|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Mechanika - [MK6] Luz zaworowy - 1.4 Duratec 
						
												 Vaxuel - 2 Mar 2010,  22:19 Temat postu: [MK6] Luz zaworowy - 1.4 Duratec witam !!
 
 
 
posiadam Fieste z 2005 roku z silnikim 1,4 Zetec w samochodzie zostaly pogiete zawory (powod pogjecia: dluga historia) 
 
 
moje pytanie jakie powinny byc luzy na zaworach przy takim silniku ??
 
 
z gory dzieki
												 MARIUSZ.B - 2 Mar 2010,  22:33
  dolot 0,17-0,23 
 
wydech 0,27-0,33 
 
To dla silnika 1.25. Silnik 1.4 to taka sama konstrukcja ale jak to się ma do luzów tego nie wiem.
												 Parzych - 2 Mar 2010,  22:56
  MARIUSZ.B, zobacz jaki silnik podaje kolega Vaxuel w profilu:  	  | Cytat: | 	 		  Model: Ford Fiesta Mk6`04
 
Wersja: Ghia
 
Silnik: 1.4TDCi/68KM | 	   a Ty podajesz do benzynki...
 
 	  | Vauxel napisał/a: | 	 		  | posiadam Fieste z 2005 roku z silnikim 1,4 Zetec | 	  Vaxuel, zdecyduj się co masz pod maską i który rocznik faktycznie... Poza tym w MK6 montowali już Duratec-benzyna i Duratorq-diesel...
												 Kadzax - 2 Mar 2010,  22:59
  Diesel i benzyniaka ma faktycznie tą sama konstrukcje...        
 
Poszukaj dobrze na forum/necie serwisówki do mk6 i tam wszystko będzie bo takie strzelanie to się może źle skończyć.
												 MARIUSZ.B - 2 Mar 2010,  23:00
 
  	  | Parzych napisał/a: | 	 		  MARIUSZ.B, zobacz jaki silnik podaje kolega Vaxuel w profilu: Cytat:
 
Model: Ford Fiesta Mk6`04 
 
Wersja: Ghia 
 
Silnik: 1.4TDCi/68KM
 
a Ty podajesz do benzynki...  | 	  
 
Pyta o zeteca to podałem do zeteca a może faktycznie chodzi mu o TDCi    
 
 
[ Dodano: Wto Mar 02, 2010 23:01 ]
 
 	  | Kadzax napisał/a: | 	 		  | Diesel i benzyniaka ma faktycznie tą sama konstrukcje...    | 	  
 
Nie wiedziałeś o tym   
												 pawel182 - 2 Mar 2010,  23:49
  A jaka jest regulacja zaworów w 1.25 benzyna mechaniczna czy hydrauliczna?
												 MARIUSZ.B - 2 Mar 2010,  23:53
  Płytkowa, czyli wymieniasz płytkę na odpowiednią grubość tak aby uzyskać odpowiedni luz.
 
Choć w nowszych silnikach potem zastosowali "regulację szklankową" (moja nazwa   ). Czyli zamiast płytki zmieniasz całą szklankę a szklankę wyjmiesz tylko jak ściągniesz wałek - totalna głupota. W takim przypadku sprawdzenie luzu zaworowego wskazane ze względów ekonomicznych przy wymianie rozrządu.
												 Vaxuel - 3 Mar 2010,  07:40
  ja mam silnik benzynowy 1,4 nie diesel tdci tylko zetec benzyna fiesta mk6 dokladnie 05/06 rok 
 
 
[ Dodano: Sro Mar 03, 2010 07:43 ]
 
yyyyyy przepraszam DURAtec to jest !! 
 
 
[ Dodano: Sro Mar 03, 2010 07:45 ]
 
fiesta podana obok danych mojego profilu to niesuerujcie sie tym bo ja mam 3 takie fiesty a nie o ta mi chodzi
												 MARIUSZ.B - 3 Mar 2010,  08:39
 
  	  | Vaxuel napisał/a: | 	 		  | mam silnik benzynowy 1,4 nie diesel tdci tylko zetec benzyna fiesta mk6 dokladnie 05/06 rok | 	  
 
Więc obstawiam, że masz "regulację szklankową"
												 pawel182 - 3 Mar 2010,  10:45
  hm...a co ile km powinno się regulować/przeprowadzać kontrole?
												 Parzych - 3 Mar 2010,  13:22
 
  	  | pawel182 napisał/a: | 	 		  | co ile km powinno się regulować/przeprowadzać kontrole? | 	 
  	  | MARIUSZ.B napisał/a: | 	 		  | sprawdzenie luzu zaworowego wskazane ze względów ekonomicznych przy wymianie rozrządu. | 	  Czyli powyżej 100kkm...
												 Vaxuel - 3 Mar 2010,  13:22
  tak jest to regulacja szklankowa,  1,4 duratec ,benzyna z 05/06 roku mk6 fiesta
 
 
i wlasnie chodzi mi tylko o luzy zaworow jesli czegos niepodalem to prosze pisac i napewno podam 
 
 
zalezy mi na czasie bo dzisiaj chce słozyc fiestke i odpalic
												 jurek - 4 Mar 2010,  17:18
 
  	  | Parzych napisał/a: | 	 		   	  | pawel182 napisał/a: | 	 		  | co ile km powinno się regulować/przeprowadzać kontrole? | 	 
  	  | MARIUSZ.B napisał/a: | 	 		  | sprawdzenie luzu zaworowego wskazane ze względów ekonomicznych przy wymianie rozrządu. | 	  Czyli powyżej 100kkm... | 	  
 
 
Przy normalnej obsłudze(czyli jeżeli nie było awarii )dopiero przy160kkm   
 
koszt jednego popychacza(szklanki)to 16 zł/16szt
												 pawel182 - 4 Mar 2010,  18:23
 
  	  | MARIUSZ.B napisał/a: | 	 		  Płytkowa, czyli wymieniasz płytkę na odpowiednią grubość tak aby uzyskać odpowiedni luz.
 
