Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Brak kompresji na trzecim cylindrze!

wojteq - 21 Kwi 2010, 11:31
Temat postu: [MK4] Brak kompresji na trzecim cylindrze!
W mojej fieście wystąpił zupełny brak kompresji na 3-cim cylindrze. Świece, kable, cewka są sprawdzone. Macie może podobne doświadczenia ze swoimi silnikami 1,25 zetec? Ciśnienie na pozostałych trzech cylindrach to 11. Proszę o rady osoby, które mają jakieś pojęcie o takich przypadkach. Z góry dziękuję.
JoeMix - 21 Kwi 2010, 11:56

wojteq napisał/a:
Świece, kable, cewka są sprawdzone
A co to ma do kompresji? Jeśli dobrze zostało zmierzone to albo uwalona głowica (zawory niedomknięte, nadpalone i tak dalej) albo uwalony dół czyli tłok (np. dziura), pierścienie lub porysowany cylinder w środku,,,
NOWITEK - 21 Kwi 2010, 11:57

Pasuje nalać trochę oleju do cylindra żeby sprawdzić czy wtedy poprawiła się kompresja. Jeśli się nie poprawi to najprawdopodobniej coś nie tak z zaworami, i na to najbardzie mi to pasuje bo żeby niebyło nic ciśnienia to musiało by z pół tłoka nie być
wojteq - 21 Kwi 2010, 12:23
Temat postu: motorschade
Mierzyłem kilka razy i cały czas przyrząd nic nie pokazywał, wlałem trochę oleju do tego cylindra ale dalej 0. Napisałem o kablach, świecach i cewce bo od tego zacząłem poszukiwania przyczyny dziwnej pracy silnika. Czyli bez zdjęcia głowicy się nie obędzie, załamka, coś czuję, że koszty naprawy będą jakieś kosmiczne. Acha tłok z góry się zaolejony, świeci się, a po dodaniu gazu kopci na czarno z wydechu jeśli to ma coś do rzeczy.
JoeMix - 21 Kwi 2010, 12:27

Zdejmij dekiel zaworów, może coś będzie widać,,,
diodalodz - 21 Kwi 2010, 13:21

zawory klasyka w tym silniku .
wojteq - 21 Kwi 2010, 13:48

JoeMix napisał/a:
Zdejmij dekiel zaworów, może coś będzie widać,,,


Dekiel zaworów to chyba w innym silniku, w tym czegoś takiego nie widzę.

Pocieszyliście mnie, że może na zaworze się skończy. W poniedziałek idzie na warsztat. Jeśli to zawór, to wymienią odrazu pasek rozrządu. Dam znać jak już głowica będzie zrzucona, jak to wygląda. Dzięki

bidżej - 21 Kwi 2010, 14:00

dekiel zaworów to pokrywa na głowicy, masz ją :fox:
wojteq - 27 Kwi 2010, 12:57

jednak zawór pierdyknięty, koszt zrobienia głowicy na cacy z regulacją zaworów 700pln + wymiana rozrządu i uszczelek = 1500. Mam nadzieję, że po takim remonciku będzie zasuwała, mniej oleju i beny brała. :fox:
Marcin - 27 Kwi 2010, 16:33

800pln za rozrząd i uszczelki :yyy:
pablon - 27 Kwi 2010, 17:07

Auto było zagazowane czy tak dawałeś po garach?.
gramek81 - 27 Kwi 2010, 18:00

wojteq napisał/a:
jednak zawór pierdyknięty, koszt zrobienia głowicy na cacy z regulacją zaworów 700pln + wymiana rozrządu i uszczelek = 1500. Mam nadzieję, że po takim remonciku będzie zasuwała, mniej oleju i beny brała. :fox:

Potwierdzam u mnie również tyle wyszło :|

wojteq - 1 Maj 2010, 12:38

Jestem pierwszym właścicielem od nowości, auto nigdy nie śmigało na gazie, czasem zdarzało się pokręcić do 5500 obrotów, ale ten silnik jak zapewne wiecie lubi wyższą prędkość obrotową, a co do rozrządu to kosztował z napinaczem 190pln, uszczelka pod głowicę ponad 100, trzeba było też wymienić uszczelniacze wtryskiwaczy i uszczelniacze wałków rozrządu o ile się nie mylę + uszczelkę pod pokrywę zaworów+ robocizna. Chodzi teraz jak zegarek, ale nie zawsze bo zdarzyło się 3x, że wcisnąłem mocniej gaz, a auto jakby nie dostawało paliwa, gdyż nie chciało przyspieszać??? Fuck :9: !! Wczoraj odebrałem od mechanika i przejechałem dopiero ze 30 kilometrów, mam nadzieję, że to tylko chwilowe kaprysy, gdyż przed naprawą takie cuda się nie zdarzały. Dzisiaj na krótkiej trasie wszystko ok i w porównaniu z jazdą na 3,5 gara osiąga zdecydowanie wyższe prędkości na poszczególnych biegach przy niższej prędkości obrotowej silnika. :yes:
pablon - 1 Maj 2010, 16:35

Lepiej zmierz jeszcze raz kompresje.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group