?
JoeMix - 23 Kwi 2010, 17:17

Są zaciski z wyjściem na linkę,,, ale tarcze z tyłu to nie jest dobre rozwiązanie we fieście,,,
Żółwik Tuptuś - 23 Kwi 2010, 20:00

Dobra - koniec pitolenia .

Chyba jako jedyny w tym kraju posiadam w Fieście tarcze z tyłu ( nie tarczobębny ) .

Założyłem je żeby zrobić na złość Pumie i na tym ich przydatność sie kończy .
Jest to całkowity przerost formy nad treścią . Korektor siły hamowania staje się niezbędny , a założone póltora roku temu tarcze ( z tyłu ) ledwo się zabieliły .

Poskładaj tylny hebel na dobrej serii i wystarczy .

ps: Na którym torze uważasz , że bębny nie wystarczą ?

TomeX500 - 23 Kwi 2010, 20:32

No jak widziałem na rakietowej jak wszystkim się gotują heble to się trochę zmartwiłem czy seria mi wystarczy jak będę tam sobie pomykał :D
Żółwik Tuptuś - 23 Kwi 2010, 20:37

W czym im się te heble gotują i czy na pewno tylne ?

ps: Piter czasami nie tam zamiatał ?

pvzon - 23 Kwi 2010, 22:20

mam zestaw z przodu ate power diski i klocki ate i dobrze pokładany seryjny tył plus płyn dot5.1 i nie da się tego zagotować.
a1topgear - 24 Kwi 2010, 09:32

Przecież samochod głownie hamuje przodem, co wiecej gotowanie zalezy od srednicy tarczy (wieksza powierzchnia wiecej ciepla odprowadzi) i od plynu... Zrob tak jak pisze Zółw, dodaj dobry płyn i bedzie si. predzej dla spokoju wymien przewody niz pakuj tarcze na tyl...
Tommur - 24 Kwi 2010, 09:46

Fiesta hamuje stosunkiem 70/30. Więc 30% na tyle niewiele daje. A jak dasz na więcej to będą piękne bąki na dohamowaniach
TomeX500 - 24 Kwi 2010, 11:19

Hmmm no to już sam nie wiem, chciałem zrobić ten mod bo wydaje się prosty, tym bardziej, że flansze pod zaciski mogę wyciąć laserowo itd, kwestia chyba tylko dorwania belki z tarczami, ewentualnie samych zacisków. No ale skoro wszyscy odradzają, to wezmę się za coś innego :P Jeśli jeszcze ktoś ma coś wartego podpowiedzenie to śmiało, a jak nie to można zamknąć temat.

Tylko dodam od siebie linka do zestawu jakby ktoś kiedyś chciał pomodzić coś w tym kierunku:
http://www.fiesta-centre....-1995-355-p.asp

I ogólnie na temat poprawy hamulców:
http://www.fiesta-si.com/...brake-upgrades/

JoeMix - 24 Kwi 2010, 21:24

Potwierdzam to co mówi Żółw,,, miałem na tylnej belce w Mk1 tarcze i zaciski przednie z Mk2, oraz przednie zaciski z Mk1 jako ręczny,,, i tak ręczny był extra, był mod dźwigni między siedzeniami, potem wajcha przy kierownicy na końcu elektryczna pompa i guziczek,,, koła blokowały bez najmniejszego problemu,,, problem że przy zwykłym hamowaniu też bardzo szybko blokowały,,, kombinowałem z regulatorami bodajże ze skody (podobne to tych z mk3 przy pompie) ale lipa wyszła i belka wyleciała z auta,,, jak chcesz tarcze z tyłu to musisz obniżyć ich skuteczność do bębnów,,, i wtedy masz tylko ładny bajer do ozdoby,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group