Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK6] Obniżenie samochodu - zalety, wady, sposoby

AccessX - 17 Kwi 2010, 21:05
Temat postu: [MK6] Obniżenie samochodu - zalety, wady, sposoby
Witam, takie pytanie mam. Jakie są plusy/minusy obniżenia zawieszenia samochodu. I jak to uczynić, najszybciej.


Pytanie zadaję, gdyż widzę dużo Tematów na temat obniżania itp. I jestem ciekaw, jakie są plusy itp.

JoeMix - 17 Kwi 2010, 21:26

W necie i tu na forum jest dużo info w tym temacie, wystarczy że poczytasz... a tutaj jeszcze ktoś Ci będzie musiał napisać, więc po co kogoś fatygować jak można samemu,,,, no chyba że się nie chce,,,
Parzych - 17 Kwi 2010, 23:12

Plusy obniżenia:
1. Niżej środek ciężkości,
2. Lepsze trzymanie w zakrętach,
3. Większa prędkość w zakrętach,
4. Lepszy wygląd autka...

Minusy:
1. Mniejsza liczba miejsc, w których można zaparkować,
2. Zwiększona uwaga przy pokonywaniu "leżących policjantów",
3. Utrudnione pokonywanie kolein na drogach gruntowych...

Na pewno jest jeszcze kilka plusów i minusów, ale jakoś teraz nie przychodzą mi do głowy...

Najszybciej można obniżyć, zakładając sprężyny obniżające o ok 30mm, np. Eibach...

AccessX - 18 Kwi 2010, 09:33

A takie pytanie, te 30mm(3cm) to jest b.duzo obnizone już czy minimum takie?
Peedro - 18 Kwi 2010, 10:25

nie dużo, ale że tak powiem najoptymalniej - prowadzenie ulega poprawie, wygląd już mniej, ale jest przynajmniej jeszcze na tyle wysoko że da się jeździć. Niżej to już bardziej hardkor i nie do codziennej jazdy :-P
AccessX - 18 Kwi 2010, 10:33

Dzięki za odpowiedź Panowie :) . Piwko na niedziele <pstryk> .
Piter - 22 Kwi 2010, 22:43

Niskie zawieszenie w cywilnym aucie do jazdy na co dzień jest bardzo meczące. Do tego co pisze Parzych, aby poprawić prowadzenie w zakrętach wypadało by jeszcze usztywnić budę i założyć do niższych sprężyn, twardsze amortyaztory o krótszym skoku aby szybciej wybierały drogę. Ale to już na co dzień jest strasznie niewygodne.
Skfarek - 23 Kwi 2010, 11:13

Peedro napisał/a:
Niżej to już bardziej hardkor i nie do codziennej jazdy


No to ty Parzych z dodatkowymi 5 mm już się na hardkor łapiesz :-P
A tak serio, bez przesady i na -35 mm da się spokojnie (ale świadomie) jeździć.

Parzych - 23 Kwi 2010, 15:12

Skfarek, to ja mam -35mm :?:
Skfarek - 23 Kwi 2010, 15:35

Tak, a myślałeś że -30 ?
Parzych - 23 Kwi 2010, 15:50

Skfarek napisał/a:
myślałeś że -30 ?
Nooo :cojest: Ale Ty miałeś te -35 przy silniku 1,6, więc u mnie trochę mniej poszło do dołu, w szczególności z przodu...
Skfarek - 23 Kwi 2010, 15:54

Parzych napisał/a:
Nooo


:hahaha:

Parzych napisał/a:
więc u mnie trochę mniej poszło do dołu, w szczególności z przodu..


prawda, moja poszła bardziej bo to cięęężki klocek był z 1.6, 5d i całym wyposażeniem :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group