Choć w nowszych silnikach potem zastosowali "regulację szklankową" (moja nazwa   ). Czyli zamiast płytki zmieniasz całą szklankę a szklankę wyjmiesz tylko jak ściągniesz wałek - totalna głupota. W takim przypadku sprawdzenie luzu zaworowego wskazane ze względów ekonomicznych przy wymianie rozrządu. | 	  
 
 
A jak to się fachowo nazywa? bo chyba nie powiesz w serwisie/sklepie że chcesz kupic "szklanki do Fiesty" ?   
												 jurek - 4 Mar 2010,  19:32
 
  	  | pawel182 napisał/a: | 	 		   	  | MARIUSZ.B napisał/a: | 	 		  Płytkowa, czyli wymieniasz płytkę na odpowiednią grubość tak aby uzyskać odpowiedni luz.
 
Choć w nowszych silnikach potem zastosowali "regulację szklankową" (moja nazwa   ). Czyli zamiast płytki zmieniasz całą szklankę a szklankę wyjmiesz tylko jak ściągniesz wałek - totalna głupota. W takim przypadku sprawdzenie luzu zaworowego wskazane ze względów ekonomicznych przy wymianie rozrządu. | 	  
 
 
A jak to się fachowo nazywa? bo chyba nie powiesz w serwisie/sklepie że chcesz kupic "szklanki do Fiesty" ?    | 	  
 
Jak wyżej ,,popychacz"   
												 pawel182 - 10 Mar 2010,  23:41
  [quote="jurek"][quote="pawel182"] 	  | MARIUSZ.B napisał/a: | 	 		  Płytkowa, czyli wymieniasz płytkę na odpowiednią grubość tak aby uzyskać odpowiedni luz.
 
Choć w nowszych silnikach potem zastosowali "regulację szklankową" (moja nazwa   ). Czyli zamiast płytki zmieniasz całą szklankę a szklankę wyjmiesz tylko jak ściągniesz wałek - totalna głupota. W takim przypadku sprawdzenie luzu zaworowego wskazane ze względów ekonomicznych przy wymianie rozrządu. | 	  
 
 
A jeszcze takie pytanko. Jak się demontuje wałki rozrządu? chodzi mi o sposób w jaki są one połączone z napędem? tzn trzeba demontować pasek rozrządu czy niekoniecznie?
												 Parzych - 10 Mar 2010,  23:48
 
  	  | pawel182 napisał/a: | 	 		  | tzn trzeba demontować pasek rozrządu czy niekoniecznie? | 	  Przecież to właśnie pasek napędza wałki, więc raczej jest niezbędny demontaż paska...
												 pawel182 - 11 Mar 2010,  19:22
 
  	  | Parzych napisał/a: | 	 		   	  | pawel182 napisał/a: | 	 		  | tzn trzeba demontować pasek rozrządu czy niekoniecznie? | 	  Przecież to właśnie pasek napędza wałki, więc raczej jest niezbędny demontaż paska... | 	  
 
 
Nie koniecznie. Pasek napędza koło na którym leży a teraz właśnie jest kwestia jak jest ono sprzężone z wałkiem.
												 kuba87 - 11 Mar 2010,  19:48
  pasek rozradu i tak musisz zdjac...
 
jesli nie wiesz takich rzeczy to sie nie zabieraj za te zawory...
												 pawel182 - 12 Mar 2010,  15:15
 
  	  | kuba87 napisał/a: | 	 		  pasek rozradu i tak musisz zdjac...
 
jesli nie wiesz takich rzeczy to sie nie zabieraj za te zawory... | 	  
 
 
Poprostu pytam.
 
W takim razie jak jest połączony wałek z kołem, które napędza pasek rozrządu? Chyba , że kolega nie wiem to niech sie nie bierze za daremne odpisywanie, które i tak nic sensownego nie wniesie do tematu   
												 MARIUSZ.B - 12 Mar 2010,  19:47
 
  	  | pawel182 napisał/a: | 	 		  | W takim razie jak jest połączony wałek z kołem | 	  
 
Niby jak ma być połączony. Jest po prostu przykręcony. Jak odkręcisz koło to spadnie pasek, więc nie da się zdjąć wałków bez rozpinania rozrządu. Radzę też poczytać o ustawieniu rozrządu bo nie jest to takie hop siup.
												 pawel182 - 13 Mar 2010,  17:49
 
  	  | MARIUSZ.B napisał/a: | 	 		   	  | pawel182 napisał/a: | 	 		  | W takim razie jak jest połączony wałek z kołem | 	  
 
Niby jak ma być połączony. Jest po prostu przykręcony. Jak odkręcisz koło to spadnie pasek, więc nie da się zdjąć wałków bez rozpinania rozrządu. Radzę też poczytać o ustawieniu rozrządu bo nie jest to takie hop siup. | 	  
 
 
A jednak. Miałem nadzieje że wałek można zdemontować bez konieczności zdejmowania koła i paska, bo spotykałem się z takimi napędami coprawda nie w samochodach.
												 MARIUSZ.B - 13 Mar 2010,  18:42
  Możesz zdjąć samo koło ale nie wałek bez koła.
 
 
												 
					 | 
				 
			 
		 |