Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Regulacja zaworów - zalety

santana - 27 Mar 2010, 13:43
Temat postu: [MK3] Regulacja zaworów - zalety
co zyskuje autko po regulacji zaworow,oprucz tego ze ciszej pracuje
Bit1 - 27 Mar 2010, 14:29

Cichsza praca -> lepsza praca silnika -> lepsze osiągi, mniejsze spalanie.

Lecz różnica może być raczej nie do zaobserwowania w normalnym ruchu no, ale jeśli ktoś wymyślił, że zawory mają mieć tak luz a nie większy ani mniejszy to tak powinno to być ustawione.

JoeMix - 27 Mar 2010, 15:44

Cytat:
co zyskuje autko po regulacji zaworow,oprucz tego ze ciszej pracuje
To że ciszej pracuje w przypadku 1,1 to mit,,, za duże luzy zaworowe mówiąc najogólniej nie otwierają jak trzeba zaworów, tylko np. na pół gwizdka,,, za małe nie zamykają do końca,,,
pablon - 2 Kwi 2010, 01:36

JoeMix napisał/a:
Cytat:
co zyskuje autko po regulacji zaworow,oprucz tego ze ciszej pracuje
To że ciszej pracuje w przypadku 1,1 to mit,,, za duże luzy zaworowe mówiąc najogólniej nie otwierają jak trzeba zaworów, tylko np. na pół gwizdka,,, za małe nie zamykają do końca,,,


Cicha praca po regulacji to nie jest mit, jest duzo ciszej ale niesety tylko na pare tygodni.

matrix-1990 - 2 Kwi 2010, 09:19

pablon, a masz gaz?
pablon - 2 Kwi 2010, 18:34

Nie nie mam gazu a co to ma do rzeczy?.
matrix-1990 - 2 Kwi 2010, 20:13

to, że gaz się spala w wyższej temperaturze, i 2x częsciej zawory przez to się rozregulowywują
jackrzec - 2 Kwi 2010, 20:52

matrix-1990 napisał/a:
2x częsciej zawory przez to się rozregulowywują
Skąd Ty masz takie informacje? A to niby dlaczego? Co wypalają sie ?! :twisted: Rozregulowują się dlatego, że cała reszta jest "nie stabilna" już - łącznie ze śrubami od regulacji. W tym wieku żaden z elementów rozrządu nie trzyma wymiarów i ma luz - dlatego regulacja jest na krótką metę, bo reszta do tego doprowadza.
JoeMix - 3 Kwi 2010, 08:45

:9: Jak ma się LPG to się zaleca regulacje 2 razy częściej niż na PB tak jaz cała resztą obsługi bo gaz bardziej wymagający,,,
lochu - 3 Kwi 2010, 16:18

kilka tygodni temu wyregulowalem luz na zaworach myslalem ze to cos trudnego a bylo to banalnie proste,dobry klucz 11 i szczelinomierz , na dolotowych na 0,2 a na wydechowych 0,3. auto znacznie ciszej pracuje na wolnych a w czasie jazdy takze i nie ma tego buczenia na niskich biegach powyzej 3 tys obr . przedten na 2 biegu przy 30km/h blagal o wlaczenie 3 biegu . i silnik pracuje jakby stabilniej ,lepiej sie wkreca na obroty.
jackrzec - 5 Kwi 2010, 13:20

JoeMix napisał/a:
:9: Jak ma się LPG to się zaleca regulacje 2 razy częściej niż na PB tak jaz cała resztą obsługi bo gaz bardziej wymagający,,,
Zgadza się! Ale nie co parę tygodni! Jeśli tak często trzeba regulować, to po prostu coś jest skopane, i to wcale nie wina LPG.
pablon - 5 Kwi 2010, 13:55

Ludzie, czytajcie zalecenia producenta, regulacja co 20K. Tu nie chodzi o wady czy zalety tylko takie są zalecenia. Spytajcie sie czy producent zaleca gaz do auta :hahaha: .
matrix-1990 - 5 Kwi 2010, 16:23

jackrzec napisał/a:
Zgadza się! Ale nie co parę tygodni! Jeśli tak często trzeba regulować, to po prostu coś jest skopane, i to wcale nie wina LPG.


a czy ktoś napisał, że się rozregulowywują co pare tygodni od gazu?

diodalodz - 5 Kwi 2010, 17:28

Cytat:
a czy ktoś napisał, że się rozregulowywują co pare tygodni od gazu?

od rozwalonego wałka rozrządu się rozregulowują .

jackrzec - 7 Kwi 2010, 08:36

matrix-1990 napisał/a:
a czy ktoś napisał, że się rozregulowywują co pare tygodni od gazu?

