Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK6] Sprzęgło łapie za wysoko

siesta-man - 2 Mar 2010, 21:14
Temat postu: [MK6] Sprzęgło łapie za wysoko
Witam,
Jestem stosunkowo młodym kierowcą (prawko od kilku tygodni ;p) ale już miałem okazję przejechać się kilkoma samochodami m.in. Fordem c-max'em, oplem vectrą b, Toyotą yaris(L) no i oczywiście Fordem Fiestą, którą jeżdżę, można powiedzieć, regularnie. Ale coś mi się w niej nie podoba, coś z czym nie spotkałem się w żadnym innym samochodzie, a mianowicie sprzęgło, które łapie bardzo wysoko... jak to powiedzieć, żeby było wiadomo o co chodzi... Muszę je odpuścić przynajmniej do połowy, aby moc została doprowadzona do kół. Jest to denerwujące i bardzo utrudnia płyną jazdę, szczególnie ruszanie, a przy zwykłej zmianie biegów też jest to odczuwalne gdyż, silnik wpada na wysokie obroty, a potem dopiero sprzęgło odpuszcza, zdaje mi się, że praca silnika pod takimi obciążeniami nie jest za dobra dla samochodu.

Czy to normalne w fieście? Mam felerny egzemplarz? Można to może jakoś wyregulować?

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, bo to sprzęgło odbiera mi ogromną część zabawy z jazdy^^

MARIUSZ.B - 3 Mar 2010, 09:27

Jeśli sprzęgło bierze w połowie to dla mnie jest to jak najbardziej OK. Jeśli jednak bierze faktycznie Ci wysoko to raczej nic nie wyregulujesz i oznacza to zużytą tarczę sprzęgłową.
JoeMix - 3 Mar 2010, 10:12

siesta-man napisał/a:
Jestem stosunkowo młodym kierowcą (prawko od kilku tygodni ;p)
I to jest przyczyna Twojego "problemu"

To jak wysoko czy ja nisko bierze sprzęgło jest bez znaczenia dla silnika i samochodu, po warunkiem że rozłącza prawidłowo,,, jedyny problem to umiejętności kierowcy,,,

Parzych - 3 Mar 2010, 13:18

siesta-man, podjedź w niedzielę na SPOTA porównamy i sprawdzimy, czy rzeczywiście jest problem z tym sprzęgłem...
Neo178 - 3 Mar 2010, 14:31

Mnie też się wydaje, że jest wsio dobrze, no ale to potwierdzą chłopaki z Wawa teamu jak podjedziesz do nich na spota :)
jurek - 4 Mar 2010, 20:11