Tak
pablon napisał/a:
Cicha praca po regulacji to nie jest mit, jest duzo ciszej ale niesety tylko na pare tygodni.
a Ty potwierdziłeś:
matrix-1990 napisał/a:
pablon, a masz gaz?
matrix-1990 napisał/a:
to, że gaz się spala w wyższej temperaturze, i 2x częsciej zawory przez to się rozregulowywują

DziDzia - 7 Kwi 2010, 09:16

Największą zaletą regulacji zaworów jest browarek wypity podczas tej operacji :D



pozdro :!:

JoeMix - 7 Kwi 2010, 09:37

DziDzia, :yes:
jurek - 7 Kwi 2010, 09:38

pablon napisał/a:
JoeMix napisał/a:
Cytat:
co zyskuje autko po regulacji zaworow,oprucz tego ze ciszej pracuje
To że ciszej pracuje w przypadku 1,1 to mit,,, za duże luzy zaworowe mówiąc najogólniej nie otwierają jak trzeba zaworów, tylko np. na pół gwizdka,,, za małe nie zamykają do końca,,,


Cicha praca po regulacji to nie jest mit, jest duzo ciszej ale niesety tylko na pare tygodni.


Prawda jest taka, że Joe ma racje. Nawet najbardziej precyzyjnie dokładna regulacja zaworów, w niektórych przypadkach nie spowoduje cichszej pracy układu zaworowego

JoeMix - 7 Kwi 2010, 09:46

No niestety 1,1, ma w serii tak duże przerwy że zwyczajnie musi klekotać,,,
matrix-1990 - 7 Kwi 2010, 15:22

jackrzec, tylko zapytałem czy gaz ma. Nigdzie nie napisałem, że od gazu rozregulowywuje się co pare tygodni, tylko, że 2x częściej
luk-90 - 7 Kwi 2010, 20:52

A ja z koleji mam pytanie, co ile (jaki odstęp czasu) regulujecie zawory w swoich?? Czy opłaca się wyszlifować styk klawiatury z zaworem??
Qniu - 8 Kwi 2010, 23:23

luk-90 napisał/a:
Czy opłaca się wyszlifować styk klawiatury z zaworem??

Z tego co mi wiadomo, to te miejsca są fabrycznie jakoś utwardzane i szlifowanie jeszcze pogorszy sprawę... Zresztą gdzieś na forum o tym było, jak dobrze poszukasz to powinieneś znaleźć.

JoeMix - 9 Kwi 2010, 08:58

Jedni twierdza że można inni że nie można ja uważam osobiście że to bez sensu i nigdy tego nie robił.
pablon - 9 Kwi 2010, 20:15

Dla redukcji hałasu nie ma sesu regulwoać zaworów bo i tak zacznie stukać po tygodniu.

Słyszałem że rozregulowane zawory mogąsie uszkodzić, wypalić.

kazio-n - 9 Kwi 2010, 20:19

pablon napisał/a:
Dla redukcji hałasu nie ma sesu regulwoać zaworów bo i tak zacznie stukać po tygodniu.

Słyszałem że rozregulowane zawory mogąsie uszkodzić, wypalić.

Nic mi nie wiadomo o tym, wiem tylko, że będzie mułowaty i silnik chodził jak diesel z 70' lat.

JoeMix - 9 Kwi 2010, 20:35

Cytat:
Słyszałem że rozregulowane zawory mogąsie uszkodzić, wypalić.
Źle ustawione zawory niszczą silnik, więc konsekwencje są większe niż brak mocy i zła praca... :yes:
rusin - 11 Kwi 2010, 12:39

JoeMix napisał/a:
Cytat:
Słyszałem że rozregulowane zawory mogąsie uszkodzić, wypalić.
Źle ustawione zawory niszczą silnik, więc konsekwencje są większe niż brak mocy i zła praca... :yes:

jak luz jest za duzy silnik to bedzie glosny i mulowaty ale nic wiecej natomiast jak bedzie za maly no to zawory beda sie przegrzewac, wypalac i tez bedzie mulowaty. wiec jak ktos nie ma pewnosci niech lepiej zostawi wiekszy luz niz mniejszy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group